spg om oliefyr og tigerloop
Fra : TGJ

Dato : 31-05-09 21:48

Hej

Er tigerloop ( olieudlufter) lovpligtig?

Hvis jeg kører udenom tigerloopet kan mit fyr godt suge olie, men når jeg
sætter tigerloopet får brænderen ikke noget olie. Jeg har prøvet at lade den
køre i ca 5 min, nogen ideer?

Thomas

Fra : CC

Dato : 01-06-09 08:20

"TGJ" skrev i meddelelsen ...
> Er tigerloop ( olieudlufter) lovpligtig?

Jeg ved ikke om det er lovpligtigt, men da returledning til oiletanken er
forbudt, er det da en ganske udemærket ting at "recirke" i et Tigerloop.

> Hvis jeg kører udenom tigerloopet kan mit fyr godt suge olie, men når jeg
> sætter tigerloopet får brænderen ikke noget olie. Jeg har prøvet at lade
> den køre i ca 5 min, nogen ideer?

Sidder Tigerloop lodret, og er koppen fyldt med olie ?
(Du har vel koblet de rigtige slanger til de rigtige steder ?)

Hvis flyderen ikke kan bevæge sig, så kan den jo ikke åbne for olien.
Sæt evt. en ekstra slange open på udluftningsventilen, mens du finder den
rigtige position.

Du kan måske finde ekstra hjælp her
http://www.tigerholm.se/Heating_Tigerholm_downloads.htm#Tigerloop

Fra : TGJ

Dato : 18-06-09 22:14

"CC" <CC@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis flyderen ikke kan bevæge sig, så kan den jo ikke åbne for olien.
> Sæt evt. en ekstra slange open på udluftningsventilen, mens du finder den

Fandt ud af brænderen var stillet til en-strengs system, men tigerloop (
flowcontrol) kræver to strengs så der skulle
sættes en skruen i omk pumpen ( Riello 40 g2s) check evt riello s hjemmeside