Ægte Oktoberfest kommer til Fur - stort te~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-05-09 17:17

Ja, det er jo ikke bare BALLERMANN der kommer til Bulgarien.

Oktoberfest kommer til turistøen Fur. Det bliver ikke indendørs, men på
rigtig maner udendørs med tyskl slager dagen lang.
Oktoberfest som holdes i september, hahah. Nå skidt. Da det har relevans for
hele Danmark, fordi øen er en af Vestjyllands
mest turistbesøgte ferieområder, synes jeg lige vi skal snuppe programmet
for:

OKTOBERFEST PÅ TURISTØEN FUR: Lørdag den 5. september 2009 kl.
11.00-18.00. Sted: Fur Bryghus´s udenomareal
kl. 11.00 Oktoberfesten starter - Ølteltet åbner

kl. 1300 Grillen tændes og buffet kan indtages

FØLGENDE MUSIKALISCHE UNTERHALTUNG PLATZEN: hehe

kl. 12.00-13.00: Mr.Boom und sein musikalisches TRIKE

kl. 14.00-15.00: Attrap Tyrolerne

kl. 16.00-17.00: Attrap Tyrolerne

UNTERHALTUNG PÅ PLADSEN:

kl. 13.00-14.00: Opvisning af Cirkus Charlie

kl. 15.00-16.00: Opvisning af Cirkus Charlie

kl. 18.00 Oktoberfesten slutter for i år

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-05-09 17:43

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> OKTOBERFEST PÅ TURISTØEN FUR: Lørdag den 5. september 2009 kl.

Uv for Søren da. Når vi nu har snuppet programmet for Oktoberfesten, skal vi
så ikke lige snuppe hele sæsonens musik-program for turistøen FUR.
Musikken vil finde sted på samme plads hvor oktoberfesten afholdes, på Fur
Bryghus`s udenomsareal og man kan møde op fra kl. 18.

Fredag 3. juli kl. 19.00-22.00
Hawkeye & Hoe
Rock and Roll

fredag 10. juli kl. 19.00-22.00
Highlander
Irsk folkemusik

fredag 17. juli kl. 19.00-22.00
Highlander
Irsk folkemusik

fredag 24. juli kl. 19.00-22.00
Hawkeye & Hoe
Rock´n´Roll

Fredag 31. juli kl. 19.00-22.00
Ivan Johnsen Band
Country / rock`n`roll

fredag 7. august kl. 19.00-22.00
Djursland Spillemændene
Dansktop
__________________________________

Desuden er der levende musik fra forskellige orkestre til følgende
arrangementer:

Muslingefestivalen (Fur havn) lørdag 30. maj eftermiddag
Lokalt orkester: Dansktop

Skuvet (Fur Havn) søndag 31. maj eftermiddag
Lokalt orkester: rock`n`roll'

Fur rundt (Fur Havn) lørdag 8. august eftermiddag
Per Gravesens orkester

Træskibssejladsen (Fur havn) aften
2 orkestre
PS: Ved ikke om det er lukket underholdning for sejlerne

Desuden kan der være levende musik mange andre gange i løbet af sæsonen,
andre steder på øen, men da må man selv kontakte Fur Turistkontor på havnen.
Pladsen ud for Strandhotellet lægger også somme tider anlæg til koncerter.
Desuden er der som regel levende musik mange weekendafgtener ved på havnen
"ved skuret".

Intet af den levende musik foregår indendørs - Al musik foregår i telt eller
i det fri.

Her er eksempel på musikanlæsk underholdning på øen:
2008: Havnefest http://www.youtube.com/watch?v=lDXdmuoM9tw
2008: Musilingefestival http://www.youtube.com/watch?v=Fw1DYLYjG_U

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-05-09 17:45

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Her er eksempel på musikanlæsk underholdning på øen:
> [...]

og koncert ved strandhotellet 2007:
http://www.youtube.com/watch?v=X4UXa1e_FpQ&feature=related

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-06-09 10:21

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote in

> Oktoberfest som holdes i september, hahah.

Oktoberfest starter faktisk midt i september. Typisk omkring den 17.-18.
september.

Fra : Hauge

Dato : 01-06-09 10:26

Kent Oldhøj wrote:
> Oktoberfest starter faktisk midt i september. Typisk omkring den
> 17.-18. september.

Ja bare der er én dag i oktober, så er det oktoberfest.

Mvh Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-09 10:25

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Oktoberfest starter faktisk midt i september. Typisk omkring den 17.-18.
> september.
>
> --
Jeg kender en der har oplevet det...han sagde det var endnu værre end man
kunne forestille sig.
Fede svedende tyskere iført lederhosen imens de indtog uanede mængder øl og
pølser og pissede på gulvet, fordi de ikke orkede at rejse sig fra bordene.
Men det passer nok fint til Fur, så kan den nikotinfarvede grillmutter på
Havnegrillen danse på bordene og Åge slå rytmen på rumsterstang

Fra : Hauge

Dato : 01-06-09 10:30

Allan Krautwald wrote:
> Jeg kender en der har oplevet det...han sagde det var endnu værre end
> man kunne forestille sig.

Det er synd du ikke har oplevet det så.. Jeg håber selv på at få tid i år
til at tage sydpå for at prøve det igen

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-06-09 12:07

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Det er synd du ikke har oplevet det så.. Jeg håber selv på at få tid i år
> til at tage sydpå for at prøve det igen

Vi kan da lige give ham et par links om oktoberfesterne i Tyskland

Her er et musikalsk porttræt af CANNSTATTER WASEN I Baden-Baden. Det er en
konkurrent til Munchens oktoberfest. Den ligger også i Sydtyskland. Den
finder sted i den 2. storste by i Sydtyskland, nemlig Stuttgart.
I Munchen er der deltagermæssigt hvert år ca. 6,5 million personer, som
kan boltre sig i øl og slagermusik i 14 kæmpe telte i 15 dage
I Stuttgart er der deltagermæssigt hvert år ca. 4,5 million personer, som
kan boltre sig i øl og slagermusik i 9 kæmpe telte i 16 dage
En lille video om Cannstatter Volksfest:
http://www.wasen.de/fileadmin/user_upload/videos/movie.html
Her er billeder fra Munchen oktoberfest: http://www.oktoberfest.de/de/11/

Tidsmæssigt finder slager-/øl-festerne sted i følgende tidsrum:
Munchen.................: Lørdag 19. september kl. 12 - søndag 4. oktober
kl. 22.30
Stuttgart..................: Fredag 25. september kl. 15 - søndag 11.
oktober kl. 22

STORE SLAGERSHOW I TV FRA OKTOBERFESTERNE
Tysk public-service-tv laver 3 storte slagershow fra et af teltene, med
deltagelse af de populæreste orkestre.
Bayerischer Rundfunk sender fredag den 2. oktober kl. 20.15-21.45: Weis Blau
Klingt Am Schønsten m. Gerd Rubenbauer
Sudwestfunk sender fedag 25. september kl. 20.15-21.45: Frøhlicher
Feireabend m. Hansy Vogt. Så kan man jo sån set sige, at Frau Wæber på en
måde, også er med der. Men hvem opdager det? Sudwestfunk sender fredag den
2. oktober kl. 20.15-21.45: Frøhlicher Altag m. Malte Arkona. Frau Wæber
plejer at kigge forbi og så ved vi jo nok hvordan det går. hahahaha.

Det skal så lige siges at de sendetider jeg nævner er sådan som de
almindeligvis "plejer t være", så man bør nok liiiige selv kontrollere til
den tid. Jeg kan da lige lige linkene til slagershowenes hjemmesider. Det er
nemlig de sydtyske public-service-tv`s almindelige slagershow-serie som
producerer det månedlige slagershow derfra.
http://www.br-online.de/bayerisches-fernsehen/weiss-blau-klingts-am-schoensten/index.xml
(Weis blau)
http://www.swr.de/froehlicher-feierabend/-/id=100742/jqtj9r/index.html
(Altag)
http://www.swr.de/froehlicher-alltag/-/id=100738/1sksm52/index.html
(Feireabend)

Især til Krutte: Der er glad stemning, så det er nok ikke lige noget.

Hilsen Åge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-06-09 13:22

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in

> Det er synd du ikke har oplevet det så.. Jeg håber selv på at få tid i
> år til at tage sydpå for at prøve det igen

Håber dælme du kender nogen, for der er sædvanligvis udsolgt år ud i
fremtiden... Men helt klart noget der kan anbefales at prøve bare en gang.
Kun de færreste (hvis nogen) fortryder.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-06-09 13:20

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote in

> Jeg kender en der har oplevet det...

Jeg har oplevet det selv, dog tilbage i 80'erne. Men tilgengæld den ægte
vare. Der er kun én rigtig Oktoberfest... den i München. Alt andet er
efterligninger, og nærmest en slags XL byfester

> han sagde det var endnu værre end man kunne forestille sig.

De 2 gange jeg har oplevet Oktoberfest i München har det været en
fornøjelig oplevelse. Masser af frisk, rent øl, god solid mad, fællesskab,
sang, musik og løjer. Det er så stort at det skulle være muligt at finde et
hjørne at more sig, for enhver.

Jeg oplevede masser af slager musik, men der var så sandelig også megen
anden musik og underholdning. På det tidspunkt var NDW ret fremherskende,
og bl.a. DAF (Deutsch Amerikanische Freundshaft) optrådte

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-06-09 13:53

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg oplevede masser af slager musik, men der var så sandelig også megen
> anden musik og underholdning.

Det er klart. Der skal selvfølgelig også være lidt for dem, der ikke kan
lide slagermusik. Det sørger de almindelige markedskræfter for. Spørgsmålet
er så om det har meget med tradiotionel oktoberfest at gøre. - men det er
jo smag og behag, hvis man kan lide det, så er det jo wældigt.

Hilsen Åge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-06-09 14:02

> [...]
> Spørgsmålet er så om det har meget med tradiotionel oktoberfest at
> gøre. - men det er jo smag og behag, hvis man kan lide det, så er

Oktoberfest er 100 år ældre end slagermusikken, og vil højst sandsynlig
overleve slageren.

Bortset fra det så var slagermusik på ingen måde dominerende til den ægte
Oktoberfest.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-06-09 14:22

> Bortset fra det så var slagermusik på ingen måde dominerende til den ægte
> Oktoberfest.

Det kan du umuligt have ret i. Du må kommer meget alternative steder. Selve
indbegrebet af oktoberfest er slagermusik.

1: Hvis du googler ordet "oktoberfest" på YouTube hører du næsten ikke andet
end slager.
2: Når du ser nyhedsudsendelser i tysk tv fra oktoberfest hører du slager i
baggrunden
3: Når der sendes musikshow fra oktoberfest er det kun slager.
4: Når oktoberfest reklamerer for sig selv dominerer slager på alle felter,
næsten enerådende

Uanset om du har været der så kan det umuligt passe at du hart ret og at
hele det verdensomspændende YOUTUBE tager så grundigt fejl.
Alle har ret til at lægge videoer ind - og næsten alt der er lagt ind fra
oktoberfest er ren slager. Det kræver i den grad en forklaring. Det er
absolut besynderligt.

Oktoberfest i Munchen er een stor slagerfest med øl - sådan er det kendt af
alle og enhver i hele verden. At der så lige er nogle steder med noget andet
ændrer jo ikke meget ved det faktum.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-06-09 14:37
Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-06-09 19:04

> http://www.youtube.com/watch?v=4bpM40bev-A&feature=related

Rekalme for en CD. Har intet med Oktoberfest at gøre.

> http://www.youtube.com/watch?v=iR61rJMbJcA&feature=related

Fulde tyskere synger selv. Ingen live slager i nærheden.

> http://www.youtube.com/watch?v=-pK4cEolM7U

Et orkester spiller blandet populærmusik der kan synges med på. Jeg hører
både rock, pop, jazz og slager. Men faktisk mest engelsksproget pop, bl.a.
Niel Sedaka og Queen.

> http://www.youtube.com/watch?v=i4zvL5uPUjU&feature=PlayList&p=A1790FB7D
> B7766B6&playnext=1&playnext_from=PL&index=15

Det er ikke fra Oktoberfest i München.

Oktoberfest er stadig IKKE en slagerfest.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-06-09 19:03

> Oktoberfest i Munchen er een stor slagerfest med øl - sådan er det
> kendt af alle og enhver i hele verden.

Og alle tyskerne har Lederhosen og Dirndl på, ikk?

Virkeligheden er temmelig ofte meget langt fra det billede PR folk gerne
vil tegne. Der er vel ikke noget at sige til at slagerbranchen benytter
enhver lejlighed til at slå et slag for slageren.

Der drikkes meget øl, men også meget andet. Der spilles meget slager men
også meget andet. Ja faktisk er der mange andre aktiviteter end musik.
Mange går i Lederhosen og Dirndl men langt de fleste har helt almindeligt
tøj på.

> At der så lige er nogle steder
> med noget andet ændrer jo ikke meget ved det faktum.

Du har ikke været der. Langt de fleste store arrangementer har nok været
slager, men så snart du kommer ind i en lille Biergarten eller andet
lokalt sted så var det oftest en messing kvintet eller en harmonika duo
der spillede, eller der strømmede blandet musik fra stereoanlægget.

Jeg vil gerne gentage at mine egne personlige erfaringer er fra først i
80'erne, og jeg var gæst hos en tysk ingeniør hos BMW, som jeg aldrig har
hørt spille slager i dagligdagen. Måske har han holdt os fra de
slagertunge områder.

Men det ændrer jo ikke på at slager så ikke dominerede Oktoberfesten de
år.

Jeg tjekkede lige de 14 store øltelte ved den kommende Oktoberfest. Der
er ikke slagermusik på programmet et eneste sted. Musikken i de 14 store
telte må betegnes som traditionel tyroler- eller bayersk blæsermusik.

www.oktoberfest.de

Ser heller ikke ud til at slagermusik dominerer i år.

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-09 19:32

> [...]
>
> www.oktoberfest.de
>
> Ser heller ikke ud til at slagermusik dominerer i år.

Hehe, der er intet som kolde klare fakta, selv om de plejer at være spildte
på Åge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-06-09 19:55

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in

> Hehe, der er intet som kolde klare fakta, selv om de plejer at være
> spildte på Åge

Overhovedet ikke. Jeg har opdaget at Åge accepterer fakta i stilhed. Det
lever jeg fint med.

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-09 20:20

> Overhovedet ikke. Jeg har opdaget at Åge accepterer fakta i stilhed. Det
> lever jeg fint med.

Hmmm.. du mener går i flyverskjul? :)

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-09 22:36

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Overhovedet ikke. Jeg har opdaget at Åge accepterer fakta i stilhed. Det
> lever jeg fint med.
>
> --
Næeh han græmmer sig over igen, at have været for hurtig på aftrækkeren og
knaldet noget afsted uden bund i virkeligheden.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-06-09 22:45

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Næeh han græmmer sig over igen, at have været for hurtig på aftrækkeren og
> knaldet noget afsted uden bund i virkeligheden.
¨

znnnoorrkkkkk....

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-06-09 21:22

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Hehe, der er intet som kolde klare fakta, selv om de plejer at være
> spildte på Åge

Hahahah Alex er en værre filur. Men manden har jo ret. Jeg har også tjek på
teltene Han kalder det tyroler og blæsermusik. Og det er det også. Jeg
troede bare alle her smed sådan nogle stilarten ned i tønden med
slagermusik. Det var derfor jeg bare kaldte det slager. Men det ER det der
blæser og tyroler noget jeg mener og som han mener.

Det er blæserkapeller i næsten alle telte. Så er der det han kalder
tyrolermusik. Da går jeg ud fra han taler om telt 11, for det er sån noget i
den retning. Men i telt nr. 1 spiller "Munchener Zwietracht" og de er rigtig
sjove. Det er i hvert fald det vi alle kalder tysk slager og i telt nr. 9
spiller "Sumpkrøten". Så der er fasktisk også lidt rockmusik. Det er nemlig
et orkester som kan den værkværdige tyske kunst at skifte mellem slager og
rock. Så i et af teltede er der i hvert fald et slager og rock mix.

Men det er slager der dominer næsten totalt. Altså hvis vi kalder det der
tyroler og bæsermusik for slager. Det kalder de det i hvert fald i de tyske
slagershow. De putter det hele ned i een stor tønde og roder det hele rundt
til et behaeligt mix. Det var derfor jeg kaldte det hele for slager, når
tyskerne også selv gør det.
Men jeg er helt enig med ham angående hvad de spiller til oktoberfesten.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-06-09 20:49

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Og alle tyskerne har Lederhosen og Dirndl på, ikk?

Ikke i de tv-show jeg ser. Det ser man næsten aldrig

> [...]
> telte må betegnes som traditionel tyroler- eller bayersk blæsermusik.
> Ser heller ikke ud til at slagermusik dominerer i år.

Det synes jeg da det lyder til på dine oplysninger. Tyroler og blæser. Så er
vi jo helt eninge. Jeg troede bare at de fleste her også kaldte sådan noget
for slagermusik.Men lad det ikke skille os. Vi er helt enige. Det er også
sådan noget jeg mener man hører i en syndflod. Og D.J. Utzi og sån.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-09 21:09

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> også sådan noget jeg mener man hører i en syndflod. Og D.J. Utzi og sån.

"SV: Den slags musik, skriver du. tsk. tsk. Du kommer længere og længere ud
hvor du ikke kan bunde. Hvem i alverden har talt om tyrolermusik. Altså
bortset fra dig. For her er vi egentlig fuldstændig enige uden du ved det.
Tyrolermusik er noget af det mest kvalmende og brækfremkaldende "musik" der
kal spilles gennem en højttaler. Man bliver dårlig og må lægge sig syg i 14
dage hvis man kommer i nærheden af sådan noget. Ardhkkkk...Sig ikke det ord
igen."

Hvem mon skrev det? (Hint:
http://groups.google.dk/group/dk.medier.tv/msg/60b4320cc30fc4a6?hl=da&)

LOL

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-09 21:15

> Hvem mon skrev det? (Hint:
> http://groups.google.dk/group/dk.medier.tv/msg/60b4320cc30fc4a6?hl=da&)

Flere godbidder fra samme indlæg:

"Men nu kan vi jo så se at du ikke aner hvad slagermusik er,
når du kommenterer tyrolermusik. Tyrolermusik er en form for gammel
folkedansermusik og har faktisk lydmæssigt ikke nogen som helst lighed med
slagermusik."

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-06-09 21:41

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> "SV: Den slags musik, skriver du. tsk. tsk.

tsk tsk

> Du kommer længere og længere ud hvor du ikke kan bunde.

Hvorfor???

> Hvem i alverden har talt om tyrolermusik. Altså bortset fra dig.

Du sejler da rundt nu. Læste du ikke hvad Klaus skrev ? - Det var jo det jeg
kommenterede. Jeg citerer lige hvad Klaus skrev:
CITAT START
Jeg tjekkede lige de 14 store øltelte ved den kommende Oktoberfest. Der
er ikke slagermusik på programmet et eneste sted. Musikken i de 14 store
telte må betegnes som traditionel tyroler- eller bayersk blæsermusik.
CITAT SLUT
.....og det er det han hart ret i. Han fortalte at der ikke var slager, men
tyroler og blæsermusik.
Det var sådan noget jeg kaldte slager, så vi talte om det samme.

> [...]
> 14
> dage hvis man kommer i nærheden af sådan noget. Ardhkkkk...Sig ikke det

Det er heller ikke lige min kop te, ejheller alt for meget bæsermusik. jeg
selv ville nok
besøge telt 1 med "Munchener zweitracht"´og måske lige kigge ind i telt 11
med Sudtyroler Spitsbaum

Hilsen Åge

PS: Men det bliver kun til den 3-dages Vildsund-folkefest i år. Det nærmeste
vi nok kan komme noget oktoberfest-lignende noget i Danmark
Der sidder man også ved lange træborde i to telte. Også i år spiller Kandis
hver aften i det ene telt og
Kim og Hallo hver aften i det andet telt - mens slagersolister giver musik
på friluftscenen hver eftermiddag og aften midt på festpladsen.
NORDISK TIVOLIPARK STILLER OP og står samtidig som arrangør af hele
folkefesten, hvilket er ret usædvanligt for en folkefest.
Det er som regel foreninger som står for sådan noget.

Hilsen Åge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-06-09 21:16

> [...]

> sådan noget for slagermusik.Men lad det ikke skille os. Vi er helt
> enige. Det er også sådan noget jeg mener man hører i en syndflod.

Jeg har endnu ikke oplevet du har linket til den form for musik. Men det er
da bestemt muligt jeg har misset et link eller 2 i syndfloden fra din hånd.

Og jeg tror du får et par på frakken hvis du fortæller en indfødt bayer at
det er slagermusik.

> Og D.J. Utzi og sån.

Negativ på Støj Uzi'en. Hvis han skal til Oktoberfest må han løse billet
som alle andre.

Hvis du havde prøvet at deltage ville du vide hvorfor.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-06-09 21:50

> Og jeg tror du får et par på frakken hvis du fortæller en indfødt bayer at
> det er slagermusik.

Indfødt bayer, nå? - Så vil jeg da lige sige "servus".

>Og D.J. Utzi og sån. Negativ på Støj Uzi'en. Hvis han skal til Oktoberfest
>må han løse billet som alle andre.

Jo, men det er jo svært selv at begynde at lave definitioner på hvad det ene
eller andet er. Når i tyskere selv kalder det slager i jeres
slagermusikshow, så tager jeg jo bare efter det. Jeg ser både
Musikantenstadl og Feste der volksmusik på ARD. Både Andy og Flori kalder
blæsermusik og tyrolermusik og D.J. Utzio og Helene Fisher for slager. Og de
spiller det i deres slagershow.
De andre slagermusikshow kalder også hele bøtten for slager. Hvorfor kalder
i det selv sådan, hvis vi andre ikke må?.
Hvis du altså er bayer, så ved du jo godt at de kalder det for slager.
Jeg har kendskab til hvad de kalder tingene i samtlige slagerrshow på tysk
tv. UTzi og fisher og Andrea kalder i jo altid slager-star.
Hvorfor klager du over det, når du godt ved at i selv kalder det sådan
?????

Hilsen Åge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-06-09 22:13

> Jo, men det er jo svært selv at begynde at lave definitioner på hvad
> det ene eller andet er. Når i tyskere selv kalder det slager i jeres
> slagermusikshow, så tager jeg jo bare efter det.

Det er da muligt slagershows moderatorer og andet skidtfolk inddrager
tyroler musik og traditionel bayersk blæsermusik som værende slager.

Det betyder ikke de har ret. Den slags musik har eksisteret langt længere
end slager, og vil sikkert overleve slageren.

Jeg er iøvrigt ikke tysker og hedder ikke Klaus.

> Jeg har kendskab til hvad de kalder tingene i samtlige slagerrshow på
> tysk tv.

Og hvis jeg nu påstår DJ Utzi spiller dødsmetal, så bliver det et faktum?

Oktoberfest er ikke og har aldrig været en slagerfest. Det er en
folkefest der bl.a. hylder årets friske aftapning af bayersk øl. Der
festes igennem og spilles masser af musik. Heriblandt også slagermusik.

Men kald ikke tyroler- og blæsermusik for slager, bare for at få ret.

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-09 22:30

> Men kald ikke tyroler- og blæsermusik for slager, bare for at få ret.

Han har tidligere hårdnakket påstået at de intet har med hinanden at gøre.
Ja faktisk at han hader tyrolermusik som pesten.

Selvmål på Fur :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-06-09 22:59

> Han har tidligere hårdnakket påstået at de intet har med hinanden at gøre.

Personligt set mener han heller ikke at de har nogen særlig lighed med
hinanden. Men når tyskerne nu selv kalder hele svineriet for slager, hvorfor
så skabe forvirring

> Ja faktisk at han hader tyrolermusik som pesten.

Ja det er ikke lige noget for ham. han er ikke helt glad ved det.

> Selvmål på Fur :)

Selvmål i Solbjerg. Hvordan genre-adskiller Alex tyrolermusik og
slagermusik. Lad os høre. Ikke bare noget luft, men en seriøs beskrivelse af
hvad der kendetegner de to genrer og ikke mindst adskiller dem fra hinanden.

Hilsen Åge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-06-09 23:39

> [...]
> slagermusik. Lad os høre. Ikke bare noget luft, men en seriøs
> beskrivelse af hvad der kendetegner de to genrer og ikke mindst

Det skulle være tydeligt for enhver med de eksempler jeg netop har postet.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-06-09 22:54

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det betyder ikke de har ret. Den slags musik har eksisteret langt længere
> end slager, og vil sikkert overleve slageren.

Jasmen så må det jo være samtlige tyske slagershows som tager fejl
og Kent Oldhøj som har ret.

> Og hvis jeg nu påstår DJ Utzi spiller dødsmetal, så bliver det et faktum?

Jamen så må det jo igen være Kent Oldhøj som har ret og samtlige tyske
slagershows som tager fejl endnu engang

> Oktoberfest er ikke og har aldrig været en slagerfest.

Jamen så må det jo endnu engang være Kent Oldhøj som har ret alle de
gruppenavne der står nævn på Oktoberfesternes hjemmeside som er forkerte

> Men kald ikke tyroler- og blæsermusik for slager, bare for at få ret.

Jeg bliver nødt til at kalde det hvad det kaldes af tyskerne selv. Jeg synes
jo det lyder "sjovt" at samtylige tyske slagershows tager så meget fejl
og at Kent Oldhøj for 4. gang hart ret. Du burde da rette tyskerne og
fortælle dem at det er dig der har ret og at de tager så grueligt fejl.
Jeg kan jo være ligeglad - Vi danskere kan jo dårligt gøre andet end at
kalde tingene hvad tyskerne selv kalder det. Det er jo ikke en
marginalgruppe
her på NG der hasr ret og 96 millioner tysktalende som ikke aner hvad ting
hedder. Det lyder i hvertt fald usansynligt

Hilsen Åge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-06-09 23:37

> Jasmen så må det jo være samtlige tyske slagershows som tager fejl
> og Kent Oldhøj som har ret.

Jeg har dokumenteret min påstand. Selv Danmarks største slager orakel
(dig) har givet mig ret:

> [...]

> Jamen så må det jo endnu engang være Kent Oldhøj som har ret alle de
> gruppenavne der står nævn på Oktoberfesternes hjemmeside som er

Der er kun en oprindelig Oktoberfest. Ikke flere. Jeg forholder mig ikke
til hvad der spilles eller ikke spilles på diverse wannabe Oktoberfester
rundt om i verden. Kun den ægte vare i München. Og på deres hjemmeside er
det altså rigtig svært at få øje på slagermusik.

> Jeg bliver nødt til at kalde det hvad det kaldes af tyskerne selv.

Det har sikkert været rigtig svært for dig at skulle sluge den kamel der
hedder "tyrolermusik er slagermusik". Jeg må desværre meddele at måltidet
har været forgæves. Tyrolermusik er ikke slagermusik. Man kan sagtens
finde tyroler inspireret slagermusik, men det gør ikke tyrolermusik til
slager. Så ville næsten al musik være slager.

> Jeg
> synes jo det lyder "sjovt" at samtylige tyske slagershows tager så
> meget fejl og at Kent Oldhøj for 4. gang hart ret.

Det glæder mig du har set lyset og opdaget jeg ikke hedder Klaus og er
tysker.

> Vi danskere kan jo dårligt gøre andet
> end at kalde tingene hvad tyskerne selv kalder det.

Spørg dem der rent faktisk spiller tyrolermusik.

Bare så ingen er i tvivl, så er det den her form for musik jeg mener:
http://www.youtube.com/watch?v=NezSUDggKK8&feature=
http://www.youtube.com/watch?v=bRDKvseQ1N8&feature=
http://www.youtube.com/watch?v=te47PJw_UKE&feature=

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-06-09 00:05

> Bare så ingen er i tvivl, så er det den her form for musik jeg mener:
> [...]

Hvorfor beder du ikke tysk tv rette den alvorlige fejl de laver. De kan ses
over hele Europa og hvis tysk tv bliver ved med deres postulater,
så lyver de jo for mange millioner mennesker. Har du ikke tænkt på at
kontakte dem, og bede dem rette misforståelsen. det hjælper jo ikke meget
at prøve at overbevise mig alene. Jeg er kun een ud af mange nmillioner, som
gang på gang er vidne til at tysk tv har misforstået situationen.
Du kan da sende en lille email hvor du fortæller at de tager fejl. Det
vil være millioner gange mere værd. Det kan da godt være at du kan
overbevise mig,
men hvad er det værd, når tysk tv alligevel bliver ved med at sige det
modsatte.

hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-06-09 00:10

> men hvad er det værd, når tysk tv alligevel bliver ved med at sige det
> modsatte.

Og liiige en anden ting. Hvis nu du får overbevist mig, mens andre bruger
tyskerne definition, tror du så ikke bare der opstår total forvirring.
Vi bruger Odgårds definition på tysk musik, mens tyskerne bruger deres
definition på tysk musik. Vil det ikke blive noget rod?
Noget der var meget mere værd, ville da være om du skrev en email til
tysk tv. Bare fortæl at de tager fejl. Når de opdager fejlen retter de helt
sikkert ind.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-09 00:16

> [...]

> rundt om i verden. Kun den ægte vare i München. Og på deres hjemmeside er
> det altså rigtig svært at få øje på slagermusik.

Klart nok...de ønsker ikke at skræmme kunderne væk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-06-09 09:33

> Klart nok...de ønsker ikke at skræmme kunderne væk

Klart nok. det synes jeg heller ikke de gør. Det er næsten ene blæsermusik
og tyrolermusik og næsten ingen slager.
De ønsker ikke at skræmme nogen væk - og det gør de bestemt heller ikke.
Enig.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-06-09 08:34

> [...]
af
> alle og enhver i hele verden. At der så lige er nogle steder med noget

Jamen hvis Oktoberfesterne er 100 år ældre end schlager musikken...
Så må der vel være lidt om snakken

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-06-09 09:44

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Jamen hvis Oktoberfesterne er 100 år ældre end schlager musikken...
> Så må der vel være lidt om snakken
>
> M.V.H....Benny..

Jeg synes nu ikke der er noget om snakken,
som man siger på "Bakken". Slet ikke.

Der fantes jo f.eks. heller ikke noget som hed dansktopmusik før 1968 - men
stilarten havde man da også før dette årstal. Man kan jo ikke rigtigt gøre
ved at noget skifter navn.

Idag tror jeg ikke du kan finde een eneste dansker, børn, unge eller voksne
der er i tvivl om hvad der er dansktop, hvis de hører lyden. Også selv om du
spiller en plade fra før genren fik det navn.

Der er også folk der skifter navn. Jeg mener ikke det ændrer meget ved at
det er den samme person stadigvæk-. Hvis der da ikke lige er foretaget en
køn-skift-operation samtidigt. hehe

Fordi en musikgenre får et andet navn er stilen jo stadig den samme

Oktoberfest er som det plejer at være - så kan man kalde det blæser, tyroler
eller slager eller fanden og hans pumpestok-musik. Det er som det er - Hvis
man ikke akn lide det, så må man jo finde et eller andet andet.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-06-09 16:22

> [...]
Hvis
> man ikke akn lide det, så må man jo finde et eller andet andet.

Hej Åge

Dansk top musik, tja, hvad er Dansk top musik ?????

Du kan jo vælge at læse denne ene korte sætning, på to forskellige måder, og
dermed få to vist forskellige resultater ud af det. Skal vi prøve... Dansk
top musik... Og altså dermed ment, det bedste af Dansk musik, og i den
forbindelse, er der ingen der overhovedet skænker Dansktoppen en tanke.
Hvor til gengæld, hvis du læser den, på den anden måde, så tænker man
hovedsageligt på Dansktop musik.... Hvilket jo så altså vil sige, at alt fra
før 1968 er dømt ude.... Der er, eller kan være, himmel og bøf til
forskel.... Altsammen udledt af den samme sætning...

Det samme gælder Tyroler & Schlager.... Man kan finde på at jodle i
Tyroler.... Det vil du aldrig høre i en Schlager... En anden ting, der
kendertegner F.eks Tyroler, er at den ofte spilles på rent akustiske
instrumenter.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-06-09 16:57

> [...]

> før 1968 er dømt ude.... Der er, eller kan være, himmel og bøf til
> forskel.... Altsammen udledt af den samme sætning...

Ja sætningen kan læses på to måder, men der står to vidt forskellige ting.
På den ene måde trækker du to ord sammen "DanskTop" og på den anden måde
står de enkeltstående "Dansk top".
Det er selvfølgelig noget rod. Men ude blandt befolkningen ved alle hvad der
er hvad. Hvis nogen taler om noget dansk top musik. Så har det at gøre med
noget musik som er på toppen. Hvis nogen taler om dansktop musik så opfatter
alle det som noget lydende ligesom Kandis. Sådan definerer alle det ude i
befolkningen, på fabrikker og sån. Det gælder både børn, unge og voksne.
Hvis nogen henne på jobbet er gået forbi min radio og der har spillet en
plade med Blue Boys fra 1950, så har der kommet en lille kommentar. "Du har
gang i dansktopmusikken her hwa"". De aner ikke engang hvem der spiller
eller synger. De siger bare "Her er nok dansktop på hwa?"
Så uanset hvad, så opfatter folk dansktop på en bestemt lyd og ikke på en
radioudsendelse. Så hvis noget bliver bredt anerkendt, så må man vel bare
følge trop, ellers aner ingen jo hvad man taler om. Man kan jo ikke lave sin
helt egen definition.
Hvis folk går rundt og kalder Blue Boys og Four Jacks for dansktop-musik
og definitionen bliver bredt anerkendt og benyttet af befolkningen, så er
det jo bare sådan det er blevet. En sådan udvikling kan man jo ikke ene og
alene stoppe.
Hvem ved, måske kalder man rockmusik for rumbaldermusik om 50 år og
kalder Beatles for en rumbaldermusik-gruppe. Måske kalder man dansktopmusik
for Hurra-musik. Hvis det er blevet det nye navn, så må vi jo bare kalde det
for det. Og sige at Kandis og Four Jack spiller Hurra-musik.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-06-09 17:53

> [...]
det
> for det. Og sige at Kandis og Four Jack spiller Hurra-musik.

Hej Åge

Næh jeg tror ikke de aner, hvad der er hvad....
Den ved næppe, der skelnes mellem to ting....
Men de er nok, lige som jeg, bedøvende ligeglad

M.V.H....Benny..

Fra : Hauge

Dato : 01-06-09 19:48

Åge Halldorsson wrote:
> Oktoberfest kommer til turistøen Fur.

Så giver du vel en kold, hvis vi kikker forbi?

Mvh Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-09 22:40

> Så giver du vel en kold, hvis vi kikker forbi?
>
> Mvh Hauge

Ja og det skal ikke være slaveøllet fra DagliBrugsen, vi vil have kvalivare
vil vi

Fra : Hauge

Dato : 02-06-09 04:04

Allan Krautwald wrote:
> Ja og det skal ikke være slaveøllet fra DagliBrugsen, vi vil have
> kvalivare vil vi

Føldi' da.. Men det skuffer mig at han ikke vil svare. Snøft.

Mvh Hauge