Vinduesplade i multiplade
Fra : Carsten[2860]

Dato : 01-06-09 15:36

Efter at have skiftet vinduer har fruen fået en ide om at en multiplade som
vinduesplade vil være flot sammen med de vandskurede vægge - Kan forholdsvis
let montere denne med f.eks. fliseklæber på den eksisterende mur og så blot
fuge mod vinduet med akrylfugemasse - Men pladen suger jo vand, så den skal
overfladebehandles. Og er det i det hele taget en god ide ? Alternativet er
vel en MDF plade eller en færdig plade fra f.eks. Werzalit+

Hvad siger i ? På forhånd tak

Carsten

Fra : CC

Dato : 01-06-09 18:48

"Carsten[2860]" skrev i meddelelsen ...
> [...]
> vand, så den skal overfladebehandles. Og er det i det hele taget en god
> ide ? Alternativet er vel en MDF plade eller en færdig plade fra f.eks.

Hvis du bruger multiplade skal den selvfølgelig overfladebehandles med noget
maling.
Væggene har vel også fået maling ?

I vore tilbygning troede jeg, at vindueskarmen skulle laves i mursten på
højkant, men konen ville have en bred vindueskarm med plad til massere af
blomster.
Så det blev en 25 mm MDF plade. Kanten fik en tur med overfræser.
Det hele blev skruet fast, spartlet, grundmalet, slebet og malet 2-3 gange
med en tyyyyynd alkylmaling på et regnvejrsdag (høj luftfugigthed) så
malingen kan nå at løbe sammen og blive spejblank.
Har du mulighed for det så få lad det hele sprøjtmale.

Fra : Carsten[2860]

Dato : 01-06-09 21:28

> [...]
> malingen kan nå at løbe sammen og blive spejblank.
> Har du mulighed for det så få lad det hele sprøjtmale.

Tak for svar

Selvf. er væggene malede, men der kommer jo ikke til at stå en potteplante
etc. hvor man lige "vander ved siden af" og den slags

Det bliver MDF og maling - Har jeg selv mest tiltro til...