Århh - hvad er det nu den hedder på dansk ~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-05-09 17:34

Fra : Armand

Dato : 30-05-09 18:17

Åge Halldorsson skrev:
> http://www.youtube.com/watch?v=ENjlb1ms-bg&feature=related

Donno!

Men det er oprindeligt en Edith Piaff sang hvis dét kan hjælpe på
erindringen.

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-09 18:46

> Men det er oprindeligt en Edith Piaff sang hvis dét kan hjælpe på
> erindringen.
>
> --
> Armand.

Ja og gyyyssss har de prøjsere da ingen anstændighed, at smadre et ellers
flot nummer på den usmagelige måde.
Iøvrigt hedder den Milord.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-05-09 19:13

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Ja og gyyyssss har de prøjsere da ingen anstændighed, at smadre et ellers
> flot nummer på den usmagelige måde.´

Ja, det lyder rigtigt god

> Iøvrigt hedder den Milord.

Der var den, ja. Pænt tak

Hiklsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-09 19:23

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Ja og gyyyssss har de prøjsere da ingen anstændighed, at smadre et ellers
> flot nummer på den usmagelige måde.

Sådan er det med alt der ryger igennem schlagerhelvedet, det må du da
efterhånden have fundet ud af. Syge lyde, så man må holde sig før ørerne for
ikke at få høreskader

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-05-09 19:48

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Sådan er det med alt der ryger igennem schlagerhelvedet, det må du da
> efterhånden have fundet ud af. Syge lyde, så man må holde sig før ørerne
> for ikke at få høreskader

Men tilsyneladende skawer tyskerne sig towlige til sådan noget.

Her går nogle børn f.eks. amok til sangen. Du godeste.
http://www.youtube.com/watch?v=Bti65Wf7WRw

Her går nogle unge piger amok: http://www.youtube.com/watch?v=nqFcfYnoFZI

Her nogle strandløver: http://www.youtube.com/watch?v=DFPQikAlm1Q

Her er sangen fra ARDs Feste der volksmusik med Florian Silbereaisen. Den
røde hest medvirker og myldrer frem blandt tilskuerne
http://www.youtube.com/watch?v=Idovr2Yjv-A

Hilsen Åge

PS: Jeg tror bare tyskerne holder fest

Fra : Jeppe Madsen

Dato : 30-05-09 23:55

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
>
> Her er sangen fra ARDs Feste der volksmusik med Florian Silbereaisen.
> Den røde hest medvirker og myldrer frem blandt tilskuerne

Tjoh, her er en anden sang på tysk:
http://www.youtube.com/watch?v=3S2q5oyIsn0

hvilket måske kan virke lidt groft, men problemet med megen tysk musik
er at det kan virke meget bombastisk og indimellem giver trang til at
invadere Polen...eller måske bare en dansk nyhedsgruppe?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-05-09 00:25

"Jeppe Madsen" <jpma@rvuc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> at det kan virke meget bombastisk og indimellem giver trang til at
> invadere Polen...eller måske bare en dansk nyhedsgruppe?

Har du selv lavet den youtube-video? - Det har du vist

Hilsen Åge

Fra : Martin [TMM]

Dato : 31-05-09 00:37

Hej
Åge Halldorsson wrote:
> Har du selv lavet den youtube-video? - Det har du vist

Du glemte at svare på det han skrev.

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-09 00:41

"Martin [TMM]" <tmm@_CUT_trutter.dk> skrev i en meddelelse

> Du glemte at svare på det han skrev.
>
> /Martin

Typisk Åge!

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-09 20:47

> Sådan er det med alt der ryger igennem schlagerhelvedet, det må du da
> efterhånden have fundet ud af. Syge lyde, så man må holde sig før ørerne
for
> ikke at få høreskader

Ja det lyder sgu da som en hel skærebrænder.
Hylen, hvinen og dunken...uhauha.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-05-09 11:15

Selve sangen har da ellers sin egen hjemmeside. her står hvordan man skal
ride på hesten og svinge lassoen og jeg ved snart nikke hvad. hahaha.

http://www.das-rote-pferd.de/index.html

Hilsen Åge

Fra : Per H

Dato : 30-05-09 23:45

On Sat, 30 May 2009 19:45:36 +0200, "Allan Krautwald"
<allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote:

>"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse

>Ja og gyyyssss har de prøjsere da ingen anstændighed, at smadre et ellers
>flot nummer på den usmagelige måde.
>Iøvrigt hedder den Milord.

Præsis. et ellers superflot nummer der bliver smadret til
ukendelighed. Øv noget lort.

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-05-09 00:26

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Præsis. et ellers superflot nummer der bliver smadret til
> ukendelighed. Øv noget lort.

Det er sån noget der kaldes "fest".

Hilsen Åge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 30-05-09 18:49

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote in news:4a215ff1$0$56780
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> http://www.youtube.com/watch?v=ENjlb1ms-bg&feature=related

Både Lily Broberg og Grethe Sønck har synget Edith Piafs original,
"Milord" på dansk.

Fra : Armand

Dato : 30-05-09 19:00

Kent Oldhøj skrev:
> Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote in news:4a215ff1$0$56780
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Både Lily Broberg og Grethe Sønck har synget Edith Piafs original,
> "Milord" på dansk.

Piaf på dansk? Dér kommer Kirsten Siggård vel ind på en førsteplads!
Og Milord MÅ være blandt hendes repetoire :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-09 19:22

> Piaf på dansk? Dér kommer Kirsten Siggård vel ind på en førsteplads!

Ikke i min verden. Der er Siggård intet andet end en skrigeskinke, mens den
dansker der IMØ virkelig har lavet en flot fortolkning af Edit Piaf, er
Lisbet Dahl i musicalen "Milord" i 1981

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-09 20:49

> [...]
den
> dansker der IMØ virkelig har lavet en flot fortolkning af Edit Piaf, er

Kunne ikke være mere enig. Lisbet fik også helt fortjente anmelder roser for
sin præstation dengang.
Men iøvrigt havde Lily Brobergs version også sin charme, blot på en helt
anden måde.

Sønck og Siggaard forbigår vi i tavshed

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-05-09 21:23

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Sønck og Siggaard forbigår vi i tavshed

.........og fremhæver i stedet Markus Becker

Hilksen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-05-09 21:27

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> ........og fremhæver i stedet Markus Becker

Altså ham med den røde hest.

Han har meget megen stor forkærlighed for slager, med en del bankeri i. Men
her lyder bankeriet bare godt i modsætning til i pop.
F.eks. i disse to af hans sange. Der er meget med lalalalala lalalala og hej
hej hej. Det her er fra TV-nytårsshow:
http://www.youtube.com/watch?v=l7wNfrvXw2Y&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Io6N5v5vKFc&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-05-09 21:29

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> ........og fremhæver i stedet Markus Becker

Hold da kæft hvor der er gang i hans hjemmeside. Uha uha uha

http://www.markus-becker.de/

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-05-09 10:07

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.youtube.com/watch?v=ENjlb1ms-bg&feature=related
>
> Hilsen Åge

Hej Åge

Det kan da godt være, at Markus Becker ville kunne underholde mig med den,
men det vil nok kræve lidt tilstedeværelse af en ting, kaldet promille

Ellers på Dansk, er det nok Lily Broberg, som jeg umiddelbart ville hælde
til.... Men er mere end villig til at tro, at Lisbeth Dahl, har gjort det
bedre.
Grethe Sønck's version, kan jeg ikke lige huske, hvordan lyder, og er for
doven til at gå ned og høre den.

Om Markus Becker's er så ringe, som den umiddelbart lyder, her på mine
computer højttalere, skal jeg ikke kunne sige.... Og så er vi igen inde på
snakken om cover versioner... Nogen vil have datteren, men kan kun score
moderen.... Nå det var måske ikke helt sådan, den normalt lyder )

M.V.H....Benny..