Så blev Star Trek universet da udraderet
Fra : Henrik Laursen

Dato : 31-05-09 05:02

Nu kan man da sige at den roden rundt at Rick Berman lavede i Star Trek
universet for alvor er blevet visket ud.
Hverken de tidligere 10 film, TOS, TNG, DS9 eller Voyager slår an længere
med hvad der foregik i dem eller de referencer de kom med til i ST
universet.

Alt sammen takket været en lille tidsrejse lavet af nogle Romulanere der
fik ondt i røven over noget at Spock lavede efter Star Trek 10, hvor
de så rejser tilbage i tiden til før TOS og så laver så tilstrækkelig meget
ravage at den gamle ST tidslinie ikke længere slår an.

Se ALT det andet Star Trek der er blevet lavet først og se så den nye
Star Trek film bag efter, ellers sidder du bare og kradser din hovedbund
til blods over hvad i hede hule helvede der foregår i ST universet.
Ja, det tager sikkert nogle år at komme igennem alt det andet materiale
først, men det må man leve med hvis man ikke ønsker en overgadin hovedpine
hvis man så den nye film først.

Begynder at forstå at der er inkarnerede ST fans der ikke bryder sig
særligt meget om J.J Abrams's film, den smadrer stort set alt hvad der
tidligere er blevet lavet af Star Trek.

Men øh, man kan jo så bare sige at den nye film er en "mirror universe"
film, som både TOS, TNG og DS9 også har leget med idéer om at de også har
deres eksistens, så er alt ting jo godt igen, ik' ?

--
Henrik Laursen

Fra : Kim2000

Dato : 31-05-09 09:52

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> film, som både TOS, TNG og DS9 også har leget med idéer om at de også har
> deres eksistens, så er alt ting jo godt igen, ik' ?

Jeg tror altså bare nogen gange at folk går for højt op i det. Andes And kan
altså i den ene historie være eneboer i Alaska og i den næste bo sammen med
Rip,. Rap og Rup. Pengetanken placerede Barks faktisk også bare hvor det
passede ind i handlingen. Kan man ikke bare se StarTrek for det som den er,
en fremragende sci-fi film. Jeg gider heller ikke forholde mig til Voyager
serien, mens jeg sidder og ser på DS9 serien. Jeg ser hver enkelt serie for
sig og hver film for sig. For hvis man begynder at tænke over det, ville det
være komplet umuligt at lave sådan et univers i virkeligheden, alene det
faktum at når Kirk har rejst 40 lysår på ti timer, så er der gået fyrre år
på Jorden og hans efterretninger vil være komplet ligegyldige

Fra : Mads

Dato : 01-06-09 12:28

On Sun, 31 May 2009 10:51:33 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>alene det
>faktum at når Kirk har rejst 40 lysår på ti timer, så er der gået fyrre år
>på Jorden og hans efterretninger vil være komplet ligegyldige

Faktum? Hmmmmmmmmm.

Dine evner i matematik og fysik halter.

Fra : Kim2000

Dato : 01-06-09 21:34

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> Faktum? Hmmmmmmmmm.
>
> Dine evner i matematik og fysik halter.

Hvis man vil tages alvorlig må man jo uddybe sin kritik. Vi skal da vel ikke
til at høre en af dem der "man kan ikke rejse hurtigere end lyset" beskeder
vel?

Fra : Mads

Dato : 02-06-09 19:31

On Mon, 1 Jun 2009 22:33:58 +0200, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Hvis man vil tages alvorlig må man jo uddybe sin kritik. Vi skal da vel ikke
>til at høre en af dem der "man kan ikke rejse hurtigere end lyset" beskeder
>vel?

Næh, tværtimod. I Trek universet kan man jo netop rejse
hurtigere end lyset og derfor vil der ikke være gået 40 år på
jorden under Kirk's rejse.

Under warp speed går tiden med samme hastighed ombord
på rumskibet som i resten af universet.

Dine 40 år kommer kun i betragtning hvis man regner tingene
ud efter Einsteins model med at tiden går langsommere når
man bevæger sig med en hastighed nær lysets.

Fra : Kim2000

Dato : 02-06-09 20:17

> [...]
> ud efter Einsteins model med at tiden går langsommere når
> man bevæger sig med en hastighed nær lysets.

Og derfor er det jo netop at der er bare nogle ting man må acceptere når man
elsker Star Trek og sci-fi i det hele taget, hvis man tænker på at alting
skal hænge sammen både med fysiske love og hvordan de forskellige serier nu
engang hænger sammen på kryds og tværs. Det var sådan set bare mit burdskab

Fra : Henrik Laursen

Dato : 03-06-09 02:08

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in

> [...]
> på at alting skal hænge sammen både med fysiske love og hvordan de
> forskellige serier nu engang hænger sammen på kryds og tværs. Det var

Var det ikke også derfor de fandt på at anvende begrebet "Subspace" i
Star Trek for at bort forklare det som vi ved om hvad der vil ske hvis
man rejser med overlys hastighed først den ene vej og så tilbage igen ?

Et begreb der forresten blev adopteret af Stargate SG1 og perfektioneret
udseende mæssigt for at de kunne fræse hurtigt frem og tilbage med deres
X-303 og X-304'ere mellem Jorden og fjerne galaxer.

--
Henrik Laursen

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 03-06-09 16:52

Henrik Laursen:

> Var det ikke også derfor de fandt på at anvende begrebet "Subspace" i
> Star Trek for at bort forklare det som vi ved om hvad der vil ske hvis
> man rejser med overlys hastighed først den ene vej og så tilbage igen ?

Jeg tror bare de kalder det Warp speed, jeg kan ikke huske det lige nu...
Jeg ser DS9 i øjeblikket, men deri rejser de ikke så meget.
Subspace bruges i hvert fald til kommunikationer, transmissioner og den
slags, så de kan kalde på hjælp eller ringe hjem til kommandoen uden at
skulle vente i flere timer eller dage på at signalet når frem.

I Babylon 5 rejser de igennem Subspace, når de skal dække lange distancer,
ved at flyve ind i en port der leder til dette 'subspace'... Fysikken i
Babylon 5 går så på at et skibs masse bliver gjort væsentligt mindre, så de
derfor kan flyve hurtigere... eller sådan noget.

> Et begreb der forresten blev adopteret af Stargate SG1 og perfektioneret
> udseende mæssigt for at de kunne fræse hurtigt frem og tilbage med deres
> X-303 og X-304'ere mellem Jorden og fjerne galaxer.

Nåh ja, det gør de også i SG-1, ja. Det er knageme også en god serie!
Jeg glæder mig til at se den helt nye "Stargate Universe", når den får
premiere senere i år...

HC

Fra : Henrik Laursen

Dato : 04-06-09 00:16

"Hans Christian Vang" <hcvang@vangcreative.dk> wrote in

> Nåh ja, det gør de også i SG-1, ja. Det er knageme også en god serie!
> Jeg glæder mig til at se den helt nye "Stargate Universe", når den får
> premiere senere i år...
>
> HC

Det må vi desværre vente helt til est. November med

--
Henrik Laursen

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 01-06-09 21:22

> Jeg gider heller ikke forholde mig til Voyager

NAHH DET VAR SYND hvis du hopper på fra slutningen af sæson 3 der kommer
SEVEN med
hun er fanme dejlig fed humor - specilt i mellem hende og doc

> serien, mens jeg sidder og ser på DS9 serien.

den har jeg faktisk kun set en gang har dem skam - begyndte at se den sidste
efterår - men har lidt svært ved at komme i gang med den

> [...]
> lysår på ti timer, så er der gået fyrre år på Jorden og hans
> efterretninger vil være komplet ligegyldige
jeg tror sgu ikke man skal tænkte så meget over det hvis man synes filmen er
go så for man det bedste ud af den er den dårlig jamen det er jo en gang
livets betingelser
der kommer noget møj en gang i mellem ... jeg har ikke set den endnu men har
alle de gamle på både dvd og whs + selvf alle eller 4 af serierene alle fra
tng og frem .. dog kun på dvd

Fra : Kim2000

Dato : 01-06-09 21:32

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> NAHH DET VAR SYND hvis du hopper på fra slutningen af sæson 3 der kommer
> SEVEN med
> hun er fanme dejlig fed humor - specilt i mellem hende og doc

Du glemte at læse sætningen rigtigt. Det er en fin serie, men om den passer
sammen med TOS, TNG og DS9 går jeg altså ikke så højt op i. Iøvrgt er jeg
helt enig i at fra sæson 3 bliver det godt.

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-05-09 12:34

Henrik Laursen skrev den 31-05-2009 06:02:

> Begynder at forstå at der er inkarnerede ST fans der ikke bryder sig
> særligt meget om J.J Abrams's film, den smadrer stort set alt hvad der
> tidligere er blevet lavet af Star Trek.

Jeg syntes faktisk, at tidsrejse/alternativunivers-tricket giver
StarTrek et tiltrængt skub til det 21. århundrede og de
filmproduktions-muligheder som nu engang ligger i den nutid vi nu lever i.

Såfremt man holdte fast i TOS/TNG/DS9/VOY/ENT-universet, så vil man
altid være bundet af den historik der ligger i design af gadgets og de
bagud- og fremadrettede historiske bindinger som ligger i
TOS/TNG/DS9/VOY/ENT-universet.

Ved at lave det tidsrejse/alternativunivers-trick, så giver det
manuskriptforfatterne adgang til helt nye historier og måder at lave
film og serier på....også med nogen helt nye typer af skuespillere.

Jeg tror, at Gene Roddenberry ville have taget imod "opdatering" af
universet med kyshånd.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk
Hjerne, Hjerte, Indkøbskurv - ting, der skal til for at opnå vægttab.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 01-06-09 21:23

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ved at lave det tidsrejse/alternativunivers-trick, så giver det
> manuskriptforfatterne adgang til helt nye historier og måder at lave film
> og serier på....også med nogen helt nye typer af skuespillere.

har godt nok ikke set den - men det tror jeg faktisk også

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 02-06-09 07:59

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Hverken de tidligere 10 film, TOS, TNG, DS9 eller Voyager slår an længere
> med hvad der foregik i dem eller de referencer de kom med til i ST

Jo, det gør de da? Det er fremragende underholdning.

> [...]
> meget
> ravage at den gamle ST tidslinie ikke længere slår an.

Jeg forstår ikke problemet? Classic Trek lever da i bedste velgående selvom
Neo Trek har set dagens lys.

> Men øh, man kan jo så bare sige at den nye film er en "mirror universe"
> film, som både TOS, TNG og DS9 også har leget med idéer om at de også har
> deres eksistens, så er alt ting jo godt igen, ik' ?

Whatever makes you happy.
Neo Trek kunne ikke finde sted uden Classic Trek's historie - Spock skal jo
leve sit liv ad en bestemt vej, for at nå til det punkt hvor han leger med
sorte huller og pisser Nero af, ikke?

Jeg forstår ikke al det virak om at JJ skulle have destrueret Star Trek for
altid, som det debateres rundt omkring på nettet... Nogle steder meget
højlydt og bombastisk! Fakta er nok snarere at Abrams har reddet Trek fra
dødens klamme hånd, for den nye film har hevet et helt nyt publikum, udover
nørderne, ind i universet, og det er hvad der skal til for at holde det i
gang i dag, hvor sølle 120 millioner (som Star Trek 7 fik hjem) i indkomst
på verdensplan ikke engang kan betale for filmen.

Med over 311 millioner dollars på verdensplan d.d., så er "Star Trek" den
suveræne etter blandt Star Trek film, hvad angår indtjening. Kun First
Contact (8) er værd at nævne, med sine 150 millioner dollars på
verdensplan - den ku' så lige ha' betalt for den nye.

Over 311 millioner dollars på verdensplan!! på de få uger! Det er altså flot
på den korte tid filmen har været i biograferne, og det ville aldrig kunne
lade sig gøre med Classic Trek, der stort set holder alle, som ikke har set
serien fra start, udenfor.

Næh, Abrams har reddet franchisen fuldstændig - og dét UDEN at "SMADRE" alle
de skønne historier, der ligger i bagkataloget.

hc

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-06-09 19:34

Hans Christian Vang skrev den 02-06-2009 08:59:

> Næh, Abrams har reddet franchisen fuldstændig - og dét UDEN at "SMADRE"
> alle de skønne historier, der ligger i bagkataloget.

Hvis vi skruer lidt ned for ///JJAbrams=helt///-tankegangen så er jeg
ganske enig med dig, at neoStarTrek er et tiltrængt pust i
StarTrek-universet.

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 03-06-09 00:36

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvis vi skruer lidt ned for ///JJAbrams=helt///-tankegangen så er jeg
> ganske enig med dig, at neoStarTrek er et tiltrængt pust i
> StarTrek-universet.

Det kan jeg ikke se nogen grund til.

HC

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-06-09 13:03

Hans Christian Vang skrev den 03-06-2009 01:36:

> "Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det kan jeg ikke se nogen grund til.

Det tiltrængte pust?

eller skrue ned for helte-tankegangen?