Ordre form m. kvittering søges.
Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 31-07-01 11:17

Hejsa gruppe.

Jeg er ved at lave en lille hjemmeside til min brors tømrefirma. Han vil
gerne have en bestillingsside (ordreform) hvor eventuelle brugere kan
bestille brochurer og telefon tid. Det skulle gerne være sådan at når
brugerne trykker på SEND-knappen, så bliver de indtastede data sendt til
min brors private e-mail adresse og en kvitteringsside dukker op på
brugerens skærm.
Den der er indbygget i FrontPage 2000 virker ikke specielt smart, da den
ikke kan videresende de indtastede data til en e-mail adresse.
Har søgt lidt på www.javascripts.com og www.htmlgoodies.coim uden held...

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde sådan en 'formel' eller er der
nogle venlige sjæle der har en 'Formel' de vil dele med os ?

--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Andreas Paasch

Dato : 31-07-01 11:49

Rasmus,

jeg bruger et perl-script til at opnå dette, taget fra Matt's scriptarchive,
http://www.worldwidemart.com/scripts/formmail.shtml

Jeg har to sider, en til indtastning og så bekræftelsessiden.

Koden til formularsiden:

<form ACTION="http://www.Paasch.Net/cgi-bin/formmail.pl" METHOD="POST"
onsubmit="return FrontPage_Form1_Validator(this)" name="FrontPage_Form1">
<input type="hidden" name="subject" value="Kontakt fra WebSite"><input
type="hidden" name="recipient" value="Info@Paasch.Net"><input type="hidden"
name="redirect" value="http://www.Paasch.Net/dkmailsent.htm">

Bekræftelsessiden hedder dkmailsent.htm og indeholder en kort tekst der
siger at mailen er sendt og at brugeren redirectes til webbet igen. Dette
opnår jeg ved at have

I <head>-sektionen.

Jeg fornemmer, det er det du leder efter.

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
--------------------------------------
http://www.Paasch.Net

Fra : Andreas Paasch

Dato : 31-07-01 11:56

Du kan se det i aktion på mit web, prøv det gerne med skriv lige i
tekst-boksen "test" .... ellers tror jeg jo jeg får en ordre

Mvh.
Andreas

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 31-07-01 13:19

Det kan den nu godt forudsat at der er FP Extensions på Serveren.
Og e-mail er sat op.

Fra : hotdog

Dato : 31-07-01 13:56

Mener du bare sådan en kvittering, som man fx. får hvis man udfylder
formularen på http://www.persjava.subnet.dk (så fik jeg lige gjort
lidt reklame for min egen hjemmeside *GG*)..Hvis det er, så er det
bare et stykke cgi og hvis jeres server ikke understøtter det, kan man
- som jeg har gjort - bruge en gratis service til at ekspedere
formularen..
Hvis du går ind på denne adresse:
http://www.dk3.com/dk3page.pl?id=formmail
kan du copy et stykke kode, som du kan paste og rette til med de
formularfelter du ønsker, jeg kender ikke Frontpage, men det skulle
undre mig, hvis ikke man kan indsætte et stykke html i det..God
fornøjelse

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 31-07-01 15:31

"hotdog" <perhviid@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bare et stykke cgi og hvis jeres server ikke understøtter det, kan man
> - som jeg har gjort - bruge en gratis service til at ekspedere

Det er ikke så meget kvitteringen der interesserer mig, men jeg tro jeg
har fået bugt med problemet - hvis i gider teste min aller første
hjemmeside nogen sinde, så kik mere her www.bbservice.dk, prøv evt. ordre
formularen (Ligger inde under Brochurer) af og kom med nogle kommentarer
på maice@bbservice.dk

Ellers nogle seje sider du der har fået skruet sammen Hotdog.
Hvordan laver man der der med musen, jeg ville gerne lave noget ligende
til min brors side, der skulle bare være sådan at firma navnet følger
musen lige som en slange...

--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : ha

Dato : 31-07-01 20:40

og kom med nogle kommentarer

Ok, here goes:
Ved den foreslede opløsning er der vandret scrollbar på indholdsframen.
Fjern de synlige framekanter.
Find et billede hvor (brormand?) ikke vender ryggen til.
Med småt for neden på forside: Der tages forbehold for fejl og mangler. Drop
det.
Umiddelbart tror man (jeg) jo at det er brormands arbejde (tømreren) og det
er vist ikke lige det man skal skilte med på den allerførste side man møder.
Omvendt så er man jo advaret, men jeg tror alligevel ikke at det er
meningen. Går igen på alle sider.

De 2 øverste fotos på "tagløsninger" er for hårdt komprimerede.

Hvorfor linker du ikke direkte til f.eks. Lindab Profil når du alligevel
henviser til siden?

Store billeder på "reference" siden bør komprimeres, er alt for tunge. Du
skriver at de er ca. 150 kb, men de er jo godt 250 kb store. Sørg for at det
du skriver og det du gør stemmer overens.

Velux-siden. Link til Velux fra deres logo.

"Spørg BBService" Det der om websiden, drop det.
De besøgende er vel interesseret i tømrerarbejde, og ikke andet. Samme
gælder det med samarbejdet med andet firma. Hvem der tager sig af det
formelde (formelle?) er vel unødvendige oplysninger.

Hvordan monterer man et velux vindue. Tænk jeg troede man fik svar på det.
Hvis ikke, så drop det, når det alligevel ikke er en "gode råd" brevkasse.

Hvad er meningen med det. Med hvad??? Igen, drop det sludder.

Partner. Tjah, hvis det er den eneste partner du har, så lad gå da. Men har
du flere, så skriv dem dog på. Igen tror jeg ikke at tømrerens (potentielle)
kunder interesserer sig særligt for hvem der har lavet websiden. Iøvrigt
hedder der samarbejds- og handelspartnere i flertal. Drop e'et hvis der kun
er den ene.

Her bor BBService. ........... med rødt. Hvorfor ikke bare lave en pil på
kortet.

Eksterne links. Som tidligere nævnt mener jeg linksene hører til på de
respektive sider.

Diverse. Reagerer ikke.

Sidst men ikke mindst. Når du alligevel har den store topframe, hvorfor så i
det mindste ikke påføre firmaets telefonnummer, så det fremgår klart uanset
hvilken side man er på.

Generelt:
Din skrifttype er for lille. Din skrifttype er ikke læsevenlig, brug verdana
eller tilsvarende. Jeg brøs mig ikke om den flerfarvede tekstfarve.
Stavekontrol. Hvad nu hvis jeg skal have nyt køkken, et nyt gulv eller
høvlet af en dør. Er det også noget jeg kan få lavet her, eller skal jeg
finde en anden tømrer?
Set i IE 5.5.
I Netscape 4.04 og 6.0 samt Opera 5 kniber det lidt med opstillingen på
nogle af siderne.

mvh
ha

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 31-07-01 22:04

"ha" <notme@dot.com> skrev:

[Snip feedback]

Takker for feedbacken.
Nu ved jeg lidt bedre hvad jeg skal arbejde videre på.
Spørgsmåls siden er kun på forsøgsstadiet - de svar og spørgsmål der er
der bliver slettet.
Mange af billederne er kun beta - sådan for at kunne gøre sig et overblik
inden man går igang med finpudsningen.
Links, partnere ovs. skulle gerne få lidt mere materiale på siderne, hvis
ikke bliver de ikke offentligt gjord.
Irriterende at billederne fylder mere ude på nettet, har ellers pakket dem
med Adobe Web-save, her skulle de kun fylde 150Kb - har nu pakket dem til
100Kb.

God idé med telefon numre i den øverste bjælke - har også tænkt på at
anføre 3-4 hovedarbejdes områder i den øverste bjælke.

Min bror vil gerne have en meget enkelt hjemmeside, hvor det hele står
skåret ud i pap. Kan det blive for enkelt - vil folk gerne tænke selv ?
Folk kan vel godt regne ud at der hvor den røde plet er på kortet, er der
hvor BBservice bor.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : ha

Dato : 01-08-01 09:10

> Takker for feedbacken.
Selv tak.

> Irriterende at billederne fylder mere ude på nettet,
Det gør de altså ikke. Størrelsen er den samme uanset hvor du ser billedet.

har ellers pakket dem
> med Adobe Web-save, her skulle de kun fylde 150Kb - har nu pakket dem til
> 100Kb.
Ja, nu er de 100 kb, præcis.

> Folk kan vel godt regne ud at der hvor den røde plet er på kortet, er der
> hvor BBservice bor.

Det var jo netop derfor jeg skrev det med pilen. Du havde jo en
"forklarende" tekst øverst før.
Det er måske stadigvæk lidt forvirrende når der så står BBService i det
nederste venstre hjørne.

mvh
ha

Fra : ha

Dato : 01-08-01 09:18

Hovsa, glemte lige:
Husk nu s t a v e k o n t r o l (også på menuknapperne).
Brug samme skrifttype på alle sider. Der er stadig nogle steder det ikke er
ændret.
Brug samme skriftstørrelse i menuteksten. Jeg ved godt at du bruger mindre
bogstaver for at få plads til "Her bor BBService", men der kunne jo lige så
godt stå "Her bor vi".
Iøvrigt er menuen lidt rodet, sæt den op med det firmaet tilbyder øverst, og
øvrige punkter nederst.

mvh
ha

Fra : hotdog

Dato : 01-08-01 11:29

Hvid du går ind på http://home1.stofanet.dk/perhviid (der ER sq da
utroligt som jeg får reklameret for mine hjemmesider *G*), der har jeg
en samling af javascripts, som kan downloades som zipfil...Også det du
efterlyser hvor musen følges af en hale af bogstaver. Det skulle være
rimelig let at indsætte scriptet i din side, men ellers må du jo
spørge

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 03-08-01 12:12

Hejsa

Hvordan får du politikens nyheder på din "banner" ?

Hilsen Bo Jørgensen

---------------------------------------
Galleri: www.visuelweb.dk/galleri.htm
Homegage: www.visuelweb.dk/bo.htm

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-08-01 15:07

"Bo Jørgensen" <bo@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Hvordan får du politikens nyheder på din "banner" ?

Det gøres via Politiken, der - hvis man tilmelder sig - får mulighed for at
indtaste et script, som giver den mulighed.

Med venlig hilsen
Arne H. Wilstrup