Hjælp til at dele Itunes henover fl
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 01-06-09 10:17

Hej, jeg kæmper lidt med logikken, og det går vist i virkeligheden ikke
super godt

Sagen er, jeg vil gerne kunne dele mine itunes filer via et fællesdrev
der ligger på min synology NAS.

Jeg har en Imac, Mini, og Macbook air, den sidste syncer jeg min Iphone med.

På min Air er det lykkedes at smide alle filer ud på via NAS'en, og den
bruger det delte drev, men jeg kan konstatere at hvis jeg køber nye
ting, ryger de ikke på NAs'en, men i itunes music.

Endelig, når jeg f.eks. vælger at min imac skal bruge filerne fra
NAS'en, peger jeg den over på filerne der, men den hiver intet ind, det
troede jeg om ikke andet ville ske hvis jeg valgte konsolider, men det
gjorde intet.

Er der nogle der kan give den skudsikre opskrift på:

- Jeg vil gerne dele musik på flere maskiner.
- Der må godt ligge lokale filer på den enkelte computer, men de skal
også op og ligge på NAS'en, hvilken settting der slår dette til og fra
kunne jeg godt tænke mig at vide.

- Hvordan får jeg Itunes til at tjekke om en af de andre maskiner har
lagt noget op på NAS'en, og dette tilføjet ind i den lokale Itunes ?

Håber på nogen kan knække nøden

På forhånd tak

Mvh

Kim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-06-09 10:29

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> wrote:

> [...]
> bruger det delte drev, men jeg kan konstatere at hvis jeg køber nye
> ting, ryger de ikke på NAs'en, men i itunes music.

ændre iTunes bib. indstllingen.

> [...]
>
> - Hvordan får jeg Itunes til at tjekke om en af de andre maskiner har
> lagt noget op på NAS'en, og dette tilføjet ind i den lokale Itunes ?

Det gør du ikke ... med mindre du kan lave et script (AppleScript) som
chekker mapperne på NAS'en for nye ting og importerer dem ...

> Håber på nogen kan knække nøden

Du prøver at få iTunes til noget den ikke er bygget til....

/thomas

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 01-06-09 10:49

> Det gør du ikke ... med mindre du kan lave et script (AppleScript) som
> chekker mapperne på NAS'en for nye ting og importerer dem ...

Prøv evt. at kigge på Songbird, den kan vist noget med at overvåge
mapper for ny musik.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-06-09 11:17

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> Prøv evt. at kigge på Songbird, den kan vist noget med at overvåge
> mapper for ny musik.

Songbird er noget skrammel ... du kan heller ikke synce din iPod med det

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-06-09 11:39

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> wrote:

> - Jeg vil gerne dele musik på flere maskiner.

Brug synologys indbygget iTunes server. Det er den mest driftsikker
løsning, men kræver "dobbelt bogholderi" af musikken - her tænkes på den
Mac du syncer med din iPhone.

Det andet du beskriver har jeg også forsøgt mig med, og man kan godt få
det til at virke med at have iTunes til at bruge et netværksdrev som
default drev til musikken, men det åbner op for alle mulige
komplikationer hvis netværksdrevet lige pludselig ikke kan ses af
iTunes, og som andre skriver så er iTunes bare ikke bygget til det. (Det
ville dog være godt - og oplagt - hvis Apple så behovet for en
netværksløsning m/sync mulighed og gjorde noget ved det. Men det er vel
det de ser AppleTV som et svar på.)

--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-06-09 11:40

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Men det er vel
> det de ser AppleTV som et svar på.)

bingo ... et appletv i hvert rum ..

/thomas

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 01-06-09 12:36

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> writes:

> Hej Thomas, den dør vist på at den ikke supporterer Iphone.. ;o(

Ok, jeg havde bare en ide om at det Burde Virke
http://www.simplehelp.net/2007/07/05/how-to-use-songbird-to-manage-your-ipod/

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH