Skud fra liguster
Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 01-06-09 10:35

Jeg har en træterasse med liguster på den ene side. For at jorden
omkring ligusteren ikke skulle skride ind under terassen, satte jeg de
gamle fliser (25cm) på højkant i kanten af terassen.

Nu efter nogle år er der begyndt at komme ligusterskud op mellem
terassebrædderne. Skyldes dette udløbere fra ligusteren selv, eller er
det afklip der falder ned mellem brædderne og slår rod?

Kan det evt. løses ved at lægge en ukrudtsdug under terassen?

--
/klaus

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-06-09 17:23

Klaus Jørgensen wrote:

> Skyldes dette udløbere fra ligusteren selv, eller er
> det afklip der falder ned mellem brædderne og slår rod?

Mest sandsynligt rodskud. Afklip af liguster, der bare ligger på jorden, er
ikke særlig tilbøjelig til at slå rod.

> Kan det evt. løses ved at lægge en ukrudtsdug under terassen?

Nok snarere udskiftning af fliserne til nogen, der går væsentlig dybere
ned - og stillet så tæt, at du ikke kan stikke et stykke cigaretpapir ind i
sprækken.

Erik Ginnerskov