Dræpersnegle
Fra : Grethe Hoff

Dato : 01-06-09 13:49

Sakset dette fra den norske Aftenposten idag.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3100518.ece

Her utenfor Viborg, hvor vi bor, er det ikke mange...iallfall ikke ennu.
Noen som vet om midlet heter det samme her i Danmark?
--
Grethe
deilig å være norsk i DK

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-06-09 14:40

In news:4a23ce28$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Grethe Hoff <grethe---@ceroy.dk> typed:
> [...]
>
> Her utenfor Viborg, hvor vi bor, er det ikke mange...iallfall ikke
> ennu. Noen som vet om midlet heter det samme her i Danmark?

Det gør det åbenbart. Det hedder også "Sneglefri".:

http://www.nyttedyr.dk/skadevoldere/draebersnegle.aspx

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Erik Olsen

Dato : 01-06-09 14:43

Tove Krieger wrote:
> In news:4a23ce28$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> Grethe Hoff <grethe---@ceroy.dk> typed:

> Det gør det åbenbart. Det hedder også "Sneglefri".:
>
> http://www.nyttedyr.dk/skadevoldere/draebersnegle.aspx

Som jeg læser siden, er "Nemaslug" og "Ferramol Sneglefri" to
forskellige produkter.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-06-09 17:38

In news:4a23db19$0$90275$14726298@news.sunsite.dk,
Erik Olsen <erik.olsen@ishoejby.dk> typed:

> Som jeg læser siden, er "Nemaslug" og "Ferramol Sneglefri" to
> forskellige produkter.

Det har du helt ret i. Jeg opdagede det bagefter, men regnede med at Grethe
så siden jeg refererede til, og at hun selv opdagede det.

Fra : Grethe Hoff

Dato : 03-06-09 09:21

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det har du helt ret i. Jeg opdagede det bagefter, men regnede med at
> Grethe så siden jeg refererede til, og at hun selv opdagede det.

Jadda, jeg så på siden. Takk for innspill!
--
Grethe
deilig å være norsk i DK

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-06-09 04:47

Erik Olsen skrev

> Som jeg læser siden, er "Nemaslug" og "Ferramol Sneglefri" to
> forskellige produkter.

Også i den grad
Ferramol baserer sig på kemisk bekæmpelse (Ferrifosfat) og Nemaslug
baserer sig på biologisk bekæmpelse vha Nematoder

Her er den norske artikel oversat til dansk
http://fpn.dk/bolig/article1711451.ece

Som jeg ser det vinder metoden beksrevet i artiklen specielt fordi
andre snegletyper ikke er kannibaler og vil i mindre blive påvirket af
bekæmpelsen
Men det er dog ikke det mest behagelige søndagstidsfordriv jeg kunne
forestille mig ...

- Peter