Hvilken musikstil er mest udbredt i verden~
Fra : Per

Dato : 31-05-09 06:47

Hej NG !

Smag og behag er jo som bekendt forskellige

Men - hvilken musikstil/art er den mest udbredte/populære i verden (høres af
flest/mest sælgende) ?

Ligesom man kan sige at engelsk er det sprog der tales af flest i verden
(ved ikke om det er sådan)

Det er vel næppe GOTH, der er det mest populære, men mon ikke pop ligger i
den øvre ende ?

mvh. Per

Fra : Max

Dato : 31-05-09 06:58

Hej Per

> Det er vel næppe GOTH, der er det mest populære, men mon ikke pop
> ligger i den øvre ende ?

Prøv at lytte til kinesisk og indisk radio, så får man vel en ide.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-09 13:27

> Prøv at lytte til kinesisk og indisk radio, så får man vel en ide.

Selv kineserne lytter til amerikansk popmusik :)

Fra : TL

Dato : 31-05-09 15:44

On Sun, 31 May 2009 14:27:17 +0200, in dk.kultur.musik "Alex Linaa"
<www.linaa.com> wrote:

>"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

>Selv kineserne lytter til amerikansk popmusik :)

Jeg har tilbragt en del tid i Kina de sidste to år, og har dermed haft
lejlighed til at se kinesisk musiktv. Kinesisk MTV og V (en anden
musikkanal) spiller mest kinesisk popmusik.
Som meget tydeligt er inspireret af amerikansk popmusik.

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-09 12:45

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> musikkanal) spiller mest kinesisk popmusik.
> Som meget tydeligt er inspireret af amerikansk popmusik.

Ok, men stadig popmusik.
Jeg har ikke selv været der, men et hold venner havde en bunke CD'er med
hjem, som var den nyeste popmusik, så det kan i hvert tilfælde købes
derovre.

Fra : TL

Dato : 01-06-09 17:18

On Mon, 1 Jun 2009 13:44:44 +0200, in dk.kultur.musik "Alex Linaa"
<www.linaa.com> wrote:

>"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

>Ok, men stadig popmusik.

Helt sikkert.

>Jeg har ikke selv været der, men et hold venner havde en bunke CD'er med
>hjem, som var den nyeste popmusik, så det kan i hvert tilfælde købes
>derovre.

Jeg blev faktisk forbavset over, hvor svært det var at finde et godt
udvalg af CD'er med vestlige pop"musikere" når man er udenfor de mest
kosmopolitiske byer som Shanghai, Shenzhen, eller Beijing.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-06-09 13:44

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Selv kineserne lytter til amerikansk popmusik :)

SELV KINESERE LYTTER TIL SLAGERMUSIK - 1 milliard kinesere kiggede på
slagershow.

Selv kineserne lytter til slagermusik, så det er svært at sige hvad der er
mest populært i Kina, pop eller slager. Tysklands næststørste
slagermusikshow sendte f.eks.14 jumbo-jet mod Peking med udstyr, publikum og
tingel tangel og sager.
Og så linede man ellers bare det enorme MUSIKANTENSTADL op i Peking.
Herefter blev slagermusikshowet sendt direkte på kinesisk tv + tysk og
østrigsk tv. Kinesisk tv bedømmer seerttallet til at have været på cirka en
lille milliard kinesere.
Det må vist have givet en seerkvote på omkring 50% - mon ikke
http://www.welt.de/print-welt/article587767/800_Millionen_Chinesen_sehen_den_Musikantenstadl.html

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-06-09 13:48

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det må vist have givet en seerkvote på omkring 50% - mon ikke
> http://www.welt.de/print-welt/article587767/800_Millionen_Chinesen_sehen_den_Musikantenstadl.html

Det var egentlig mange som kiggede med på sådan noget special ekstremt
marginalmusik.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 31-05-09 07:01

Per skrev:

>Men - hvilken musikstil/art er den mest udbredte/populære i verden (høres
>af flest/mest sælgende) ?

det må være schläger - det er der i hvert fald skrevet tonsvis af gange i
denne gruppe ;-D

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-05-09 10:31

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Men - hvilken musikstil/art er den mest udbredte/populære i verden (høres
> af flest/mest sælgende) ?

Nu opstiller du to kriterier for hvad der er populært. "Høres af flest" og
"mest sælgende". Det er jo to meget forskellige måder at gøre det op på. Den
ene opgør hvad der reelt høres mest, f.eks. i radio og i tv-show, mens den
anden kun opgør hvad folk der har lyst til at købe cd-er køber.
Jeg selv ser et hav af styske slagershow, men køber ingen tyske cd-er, så
den med cd-salg siger ikke noget reelt om popularietet.

Jeg gætter på at hvis du ser på cd-salg så er pop populærest, med slager
eller country på 2. pladsen

Hvis du ser på hvad folk lytter til eller ser i tv er pop og slager og
country nok mere jævnbyrdige. Hvilken der ligger øverst tør jeg ikke sige,
måske pop. Men hvis du kun kigger på området nord for Østrig-Schweits vil
jeg nok tro at slager ligger en anelse over pop. Slager er jo ektremt
populært i Danmark, Norge, Sverige og de hollandsk- og tysktalende lande.
Men ikke ret populært i andre lande. Countrymusik er ligeledes ret regionalt
populært, nemlig i Amerika. Men da de er så mange indbyggere hæver country
sig samlet set til en placering sammen med pop og slager.

Tror jeg

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-09 13:27

> Smag og behag er jo som bekendt forskellige
>
> Men - hvilken musikstil/art er den mest udbredte/populære i verden (høres
> af flest/mest sælgende) ?

Det giver sig selv at popmusikken er topmusikken på verdensplan, det kan der
ikke herske nogen tvivl om.
Nu har jeg besøgt pænt mange lande, og når man sådan går og lytter, eller
ser hved butikkerne har, eller hvad gadesælgere faldbyder, så har kunstnere
som Britney, U2, Eagles, Dire Straits, og hvad der nu var tidens nye hotte
navne, været gengangere overalt + en masse lokalt.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-05-09 13:31

> [...]

> som Britney, U2, Eagles, Dire Straits, og hvad der nu var tidens nye hotte
> navne, været gengangere overalt + en masse lokalt.

Det kan så ikke rigtigt bruges til at måle hvad det ikk-cd-købende publikum
lytter til. Det er ligesom mest vigtigt hvis man vil måle popularitet. Ingen
kan jo bestemme at man behøver at købe cd-er, fordi man kan lide noget
musik.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-09 13:58

> [...]
> kunstnere som Britney, U2, Eagles, Dire Straits, og hvad der nu var tidens
> nye hotte navne, været gengangere overalt + en masse lokalt.

Jeg kom lige i tanker om en anden pegepind, som nok er endnu mere præcis,
nemlig de lokale radiostationer.
Jeg er lige kommet hjem fra Frankrig, og når man scanner hen over FM-båndet
på radioen dernede, er det 90% pop, og 10% "resten"
Det varierer lidt fra land til land, men jeg har endnu aldrig oplevet at
pop-andelen har været under 50%.

Jeg fandt faktisk en 24-7 Rockradiostation i Frankrig, så der havnede
radioen helt klart :)

/Alex

Fra : preben nielsen

Dato : 31-05-09 16:07

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Ligesom man kan sige at engelsk er det sprog der tales af flest i verden
> (ved ikke om det er sådan)

Det er langtfra sandt

-p

Fra : Bruno

Dato : 01-06-09 16:21

Per wrote:
> Det er vel næppe GOTH, der er det mest populære, men mon ikke pop ligger
> i den øvre ende ?

POP er nok et godt bud - især hvis man holder sig til pop er en
forkortelse for popular(populær)

På kloden er der ca. 6 milliarder mennesker, så hvis vi med pop mener
det vi kender fra de vestlige medier skal vi være lidt forsigtige.

"Vesten" omfatter vel egentlig kun end god bid af europa, en bid af
Amerika, kontinentet, og så Australien, New Zealand samt lidt mere =
måske 1 milliard mennesker. Og jeg tror eksempelvis Country fylder
ganske meget i mange områder, så man kan vel ikke sige vi her har 1
milliard stemmer på pop.

Ingen tvivl om at pop, i forskellige afarter, hører globalt, men fordi
de eksempelvis hører pop i Kina er det vel ikke ensbetyndede med pop er
det de hører mest.

Jeg ved ikke hvad svaret er, men det er bestemt ikke sikkert pop er det
som høres mest. Tag bare Tyskland - der kan jeg kan da godt være i tvivl
om det er pop som er størst!

mvh
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-09 16:43

"Bruno" <x@c.d> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> På kloden er der ca. 6 milliarder mennesker, så hvis vi med pop mener det
> vi kender fra de vestlige medier skal vi være lidt forsigtige.

Du har sikkert ret til en vis grænse, men hvis vi indskrænker det til den
vestlige verden, så rammer vi mere præcist.

> [...]
> i mange områder, så man kan vel ikke sige vi her har 1 milliard stemmer på

Country fylder en del i det amerikanske midt-vesten, men pop fylder resten
af kontinentet.

> Ingen tvivl om at pop, i forskellige afarter, hører globalt, men fordi de
> eksempelvis hører pop i Kina er det vel ikke ensbetyndede med pop er det
> de hører mest.

Se TL's svar. Han har det fra første hånd.

> Jeg ved ikke hvad svaret er, men det er bestemt ikke sikkert pop er det
> som høres mest. Tag bare Tyskland - der kan jeg kan da godt være i tvivl
> om det er pop som er størst!

Hvordan kan du være i tvivl om det? Du behøver bare at køre over grænsen, og
lade din bilradio afsøge FM-båndet for at forvisse dig om, at der er mere
pop end noget andet.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-06-09 17:11

> Hvordan kan du være i tvivl om det? Du behøver bare at køre over grænsen,
> og lade din bilradio afsøge FM-båndet for at forvisse dig om, at der er
> mere pop end noget andet.

Det er fordi at radiostationerne med slager ligger på to landsdækkende
kanaler. At der er mange radiostationer på fm-båndet betyder jo ikke
nødvendigvis at det er nogle særligt store radioer.

Tysk landsdækkende publicservice-radio P4 er med slager døgnet rundt - men
også blandet med lidt andet. Her på deres hjemmeside kan vi se masser af
ting om slagerprogrammer. der nævnes alle mulige grupper og sangere og
slagerhitparader og volksmusikhitparader og som sagt slager blandet ind hele
tiden. Jeg kan selv høre tysk P4.
Tysk P4: http://www.swr.de/swr4/bw/-/id=233374/mqfgxh/index.html
(Navnet P4 bruges dog ikke i Nordtyskland. Der kalder de den
public-service-station som sejler i slager for NDR 1. Den står forøvrigt for
tv-slagershowet "Die Schlager Nacht" på NDR TV)

Desuden er der det kommercielle landsdækkende slager-netværk "RadioPaloma".
http://www.radiopaloma.de/

Det er klart at det ikke fylder så meget på fm-båndet, når det er fordelt på
to store kanaler som dækker hele Tyskland

Og man kan jo også med ligeså stor ret sige, at han kan tænde for det
officielle tyske lands-tv og forvisse sig om at der er mere slager end noget
andet.

Hilsen Åge

Fra : Bruno

Dato : 02-06-09 20:56

Alex Linaa wrote:

> Du har sikkert ret til en vis grænse, men hvis vi indskrænker det til den
> vestlige verden, så rammer vi mere præcist.

Muligt, men så finder vi ikke svaret.

> Country fylder en del i det amerikanske midt-vesten, men pop fylder resten
> af kontinentet.

Så enkelt tror jeg ikke det er. Jeg vil ikke spå om hvad de hører i
Canada, men jeg tillader mig at pop er første valg over alt. Udover
country er jeg sikker på at hip hop, soul, latin m.m. fylder ganske
meget uden for gruppen af "Europæiske"-amerikanere.

> Se TL's svar. Han har det fra første hånd.

Ingen tvivl om at vi via TL kan konstatere de hører pop i Kina, men uden
nogen statistik så kan man vist dårligt sige noget sikkert om et land
hvor der bor 1.3 milliarder mennesker. Og selv med en statistik, så
ville vi skulle vælge om mon den er troværdig (set i betragtning hvad
der ellers fortælles af officielle historier fra landet i midten).

> Hvordan kan du være i tvivl om det? Du behøver bare at køre over grænsen, og
> lade din bilradio afsøge FM-båndet for at forvisse dig om, at der er mere
> pop end noget andet.

Nu har Åge vist svaret allerede, så jeg vil nøjes med erklære mig enig
med ham. Det er antal lyttere/seere der tæller og ikke antal kanaler.

Mvh
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-09 07:56

"Bruno" <x@c.d> wrote in message news:h0403v$1kh7$1@newsbin.cybercity.dk...

> [...]
> country er jeg sikker på at hip hop, soul, latin m.m. fylder ganske meget
> uden for gruppen af "Europæiske"-amerikanere.

Det er mange musikstilarter der styres af etnisk oprindelse, det har du ret
i. Men jeg er stadig ret sikker på at ingen af dem fylder så meget som
popmusikken i det amerikanske musikbillede totalt set.
Canada? Anastacia, Van Halen, Celine Dion.... ned I say more?

> [...]
> skulle vælge om mon den er troværdig (set i betragtning hvad der ellers
> fortælles af officielle historier fra landet i midten).

Så du accepterer ikke noget mindre end en optælling af alle kinesere før du
tror på det? Sådan et fingerpeg fra en person der har været to år i Kina
tæller altså ikke? Hmmm...

> Nu har Åge vist svaret allerede, så jeg vil nøjes med erklære mig enig med
> ham. Det er antal lyttere/seere der tæller og ikke antal kanaler.

Nu har ingen jo nævnt antalllet af lyttere, men bare at kanalerne var
landsdækkende. Det gør dem altså ikke mere populære.
Udbuddet af kanaler afspejler ganske godt efterspørgslen, ellers ville de
kommercielle kanaler slet ikke kunne eksistere. Hvad statskanalerne vælger
at sende behøver ikke nødvendigvis at afspejle den samlede smag, da jeg går
ud fra selv tysk radio er underlagt public service, men på trods af det så
sender de landsdækkende kanaler altså ikke så meget schlagermusik som
popmusik samlet set.
Nu er specielt Tyskland et af de steder jeg har befundet mig mest uden for
landets grænser, og der er godt nok ikke noget der tyder på at
schalgermusikken har noget som helst tag i mennesker under 65. Som i Danmark
er det de gamles musik, og den er stille og roligt på retur.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-06-09 09:12

> [...]

> service, men på trods af det så sender de landsdækkende kanaler altså ikke
> så meget schlagermusik som popmusik samlet set-

Det var da en underlig opstilling. De samlede public-service-kanaler sender
jo også alt andet end musik. Nyheder, debat, sport, vejrudsigt, teater og
hvad ved jeg.
Prøv nu ligeeeeee.......
Tysk P4 sender lidt af hvert indenfor almindelig underholdningsmusik.
Men de svømmer over af slager. Der er ikke megen pop og rock.

> Nu er specielt Tyskland et af de steder jeg har befundet mig mest uden for
> landets grænser

Og det er derfor jeg undrer mig over hvad du skriver. Du kan umuligt have
lyttet til Tysk P4. Og ikke mindst Radio Paloma. Det er klart hvis du ikke
opsøger musikken så hører du den jo heller ikke. Derfor er din konklusion
meget farvet

Hilsen Åge

Fra : Bruno

Dato : 03-06-09 18:52

Alex Linaa wrote:
> [...]
> popmusikken i det amerikanske musikbillede totalt set.
> Canada? Anastacia, Van Halen, Celine Dion.... ned I say more?

Spørgsmålet er som om Van Halen er pop

Nej, seriøst. Jeg tror da bestemt du har ret i at pop er det mest
udbredet i nord amerika, men det betyder langt fra man kan regne det som
et rent pop område hvilket er min pointe. Ligesom jeg mener, at
eksempelvis Tyskland ikke kan regnes som rent pop område.

> Så du accepterer ikke noget mindre end en optælling af alle kinesere før du
> tror på det? Sådan et fingerpeg fra en person der har været to år i Kina
> tæller altså ikke? Hmmm...

Selvfølgelig tæller en øjenvidne skildring meget, men når der bor ca.
1.300.000.000 mennesker i et land er det vel rimeligt sige der skal mere
til. Vi taler trods alt et kæmpe land med meget store kulturelle forskelle.

> [...]
> Udbuddet af kanaler afspejler ganske godt efterspørgslen, ellers ville de
> kommercielle kanaler slet ikke kunne eksistere.

Tyskland er så stort at der er plads til lidt af hvert, tænk bare på NDW

Her er lidt statistik som klart viser de hører meget andet end pop syd
for grænsen.

http://de.statista.com/statistik/diagramm/studie/100378/umfrage/gern-gehoerte-musikrichtungen/

Måske vi skal nøjes med at konstatere den rytmiske musik er den mest
udbredte i verden

Mvh
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-09 20:38

> Spørgsmålet er som om Van Halen er pop

Det er det bestemt ikke

> [...]
> pop område hvilket er min pointe. Ligesom jeg mener, at eksempelvis
> Tyskland ikke kan regnes som rent pop område.

Jeg er helt enig, og har heller ikke påstået andet end at pop er større end
de andre genrer, både i USA og i Tyskland. Der er masser af anden musik
begge steder.

> [...]
> 1.300.000.000 mennesker i et land er det vel rimeligt sige der skal mere
> til. Vi taler trods alt et kæmpe land med meget store kulturelle

Stadig, så er en øjenvidneberetnig om hvad man kan se på TV og høre på radio
et ganske godt fingerpeg om hvilken musik man hører.

> Tyskland er så stort at der er plads til lidt af hvert, tænk bare på NDW

Du mener NDR, ikke?
Statskanalen sender altså alt andet end schlager:
http://www1.ndr.de/radio/index.html
Men ja, Tyskland er stort, og der er også plads til schlagermusik. Men det
er altså ikke min erfaring i de perioder jeg har boet der, at
schalgermusikken har en særlig status blandt folk under 65.

> Her er lidt statistik som klart viser de hører meget andet end pop syd for
> grænsen.
>
> http://de.statista.com/statistik/diagramm/studie/100378/umfrage/gern-gehoerte-musikrichtungen/

Hmmm... ingen angivelse hvem man har spurgt, eller hvor mange. Heller ingen
demografisk sikkerhed.
Men ok, den viser dog at pop er ret populær i Tyskland, ganske som jeg
vidste i forvejen. Hvor mange oldies der er gamle popnumre eller rocknumre
melder historien intet om, så ikke verdens bedste statistik
Med overvægt til oldies, må man nok forvente at der er en vis bias mod den
ældre del af befolkningen.

> Måske vi skal nøjes med at konstatere den rytmiske musik er den mest
> udbredte i verden

Hehe, det er der vist ingen tvivl om :)

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-06-09 22:45

> Du mener NDR, ikke?

Jeg tror altså du misforstår ham. Han taler om det man kalder Neue Deutsche
Welle. Det er en slags musikgenre. Sån lidt punk-metal-rockagtigt noget af
en eller anden slags.

> Statskanalen sender altså alt andet end schlager:
> http://www1.ndr.de/radio/index.html

NDR1 WelleNord (Slesvig Holsten) er jo netop kendt for at være Nordtysklands
folkelige radio med massevis af slager, men også en del andet. Hvad har du
ud af at skrive det du gør?
Nu har jeg lige tjekket stationen live for at se om den skulle have
forladt slagergenren. Den spiller da det den plejer. Den første plade der
væltede ud af højttalerne var forøvrigt en slager med Andrea Berg. Så var
der en der ikke var slager med Billy Ocean, herefter var der country med
Olivia Newton John. Herefter var der igen noget der ikke var slager, det var
med Men without hats. Så kom der igen slager Howard Campeldale. Og en slager
mere med Roy Orbison. Og så en plade der ikke var slager. Altså blandede
bolcher, med en stor del af den musik som tyskerne spiller i Feste Der
Volksmusik og Musikantenstadl og ander slagershow.
Sådan skiftede det med et behageligt mix. Al musik var stille og roligt
og lyttevenligt uden råberi. Og ikke mindst en speaker som talte normalt.
Hvorfor skriver du at den sender alt andet end slager, når det ikke
passer? - Er det bare varm luft du lukker ud, uden du ved hvad du skriver
om - eller overhovedet kender NDR1 ??? - Hvorfor ikke prøve at lytte+ - Kan
du ikke høre forskel på pop og slager?

Det er jo også NDR1 som er berømt for at lave de store slagershow som
vises på NDR TV. De skriver enda selv om deres slagerhalløj på deres
hjemmeside:

NDR1 - Slesvig Holsten
http://www.wellenord.de/veranstaltungen/nddsvorverkauf2.html
NDR1 - Niedersachsen
http://www.ndr1niedersachsen.de/veranstaltungen/plazafestival102.html

Her kan du læse om NDR1s musikkoncept. Der skrives:
"Skønne melodier (primært tyske slagere) og berømte stjerner indgår i alle
af NDR 1 WN's daglige programmer"
http://hesseldahl.de/ndr1wn.htm
(De mange radiostationsoversigter med webstream kategoriserer selvfølgelig
også altid stationen under "schlager". Selv om der godt nok er meget andet)

Hilsen Åge

Fra : Bruno

Dato : 04-06-09 17:13

Alex Linaa wrote:

> Du mener NDR, ikke?

Nej, jeg mener Neue Deutsche Welle hvilket omfattede god pop og s en
helt masse man havde svrt ved at tage serist.

> Hmmm... ingen angivelse hvem man har spurgt, eller hvor mange. Heller ingen
> demografisk sikkerhed.

Kig igen - der var seriøsinfo på en af siderne. Altså demografisk
profil, antal og alt det. Hvis der er noget de går op i syd for grænsen
så er det orden og grundighed.

> Men ok, den viser dog at pop er ret populær i Tyskland, ganske som jeg
> vidste i forvejen. Hvor mange oldies der er gamle popnumre eller rocknumre
> melder historien intet om, så ikke verdens bedste statistik

LOL - her har vi så et nyt emne. Er noget pop hvis det er lavet før
begrebet pop eksisterede

Mvh
Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-09 17:51

> Nej, jeg mener Neue Deutsche Welle hvilket omfattede god pop og s en helt
> masse man havde svrt ved at tage serist.

Har læst lidt om det nu, det er faktisk ikke så slemt som du gør det til ;)

> Kig igen - der var seriøsinfo på en af siderne. Altså demografisk profil,
> antal og alt det. Hvis der er noget de går op i syd for grænsen så er det
> orden og grundighed.

Jovist er der info om der er vægtet, men bare ikke med hvad. Jeg tager altid
statistik med ret mange forbehold, når der er "fiddlet" med tallene :)

> LOL - her har vi så et nyt emne. Er noget pop hvis det er lavet før
> begrebet pop eksisterede

Eller vidste Elvis han lavede rock, før nogen opfandt begrebet?

Men uanset hvad, så har alle links understøttet det jeg godt vidste i
forvejen, nemlig at schlagermusikken ikke er så populær i Tyskland som nogle
vil gøre den til. De mennesker jeg er løbet over i de perioder jeg har været
der, hørte schlagermusik hvis de opfyldte ét eller begge af disse kriterier:

1) Var over 65 år
2) Var stinkende berusede i øl

Bare man får øl nok, kan man udholde alt :)

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-06-09 18:00

> Eller vidste Elvis han lavede rock, før nogen opfandt begrebet?

Elvis laver rock`n`roll og ikke rock

> De mennesker jeg er løbet over i de perioder jeg har været der,

Jo, men så prøv at løbe over nogle almindelige mennesker ude i det
almindelige samfund
Man løber vel over dem man opsøger.

> hørte schlagermusik hvis de opfyldte ét eller begge af disse kriterier: 1)
> Var over 65 år
> 2) Var stinkende berusede i øl

Jaja og dem der kunne lide pop var vel narkomaner og hjemløse, ikke? - tsk
tsk.

> Bare man får øl nok, kan man udholde alt :)

passer ikke. Jeg kan ikke udholde pop, uanset hvor meget øl jeg har fået.

Hvis Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-06-09 17:51

"Bruno" <x@c.d> skrev i meddelelsen

> LOL - her har vi så et nyt emne. Er noget pop hvis det er lavet før
> begrebet pop eksisterede

Det skulle det da gerne være. Det som befolkningen kalderen genren idag må
vel være det der gælder. Vi kan jo heller ikke lytte os til hvornår en ting
er indspillet.
Vi har kun lyden at gå efter. Og der er ingen ude i befolkningen i tvivl om
hvad der er hvad. Det kan man spørge alle og enhver, ung som gammel, om.
Eksempelvis ville folk i 60-erne nok have kaldt Keld og Donkeys for
dansk popmusik. det ville ingen gøre idag. Nu villa man kalde det for
dansktop. Så vil en
musikgenre får nyt navn, må man jo bruge dette navn, selv om man før har
kaldt det noget andet.

Hilsen Åge

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-06-09 05:41

Per wrote:
> [...]
> (høres af flest/mest sælgende) ?
>
> Ligesom man kan sige at engelsk er det sprog der tales af flest i verden

Hvis man tæller folk med, der har engelsk som *andetsprog*, så er den
go' nok - alt efter hvor gode til engelsk man synes folk skal være, før
de må tælles med.

> Det er vel næppe GOTH, der er det mest populære, men mon ikke pop ligger
> i den øvre ende ?

Afhængigt af hvordan du definerer pop.

--
Peter Knutsen