Rotter
Fra : Michael Nielsen

Dato : 31-05-09 16:16

Vi har mistanke om en rotte i baghaven (og skuret) i går så vi så en "rotte"
i vores havebassin !! kan det passe og hvordan får jeg den fjernet?

--

Michael Nielsen

Fra : Max

Dato : 31-05-09 16:24

Hej Michael

> Vi har mistanke om en rotte i baghaven (og skuret) i går så vi så en
> "rotte" i vores havebassin !! kan det passe og hvordan får jeg den
> fjernet?

Henvender dig til rottefængeren ved kommunen.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 31-05-09 16:36

On Sun, 31 May 2009 17:15:32 +0200, "Michael Nielsen"
<m.oestergaardSLET@c.dk> wrote:

>Vi har mistanke om en rotte i baghaven (og skuret) i går så vi så en "rotte"
>i vores havebassin !! kan det passe og hvordan får jeg den fjernet?

Hvis jeg ikke tager fejl. så har du pligt til at anmelde det til din
komune.

men jeg ville nok anskaffe mig en kæmpekat, for rotter, er fanme
klamme.

per

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 31-05-09 16:45

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen
> men jeg ville nok anskaffe mig en kæmpekat, for rotter, er fanme
> klamme.

Der er jo også nok en del der vil påstå at katte er klamme så hvad gør man
så?
Desuden kan de fleste huskatte ikke tage en rotte.
En terrier kan men det er jo heller ikke sikkert at man gider gå med sådan
én hver morgen og aften.

Steen.

Fra : Per H

Dato : 31-05-09 17:12

On Sun, 31 May 2009 17:44:56 +0200, "Steen Jakobsen" <ingen@post.dk>
wrote:

> [...]
>Desuden kan de fleste huskatte ikke tage en rotte.
>En terrier kan men det er jo heller ikke sikkert at man gider gå med sådan

komunen kommer og sætter fælder.

og at en kat er klam, har jeg aldrig hørt om.

per

Fra : Klaus G.

Dato : 31-05-09 17:50

> men jeg ville nok anskaffe mig en kæmpekat, for rotter, er fanme
> klamme.
Det minder mig om da jeg var dreng, så ringede det på døren, for genboens
unger havde fundet et sødt dyr som lå op ad en væg. Min far var også blevet
nysgerrig, så han skulle også ud at se hvad det var. Da vi kommer derhen og
kigger lidt, så siger min far "Det er sq da en syg rotte" og så skreg
ungerne og deres mor, at den var fandme KLAM!

Så en rotte kan være sød nok, indtil man finder ud af, at det rent faktisk
ER en rotte :)

Rotten blev forresten skudt af den gamle, med hans luftgevær.

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Per H

Dato : 31-05-09 17:53

On Sun, 31 May 2009 18:49:32 +0200, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ER en rotte :)
>
>Rotten blev forresten skudt af den gamle, med hans luftgevær.

hehe ja sårn er livet jo, lidt ligesom mad,

men der er som regl enmasse forskellige sygdomme man kan få fra en
rotte, og så kan de kravle op i ens wc. Føjda.

per

Fra : Klaus G.

Dato : 31-05-09 18:19

> men der er som regl enmasse forskellige sygdomme man kan få fra en
> rotte, og så kan de kravle op i ens wc. Føjda.
Er det ikke mere et rygte end sandhed i dag? Jeg tvivler helt ærligt på at
en rotte kan kravle lodret op gennem et 110mm PVC rør. Og jeg har kun "hørt"
om det er sket, aldrig selv været tæt på nogen som har oplevet det.

Fra : Martin Bak

Dato : 31-05-09 18:34

> [...]
> en rotte kan kravle lodret op gennem et 110mm PVC rør. Og jeg har kun
> "hørt" om det er sket, aldrig selv været tæt på nogen som har oplevet det.

Teoretisk set kunne de nok. Men som med så meget andet, f.eks at man kan få
en masse sygdomme osv, er der en hel del hysteri forbundet med det.
Selvfølgelig bærer de sygdomme, men kun hvis de vælter rundt på bordene
eller i ens spisekammer er der reelt smitterisiko forbundet med det.
Vi der bor på landet ved, at rotter er en del af faunaen. at blive dem kvit
er utopisk. Men man kan og bør holde dem væk fra sin bolig, med de midler
der nu passer bedst til ens temperament. Her på gården har vi en bestand af
katte. Gennemsnitligt 12-14 stykker. Ingen af dem kommer indenfor, men de
bor i længerne, og nakker gerne både voksne rotter og rotteunger. Foruden
mus, selvfølgelig .
Har man ingen katte er rottekasser med gift en mulighed, hovedreglen er her
ALDRIG at lægge gift inden døre. Hvis man bor i byen, eller hvis man bare
har besøg af et enkelt individ, så kan man forsøge sig med en (smæk)fælde.

Vi har ingen problemer med rotter i nærheden af boligen, men vi ved da at de
er i området.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-05-09 19:13

In news:4a22bbda$0$90272$14726298@news.sunsite.dk,
Klaus G. <klaus_godt@hotmail.com> typed:
> [...]
> på at en rotte kan kravle lodret op gennem et 110mm PVC rør. Og jeg
> har kun "hørt" om det er sket, aldrig selv været tæt på nogen som har

Det kan du trygt stole på er sandt. Det fik jeg fortalt af min datter, og
både hun og hendes mand har "rottecertifikat" fra Københavns Kommune, så det
ved de alt om. Jeg troede nemlig heller ikke rigtigt på det første gang jeg
hørte om det.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Klaus G.

Dato : 31-05-09 20:21

> [...]
> Københavns Kommune, så det ved de alt om. Jeg troede nemlig heller
> ikke rigtigt på det første gang jeg hørte om det.
Og du er sikker på der er tale om en faldstamme på 110mm og ikke nogle
mindre rør?

Fra : Henning Lund

Dato : 01-06-09 09:50

Klaus G. <klaus_godt@hotmail.com> skrev:

> Og du er sikker på der er tale om en faldstamme på 110mm og
> ikke nogle mindre rør?

De har sikkert bjergbestigningsudstyr på i storbyen.

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-06-09 10:21

In news:4a22d8a1$0$90268$14726298@news.sunsite.dk,
Klaus G. <klaus_godt@hotmail.com> typed:
> Og du er sikker på der er tale om en faldstamme på 110mm og ikke nogle
> mindre rør?

Helt sikkert. Jeg har spurgt igen. Hvis der ikke er en "spærre" i røret, er
rotter i stand til det mest utrolige.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 31-05-09 18:44

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> ER en rotte :)
>
> Rotten blev forresten skudt af den gamle, med hans luftgevær.

Så kan du jo ikke være ret gammel for udtrykket " klam " er noget der er
kommet til indendenfor de sidste 10-15 år.
Bortset fra det så syntes jeg også at det var ULÆKKERT da jeg havde
hønsehus og der pludseligt var et helt levende gulv af rotteunger når man
åbnede døren til hønsehuset.
Dette skete på trods af at jeg havde haft besøg af rottefængeren flere gange
og også lagt ekstra gift ud som han havde givet mig, imod reglerne.
Det var dengang at jeg besluttede mig for at holde op med at holde høns. Jeg
kan ellers godt lide at have høns i haven og synes at det er hyggeligt når
de går rundt og snakker hønsesprog

Steen.

Fra : N. Foldager

Dato : 31-05-09 21:34

"Michael Nielsen:

>Vi har mistanke om en rotte i baghaven (og skuret) i går så vi så en "rotte"
>i vores havebassin !! kan det passe og hvordan får jeg den fjernet?

Du har utvetydig pligt til at melde det til kommunen.

Mvh

Niels Foldager