Kæmpevalmue og frø
Fra : Dal

Dato : 31-05-09 15:04

Jeg har en kæmpevalmue hvor nogle af blomsterne er afblomstret, hvornår kan
jeg "snuppe" frøene fra de tilbageværende frøkapsler ?

/dal

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 31-05-09 16:33

"Dal" <fup@ogfidus.com> skrev i meddelelsen
> Jeg har en kæmpevalmue hvor nogle af blomsterne er afblomstret, hvornår
> kan jeg "snuppe" frøene fra de tilbageværende frøkapsler ?

Hvis jeg var dig ville jeg hænge en pose under frøkapslen så frøene falder
ned i den.
Ellers må du jo vente til de er klar til at drysse ud men den slags foregår
jo ikke på klokkeslet.

Steen.

Fra : Dal

Dato : 31-05-09 17:52

jeg tænkte sådan mere på om det tager ca 14 dage 1 mdr eller til
efteråret før jeg kan pille dem ud og "så" dem

/dal