synkronisere to maskiner en enkelt fil
Fra : Ukendt

Dato : 01-06-09 20:07

Selv om at jeg er klar over at det smarteste blot er at flytte en
tekstfil fra den ene computer, til den anden på et flytbart medie,
tænkte jeg at jeg alligevel ville spørge her..
er der nogen der ved om der findes et eller andet stykke soft, der kan
sørge for at "synkronisere" en enkelt fil.
helst uden ledninger mellem en 2.66 Power book og en ældre G4 1.67 (
der som regel er i sleep/vågeblus)
G4 kan ikke komme på nettet, men kan sagtens netværke, da maskinerne
står i samme rum/location..

med andre ord leder jeg efter et interessant alternativ, til at gemme
på et flytbart medie..
eller endnu værre skrive på dette, og så ellers bare flytte det rundt..
Selv om at det ville være "lettest"..

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-06-09 20:19

ecozyz skrev:

> G4 kan ikke komme på nettet, men kan sagtens netværke, da maskinerne
> står i samme rum/location..

Det forstod jeg ikke. Kan du forklare?

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-09 11:42

On 2009-06-01 21:19:17 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Det forstod jeg ikke. Kan du forklare?

rj45 FW etc.. ( er trådløst på nettet med 3, og det virker kun på en
maskine af gangen..)
Tror dog at jeg bare flytter filen via usb stick

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-06-09 11:53

<ecozyz> wrote:

> rj45 FW etc.. ( er trådløst på nettet med 3, og det virker kun på en
> maskine af gangen..)
> Tror dog at jeg bare flytter filen via usb stick

hvis begge maskiner kunne tilgå internettet vil jeg nok brugre Dropbox

https://www.getdropbox.com/

Fra : Steen

Dato : 02-06-09 12:53

> hvis begge maskiner kunne tilgå internettet vil jeg nok brugre Dropbox
>

> https://www.getdropbox.com/

Eller ganske enkelt Mail. Tekst fylder jo ikke alverden
--
iPhoneSteen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-06-09 13:05

Steen <isteen+usenet@gmail.com> wrote:

> Eller ganske enkelt Mail. Tekst fylder jo ikke alverden

jo .. men dropbox syncer begge veje, i baggrunden, uden at du skal gøre
andet en at kopiere en fil til en helt alm. mappe i Finder.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 02-06-09 13:10

ecozyz skrev den 02-06-2009 12:41:

> rj45 FW etc.. ( er trådløst på nettet med 3, og det virker kun på en
> maskine af gangen..)

Du kan ikke lave internetdeling på den 3-forbundne maskine? Sårn noget
ad-hoc trådløst netværk?

Nå, men de to maskiner kan altså sagtens SE hinanden :)

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-09 14:59

On 2009-06-02 14:10:25 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<thunderaxiom@gmail.com> said:

> Du kan ikke lave internetdeling på den 3-forbundne maskine? Sårn noget
> ad-hoc trådløst netværk?
>
> Nå, men de to maskiner kan altså sagtens SE hinanden :)

Jo eller ( nå ja !!) dele netværket over airport.. så kan jeg bare (
altid) gemme på den ene maskine, og evt skrive oveni, eller giv den
revideres version et nyt nummer/navn..

Skulle vist bare lige vågne..

tak for hjælpen..

Fra : Morten Lind

Dato : 02-06-09 15:38

<ecozyz> wrote:

> rj45 FW etc.. ( er trådløst på nettet med 3, og det virker kun på en
> maskine af gangen..)
> Tror dog at jeg bare flytter filen via usb stick

3 har da en WiFi(acces point?), tråløs routerting, med tre/fire
porte....så har du 3 internet på mange maskiner.

M.

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-09 16:15

On 2009-06-02 16:37:50 +0200, mortenlind@gmail.com (Morten Lind) said:

> 3 har da en WiFi(acces point?), tråløs routerting, med tre/fire
> porte....så har du 3 internet på mange maskiner.
>
> M.

Enig men der er ganske meget andet jeg kan finde på at bruge 1700
kroner på ( med abo..)( eller er det uden!?)

Fra : Morten Lind

Dato : 02-06-09 16:29

<ecozyz> wrote:

> Enig men der er ganske meget andet jeg kan finde på at bruge 1700
> kroner på ( med abo..)( eller er det uden!?)

He, he....ved jeg ikke - jeg så den bare demonstreret sidste uge på
arbejdet

M.