Du har 1 ny IQ udfordring! hvad at gøre er~
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 01-06-09 21:10

ja 2 millioner eller mere Dansker er på facebook alle har well før eller
siden set Du har 1 ny IQ udfordring!

Nå men de vil så gerne at man indtaster den kode de sneder en på mobilen til
45 kr om ugen for 3 mere eller mindre tåbelige sms er ...

efter som testen er på Dansk så fristes jeg til at tro at der står nogen
dansker bag ( eller så er den bare oversat )
den første side er http://dk.funtest.me/

spørgsmålet er om det er lovligt at skrive en eller anden bekendt har sendt
en : Du har 1 ny IQ udfordring!

Når vedkomende rent faktisk ikke har det ?

Hvad siger loven om den slags ?

nu har jeg tænt mig at køre lidt hade kampange på dem så jeg taster koden
ind på en næsten flat taletids kort der ikke skal fornyes
når der er 2 kr tilbage - men så tænkte jeg på når jeg ikke betaler inden
for 8 mdr så tager mobil selskabet tlf nr tilbage og sælger der videre
kan den nye ejer af tlf nr så komme til at hænge på udgifterne til iq testen
?

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : FGHK

Dato : 02-06-09 07:33

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> for 8 mdr så tager mobil selskabet tlf nr tilbage og sælger der videre
> kan den nye ejer af tlf nr så komme til at hænge på udgifterne til iq

Jeg har også fået denne, har dog ikke tastet nogen kode ind, så aftalen er
ikke indgået.

Men det er bondefangeri, for jeg tror mange overser den lille detalje med at
de derved binder sig til et meningsløst abonnement til 45 kr. pr. uge.

Ingen ved sine fulde fem vil binde sig til at betale 180 kr. om måneden for
at få nogle IQ test som alligevel kan laves gratis på nettet.

Firmaet lever højt på at de fleste ikke nærlæser detaljerne. Men det er
absolut dårlig etik.

Mener det er et hollandsk firma.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 02-06-09 11:50

"FGHK" <Jegharikke@brugformail.dk> skrev i en meddelelse

> Men det er bondefangeri, for jeg tror mange overser den lille detalje med
> at de derved binder sig til et meningsløst abonnement til 45 kr. pr. uge.

ja det er noget værre noget - men min pointer er den iq test udfordring man
angiveligt skulle have fået af en anden fra adresse
bogen reelt aldrig har fundet sted - altså så er forudsætningen for at man
for udfordringen / abononmentet / udgiften baseret
på en løgn og det må være noget med falsk markedes førring / bedrageri
eller hvad det nu er - det kan jeg ikke forestille mig er lovligt

Det kunne faktisk være interesandt at lave en politi anmeldese ...

> Mener det er et hollandsk firma.

det kan jeg ikke helt genemskue ...

Fra : Hans Jensen

Dato : 03-06-09 15:32

Jeg synes ikke om at en person her i gruppen bruger betegnelsen "etik".
Jura har absolut intet med etik at gøre. Her i gruppen handler det
udelukkende om hvad lovgivning og cirkulærer siger og hvorledes
retspraksis er når konkrete spørgsmål skal afgøres ift. disse :)
Vil man diskutere etik er der grupper for den slags. Vil man diskutere
vedtagelse af nye love er der gruppen dk.politik. :)

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 03-06-09 16:43

"Hans Jensen" <afdeling28@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vil man diskutere etik er der grupper for den slags. Vil man diskutere
> vedtagelse af nye love er der gruppen dk.politik. :)

Det er lidt svært at genemskue hvad du svare på ?
men der er ikke noget i de postede indlæg der ikke handler om noget der ikke
lever hånd i hånd med fundatsen

sagene er facebook påstår en eller anden har udfordret en i en iq test hvad
aldrig er sket eo ipso så er det bedrageri
med henblik på profit ...