Kan jeg male udluftningshætter på taget?
Fra : TGJ

Dato : 01-06-09 07:09

Hej

Jeg skal have laft noget bolgventilation og har derfor fået fat i 2
taghætter.
Farven er dog et stykke fra den som er på taget.

Kan jeg male dem og med hvilket produkt?

Der er af en slags plastik og lavet af www.cembrit.dk

Har sendt dem en mail, men ingen svar

Thomas

Fra : O.L

Dato : 01-06-09 07:13

Maling

Fra : TGJ

Dato : 01-06-09 18:05

"O.L" <ole_lyckegaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Maling

tjaa, jeg havede håbet på et lidt mere uddybende svar jvf min overskrift,
f.eks om de skal primes først,
skal der bruges noget sepc maling ift at de udsættes for meget sollys, men
det kunne jeg selvfølgelig bare have skrevet i min første post :O

Så derfor:
er der noget specielt maling jeg skal bruge, skal de primes først etc

Jeg har ikke den store erfaring i malearbejde

/Thomas

Fra : Max

Dato : 01-06-09 18:07

Hej TGJ

> Jeg har ikke den store erfaring i malearbejde

Prøv at tage en snak med en farvehandler, han har
sikkert mødt problemet før.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 01-06-09 19:23

On Mon, 1 Jun 2009 08:08:33 +0200, "TGJ" <somewhere@theinternet.com>
wrote:

> [...]
>taghætter.
>Farven er dog et stykke fra den som er på taget.
>
>Kan jeg male dem og med hvilket produkt?

Kan du ikke ringe til dem
http://privat.cembrit.dk/Salg-16.aspx

Men ellers har jeg engang malet pvc udluftninger med heldækkende
træbeskyttelse, og det holdt ganske fint.

Måske lyder det skørt, men den er nu god nok.

Det samme kan man gøre med zinktagrender.

per

Fra : Lars

Dato : 01-06-09 19:29

TGJ skrev:
> [...]
> taghætter.
> Farven er dog et stykke fra den som er på taget.
>
> Kan jeg male dem og med hvilket produkt?

Jeg gætter på, at du kan bruge samme fremgangsmåde, som når man maler
plastdele på biler:

Vask af med en siliconefjerner, matslib med en fin ScotchBrite svamp
el.lign. (ikke sandpapir), påfør en plasticgrunder (fås på spraydåse) og
slut af med noget 2-komponent autolak. Det plejer at holde ret godt.

Lars

Fra : Rasmus

Dato : 07-06-09 09:20

"TGJ" <somewhere@theinternet.com> wrote in news:4a237061$0$15884
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> [...]
> taghætter.
> Farven er dog et stykke fra den som er på taget.
>
> Kan jeg male dem og med hvilket produkt?

Det kan du godt. Svigerfaren har lige fået malet tag. Og de har også malet
udluftningerne. Så prøv evt at ringe til en tagmaler, og spørg om råd. Evt.
en pris, hvis han skal male dem.

Fra : TGJ

Dato : 18-06-09 22:15

"Rasmus" <r_w_o@REMOVEtdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan du godt. Svigerfaren har lige fået malet tag. Og de har også malet
> udluftningerne. Så prøv evt at ringe til en tagmaler, og spørg om råd.
> Evt.
> en pris, hvis han skal male dem.

Har slebet dem ned med korn 240, primet dem og malet med træbeskyttelse.
Ser ok ud
Er anbefalet fra tagmaler.

Thomas