helmut lotti
Fra : Ralph

Dato : 30-05-09 22:41

Er det bare mig, eller har vi en ny Helmut, eller Jesper Lundgård, jeg
syntes faktisk det var en god sang - dengang jeg var ung - sic

http://www.youtube.com/watch?v=7zuULqjwC90&feature=related

nogen GODE links til "originalen" - tak

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-09 22:49

> Er det bare mig, eller har vi en ny Helmut, eller Jesper Lundgård, jeg
> syntes faktisk det var en god sang - dengang jeg var ung - sic

> [...]

Du tager fejl...han er milevidt bedre end Helmuth Lotti

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-05-09 23:44

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Er det bare mig, eller har vi en ny Helmut, eller Jesper Lundgård, jeg
> syntes faktisk det var en god sang - dengang jeg var ung - sic
> http://www.youtube.com/watch?v=7zuULqjwC90&feature=related

Nu ved jeg ikke lige hvem Jesper Lundgård er, men ham her synes jeg godt nok
ikke har megen lighed med Helmut Lotti. Han synger jo i en helt anden stil.
Bevares, han kan da synge, men der er godt nok et langt stykke vej op til
Helmut Lottis kvalitetsniveau. Det må jeg godt nok sige.

> nogen GODE links til "originalen" - tak

"Originalen" har jo sunget meget forskelligt, noget balladeagtigt og noget
rock`n´roll. Han spreder sig meget. Jeg har et par rigtigt gode links til
"Helmut Lotti", for han deltager meget i de tyske slagershow. Men jeg ved
godt nok ikke hvordan du kan sammenlignme de to sangere med hinanden?

Her ser du ham i en duet med rock`n`roll-legenden Peter Kraus. Det er et
vældigt godt klip:
http://www.youtube.com/watch?v=xWN66dySo6E&feature=related

Her synger han populærmusik
http://www.youtube.com/watch?v=wgNsp5qL5Mk&feature=related (Optaget fra
slagershowet Musikantenstadl)

Her bevæger han sig ind io den populær-klassiske genre. Du får et medley
her: http://www.youtube.com/watch?v=wrKUmvspHwE (Optaget fra slagershowet
Feste der volksmusik)

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-05-09 08:38

> Er det bare mig, eller har vi en ny Helmut, eller Jesper Lundgård, jeg
> syntes faktisk det var en god sang - dengang jeg var ung - sic

> [...]

Hej Ralph

Umiddelbart vil jeg tro, lidt løbetræning ville kunne udrette mirakler.
Ellers tror jeg næppe han holder til 3 sange i træk, i samme genre...
Der kunne nok hentes mindst lige så meget, hvis han lærte at slappe
lidt af, og udnytte hans stemmemæssige potentiale, og sidst, men nok
ikke mindst.... Lærte at lukke munden op, så han ikke ender
snuppelserne.... Med dette, vil jeg tro, han kunne nå op til Helmut
Lotti, og hvis ellers ikke alderen trykker for meget, hvem ved....
Måske endde overgå ham.... Stemmen er der, men han skal lære
at bruge den, og resten af kroppen.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-05-09 10:33

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
¨
> hvis ellers ikke alderen trykker for meget, hvem ved....
> Måske endde overgå ham.... Stemmen er der, men han skal lære
> at bruge den, og resten af kroppen.

Jeg tror i hvertt fald han er for gammel til ung-med-de-unge-Krutte, hehe

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-06-09 05:31

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> ¨
>
> Jeg tror i hvertt fald han er for gammel til ung-med-de-unge-Krutte, hehe

Hej Åge

Hvad har Krutte med det at gøre....

Uanset hvad Allan mener, gør ikke Peter Cetero hverken ældre, eller yngre

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-09 08:35

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad har Krutte med det at gøre....
>
> Uanset hvad Allan mener, gør ikke Peter Cetero hverken ældre, eller yngre
>

> M.V.H....Benny..

Jamen jeg gentager da gerne, at jeg mener, at Peter Cetera er lysår bedre
end den klamme Lotti.

Kan iøvrigt oplyse, at Krutte er noget mine venner har kaldt mig i omkring
40 år...så hvad berettiger Åge til det?

Fra : preben nielsen

Dato : 31-05-09 16:11

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Er det bare mig, eller har vi en ny Helmut, eller Jesper Lundgård, jeg
> syntes faktisk det var en god sang - dengang jeg var ung - sic

Hvad mener du med "ny" ? Han sang denne for for over 20 år siden.

Fra : Ralph

Dato : 31-05-09 19:43

"preben nielsen" <prel@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen
> Hvad mener du med "ny" ? Han sang denne for for over 20 år siden.

Nærmere 30 år siden - eller et sted midt imellem(chekkede lige, det var
1984). Jeg blev bare skuffet, Pete Cetera var et af mine store idoler
dengang jeg også syntes at Karate Kid var en god film. Men han er blevet
ældre og det er jeg også, så alt i alt minder han om en afdanket
varite/schlager sanger og det er IKKE positivt i min verden.

--
Ralph

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-05-09 19:13

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Er det bare mig, eller har vi en ny Helmut, eller Jesper Lundgård, jeg
> syntes faktisk det var en god sang - dengang jeg var ung - sic

Om jeg begriber hvordan du kan drage sammenligning mellem disse to vidt
forskellige sangere.
Jeg føler en musikalsk forskel, så stor som mellem opera og slager. Jeg kan
slet ikke se at de minder om hinanden.
Kan du forklare nærmere???

Hilsen Åge

Fra : Ralph

Dato : 31-05-09 19:51

> Om jeg begriber hvordan du kan drage sammenligning mellem disse to vidt
> forskellige sangere.

Min sammenligning bunder i at jeg var stor fan af Pete Cetera og Karate Kid
filmene for 25 år siden, så hører jeg en gammel afdanket Pete Cetera (mit
link) og opdager at tiden går og man ændrer sig, min første tanke var at
sammenligne ham med det værste jeg kunne komme i tanke om (Helmut Lotti) men
så lyttede jeg lidt mere og fandt ud af at han faktisk lyder som Jesper
Lundgård i en dårlig Diesney Musical eller en Merci-reklame.
Dermed ikke være sagt at jeg synes Bobo Moreno/brdr. Launbjerg? lyder dårlig
i en Disney Musical eller Merci-reklame.

--
Ralph

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-05-09 20:22

> [...]

> (mit link) og opdager at tiden går og man ændrer sig, min første tanke var
> at sammenligne ham med det værste jeg kunne komme i tanke om (Helmut

DET VÆRSTE! - Sagde du "det værste"? - Hans sangkvalitet når ikke Helmut
Lotti til sokkeholderne. Helmut er en ar verdens bedste sangere. Nu må du
liiiigeeee......

> men så lyttede jeg lidt mere og fandt ud af at han faktisk lyder som
> Jesper Lundgård i en dårlig Diesney Musical eller en Merci-reklame.

Øhhhh... nå! - Kender ikke lige manden, eller musicalen eller reklamerne

> Dermed ikke være sagt at jeg synes Bobo Moreno/brdr. Launbjerg? lyder
> dårlig i en Disney Musical eller Merci-reklame.

Nu skulle jeg lige ind på youtube og lytte hvad det der "Bobo Moreno" musik
var for noget: ham kendte jkeg heller ikke, ejheller Brødrene Launbjerg.
Bobo-musikken lyder da rigtigt godt. Det er sån noget rigtigt behageligt
afslappende underholdende swing-jazz-agtigt noget. Det er ikke bare godt.
Det
er rigtigt rigtigt godtr. Det er super kvali-vare. Især den her.
www.youtube.com/watch?v=IM9VnkFB4T8
Tak for det lille tips, du kom til at give mig der.

Men Pete Cetare synes jeg lyder som en mand der er ved at falde i søvn. Jeg
var ved at få mareridt.

Beklager

Hilsen Åge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-06-09 09:44

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote in

> Helmut er en ar verdens bedste sangere.

Ifølge Helmuth selv, er han en middelmådig pop-tenor, der ikke kan synge
uden mikrofon.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-06-09 09:47

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ifølge Helmuth selv, er han en middelmådig pop-tenor, der ikke kan synge
> uden mikrofon.

Han er jo heller ikke kendt fra al det der "Vild med at se mig ´stå på
skøjter på scenen som er din for en aften", hvor ego-erne står i kø.
Han er som bare beskeden.

Hilsen Åge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-06-09 10:04

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote in news:4a239595$0$56767
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Han er jo heller ikke kendt fra al det der "Vild med at se mig ´stå på
> skøjter på scenen som er din for en aften", hvor ego-erne står i kø.

Jo, det er han faktisk. Han startede sin karriere med at deltage i det
hollandske "Soundmixshow" i 1989. Han blev dog kun nr. 2 med sin
fortolkning af Elvis Presleys "My Boy".

Soundmixshow blev siden solgt til flere andre lande, og er måske bedre
kendt som det britiske "Stars In Their Eyes".

Man kan vel nærmest kalde Soundmixshow for moderen til alle "Vild med at se
mig´stå på skøjter på scenen som er din for en aften" shows.

Fra : Martin Bak

Dato : 03-06-09 08:17

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> se
> mig´stå på skøjter på scenen som er din for en aften" shows.

Ha-ha... Det er sådanne træffere der gør det hele noget værd ;-D

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-09 09:56

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ifølge Helmuth selv, er han en middelmådig pop-tenor, der ikke kan synge
> uden mikrofon.

Godt med lidt selverkendelse .

Fra : Hauge

Dato : 01-06-09 10:02

Hej
Allan Krautwald wrote:
> Godt med lidt selverkendelse .

Ja det er der mange der kunne lære noget af

Mvh Hauge

Fra : Max

Dato : 01-06-09 10:03

Hej Kent

> Ifølge Helmuth selv, er han en middelmådig pop-tenor, der ikke kan
> synge uden mikrofon.

Hvordan kan det være at man kan være så populær og alligevel
være så kedelig at høre på som Lotti ?

--
Mvh Max

Fra : Hauge

Dato : 01-06-09 10:07

Hej Max

Max wrote:
> Hvordan kan det være at man kan være så populær og alligevel
> være så kedelig at høre på som Lotti ?

Fordi vi heldigvis har forskellig musiksmag.. Jeg hader f.eks. Björk og
Sade, der hører under det ringeste det er muligt at opdrive, lige bortset
fra jazz, heavy og dødsmetal. Og de ting jeg hader, er der jo andre der kan
li'..

Mvh Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-09 10:21

> [...]
> Sade, der hører under det ringeste det er muligt at opdrive, lige bortset
> fra jazz, heavy og dødsmetal. Og de ting jeg hader, er der jo andre der

Ja tag f.eks. mig, jeg kan godt lide Sade og heavy...som jo er diamentralt
modsat musik...til gengæld deler jeg din aversion mod det andet

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-06-09 10:16

> Hvordan kan det være at man kan være så populær og alligevel
> være så kedelig at høre på som Lotti ?

Kan kun være fordi du har forkert styrke i dine brtiller

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-06-09 10:19

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

i dine brtiller

Ups: "Brtiller" må være tysk for "Briller".

Hilsen Åge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-06-09 10:32

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:4a23992d$0$15872
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hvordan kan det være at man kan være så populær og alligevel
> være så kedelig at høre på som Lotti ?

Timing og PR. "Lotti goes Classic" ramte åbenbart lige i plet hos
belgierne, og bredte sig til de omkringliggende lande. Resten er et
spørgsmål om at ride bølgen rigtigt, med Classic II, Classic III,
genindspilninger, nyfortolkninger, og crossover til andre genrer.

Rent faktisk er Lotti slet ikke så storsælgende og populær som hans megen
omtale kunne tyde på, eller hans talent kan bære.

Selvom 13 mill plader da også er en slat, så er det jo ikke engang
halvdelen af hvad Eagles Greatest Hits album har solgt alene. Bare for at
nævne en anden kunstner der har været nævnt i gruppen for nylig.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-06-09 08:18

> Hej Kent

> Hvordan kan det være at man kan være så populær og alligevel
> være så kedelig at høre på som Lotti ?
>
> --
> Mvh Max

Det er for så vidt, let nok at forstå... De har hver sit publikum..

Lotti er set med mine øjne, mest populær hos hjemmeløbende rumraketter
der skal have lidt lyd til den daglige rengøring....

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-06-09 09:49

> mest populær hos hjemmeløbende rumraketter
> der skal have lidt lyd til den daglige rengøring....

Jeg er ikke nogen rumraket.

Men bare Krutte-manden var. Så ville jeg trykke på "start". HAHA

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-06-09 16:24

> [...]
>
> Jeg er ikke nogen rumraket.
>
> Men bare Krutte-manden var. Så ville jeg trykke på "start". HAHA

Hej Åge

Nej det er du slet ikke hurtig nok til )))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-05-09 20:43

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-09 22:36

min første tanke var at
> sammenligne ham med det værste jeg kunne komme i tanke om (Helmut Lotti)

Det er under alle omstændigheder ikke fair...meget få kommer ned på Helmuth
Lottis niveau, at nogle overhovedet kan holde den stodder ud, er mig en
gåde. Se blot hvorledes han maltrakterede Elvis sang *gys*
Så mangler man totalt selverkendelse.