Hvilken slags bær?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 31-05-09 10:13

http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm

Hvad er det mon for nogle frosne bær som naboen har arvet og nu tøet op?
De er i størrelse som en mellemting mellem ribs og kirsebær, de er uden
sten, smager let syrligt og er tilsyneladende ikke stikkelsbær. Det
vides ikke om de har været frosset ned i to eller seks år, så måske har
smagen ændret sig med alderen.

--
Jørgen Grandt

Fra : Kåre

Dato : 31-05-09 10:42

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke om de har været frosset ned i to eller seks år, så måske har smagen

Det ligner tranebær.

mvh
Kåre

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 31-05-09 17:12

Kåre skrev:

> Det ligner tranebær.

Tak. Det viser sig nu også at være min kones bedste gæt.

--
Jørgen Grandt

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 31-05-09 12:26

On 31 Maj, 18:12, Jørgen Grandt <Unstabl...@Cable.dk> wrote:

> Tak. Det viser sig nu også at være min kones bedste gæt.

Men hvis smagen bedst beskrives som "let syrlig", er det et dårligt
gæt. Medmindre den stærkt bittersyrlige smag, tranebær normalt har, er
gået af bærrene i fryseperioden.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-05-09 10:58

In news:4a224a08$0$90269$14726298@news.sunsite.dk,
Jørgen Grandt <UnstableOn@Cable.dk> typed:
> [...]
> stikkelsbær. Det vides ikke om de har været frosset ned i to eller
> seks år, så måske har smagen ændret sig med alderen.

Det kunne evt. være paradisæbler. De er f.eks. gode til gele.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-05-09 23:15

Tove Krieger wrote:

> Det kunne evt. være paradisæbler.

Det var bær, ikke æbler. Muligvis rønnebær?

> De er f.eks. gode til gele.

Det er en helt anden historie.

Erik Ginnerskov

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-06-09 07:12

On Mon, 1 Jun 2009 00:15:00 +0200, "Erik Ginnerskov"
<erik.ginnerskov@live.dk> wrote:

>Det var bær, ikke æbler. Muligvis rønnebær?

Blev der fortalt - men da spørgeren jo ikke ved hvad det er, kan det jo
godt være noget andet end 'bær'. Det ville være rart at se et af bærrene
skåret midt igennem. Jeg syntes nemlig også godt de kunne ligne
paradisæbler.

Rønnebær tror jeg ikke på. De er lidt for runde og lidt for lidt
kantede.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 01-06-09 09:30

Mads Lie Jensen skrev bl.a.:

>Det ville være rart at se et af bærrene skåret midt igennem.

Hm, desværre for sent. Naboen har smidt dem ud nu, fordi han ikke brød
sig om smagen, og fordi de måske var seks-syv år gamle. Men jeg skulle
hilse gruppen og sige tak for interessen.

--
Jørgen Grandt

Fra : Inger D.

Dato : 01-06-09 12:10

> Hvad er det mon for nogle frosne bær som naboen har arvet og nu tøet op?

Jeg synes det ligner tyttebær.

Inger D.

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-06-09 12:24

In news:4a23b6e9$0$90265$14726298@news.sunsite.dk,
Inger D. <blabla@no.no> typed:

> Jeg synes det ligner tyttebær.
>
> Inger D.

Hvis størrelsen som Jørgen skriver, er en mellemting mellem ribs og
stikkelsbær, er det næppe tyttebær som ikke er ret store. Jeg holder stadig
på paradisæbler, men det bliver jo nok ikke opklaret når de er kasserede nu.