Das Leben Der Anderer
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 01-06-09 21:16

Das Leben Der Anderer har lige fået den hjem - har en go fornemelse for
den - så nu tysk eller ikke så vil jeg se den
er der nogen af jer andre der har set den og hvad synes i ?

jeg synes faktisk der kommer noget godt fra tyskalnd i disse år startede
med der untergang - bardemeinhoff filmen og
Das Leben Der Anderer ligger vist midt i :) det er som den tyske film
industri er inde i en støre selvransagelse

nu er jeg ikke helt anti tysk er et frygteligt wim wenders vrag ( spørg mig
ikke hvordan det staves ) men synes slet og ret himlen over Berlin er
Fantastisk
har den desvære kun med engelske undertekster på dvd - men har den med
danske på whs ( et _ eller _ andet _ sted ) ...

Bedste Hilsner
Bo

Fra : Mikael Zoeaga Rasmus~

Dato : 01-06-09 21:34

Hej Bo
Jeg synes det er god film der viser stasipoliti metoder til at opspore og
retsforfølge forrædere.
man sidder tilbage med en dårlig smag i munden overfor østtysk
efterkrigsparanoia. men en fantastisk god film

MVH Mikael

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 01-06-09 22:29

"Mikael Zoeaga Rasmussen" <mikael_r@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> retsforfølge forrædere.
> man sidder tilbage med en dårlig smag i munden overfor østtysk
> efterkrigsparanoia. men en fantastisk god film

ok nu falt jeg lige i staver over min pc så jeg er ikke kommet i gang endnu
:) men glæder mig til at se den ...

Fra : Per Vadmand

Dato : 01-06-09 22:38

Bo Mørch Mogensen wrote:
> "Mikael Zoeaga Rasmussen" <mikael_r@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>

> ok nu falt jeg lige i staver over min pc så jeg er ikke kommet i gang
> endnu :) men glæder mig til at se den ...

Hvis du kan lide de omtalte tyske film, skal du også få fat i denne her:

http://www.imdb.com/title/tt0177242/

Per V
--
Vær god ved politiet!
http://www.new.facebook.com/ext/share.php?sid=73289081718&h=XDpTj&u=Lj8oV&ref=nf

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-06-09 09:50

Per Vadmand skrev:

> Hvis du kan lide de omtalte tyske film, skal du også få fat i denne
> her:
> http://www.imdb.com/title/tt0177242/

Biblio, laserdisken og cdon har den ikke...:-/
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Vadmand

Dato : 02-06-09 14:07

Hans Paulin (6310) wrote:

> Biblio, laserdisken og cdon har den ikke...:-/

Den har været vist på tv for nylig, så måske ligger nogen her inde med en
kopi? Prøv også at spørge i tv-gruppen - og læs i mellemtiden bogen, filmen
er bygget over. Den har biblioteket i hvert fald.

Per V

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-06-09 20:58

Per Vadmand skrev:

> Den har været vist på tv for nylig, så måske ligger nogen her inde
> med en kopi?

Ja, dét ku da være lækkert

> Prøv også at spørge i tv-gruppen

Det ka være Åge har den på VHS (skrev jeg virkelig dét!? )

> - og læs i mellemtiden
> bogen, filmen er bygget over. Den har biblioteket i hvert fald.

Jup, dét har de!

Men et billede siger mere end tusind ord!

Tak for hjælpen!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 02-06-09 17:45

> Hvis du kan lide de omtalte tyske film, skal du også få fat i denne her:
>
> http://www.imdb.com/title/tt0177242/

Nahh så meget er jeg ikke til det tyske men når de har gjort det ( og jeg
ved det ) godt så ser jeg det
men har max set 4 tyske film i mit liv og nogen afsanit af der alte da jeg
var barn :)

Fra : Jesper Lund

Dato : 01-06-09 23:02

Mikael Zoeaga Rasmussen wrote:

> Jeg synes det er god film der viser stasipoliti metoder til at opspore
> og retsforfølge forrædere.
> man sidder tilbage med en dårlig smag i munden overfor østtysk
> efterkrigsparanoia. men en fantastisk god film

Ved samme lejlighed bør man have dårlig smag i munden over den
overvågning af os alle sammen som "vi" har indført i Danmark. Hvis den
ikke allerede er mere omfattende end DDR/Stasi overvågningen, bliver den
det i løbet af få år.

--
Jesper Lund