Q: iTunes og import fra flere harddiske / ~
Fra : Henrik, Silkeborg

Dato : 01-06-09 21:00

Jeg har en masse musik liggende på flere harddiske / mapper.

Jeg vil gerne have det hele samlet i én mappe på én disk.

Kan iTunes bruges til det uden at jeg skal flytte det hele med håndkraft???

Mvh Henrik Mac

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-06-09 21:33

Henrik, Silkeborg <henrik_silkeborgCUTTHIS@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg vil gerne have det hele samlet i én mappe på én disk.
>
> Kan iTunes bruges til det uden at jeg skal flytte det hele med håndkraft???

som std. kopierer iTunes al musik til iTunes Bibliotket i din
hjemmemappe ved import ...

/thomas

Fra : Jon

Dato : 01-06-09 21:56

> som std. kopierer iTunes al musik til iTunes Bibliotket i din
> hjemmemappe ved import ...

Med andre ord: Du får én flytting (dvs. én for hver disk) - naturlig nok
ut fra spørsmålsstillingen.

I iTunes -> Innstillinger -> Avansert, sett flueben for "Copy files to
iTunes Music folder when adding to library".

Trekk mapper som inneholder musikk over på iTunes' "Bibliotek-/
musikk"-symbol når iTunes er åpent. (Hos meg er det markert med et
notetegn i kolonnen til venste i iTunes; iTunes v. 8.1.1.)

Dersom musikken ligger i mapper ordnet f.eks. etter artist og album, vil
iTunes etter min erfaring (!) som regel klare å respektere det.

Du vil nå ende opp med én iTunes Music-mappe. Den kan evt. i sin helhet
flyttes til en annen disk eller et annet sted enn standard - i så fall
må du sette dette på samme sted som valget over ...-> "iTunes Music
folder location".
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc