Tyskere skaber sig towlige til hits
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-05-09 18:59

Det er pudsigt hvordan tyskere skaber sig towlige til visse hits. Sidst har
der jo været der der "So eien schøner tag - Fligerlied". Det ser ud som en
hel trend (mode), at man laver alle mulige fagter i luften til musikken.

Så er der jo i særdeleshed "Komm hol das lasso raus - "Cowboy und indianer".
Her skawer private tyskere sig. Hvorfor kan de unge tyskere lide sådan
noget? - De går hel amok. prøv at se disse klip:
http://www.youtube.com/watch?v=aNXD5HJoh9c&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=co149-bhEUw
http://www.youtube.com/watch?v=18_Dp3JZC-8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=T_BIyb0npGE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=jBGFCakDLes&feature=related

Her er ham der satte det hele igang. Det var jo Olaf Henning
http://www.youtube.com/watch?v=HiHgd7HKSC8&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-05-09 17:32

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=jBGFCakDLes&feature=related
> Her er ham der satte det hele igang. Det var jo Olaf Henning

Og den her som er af samme slags kan jeg ikke huske hvad hedder på dansk. Er
der nogen der kan det?.
Den hedder "Das rote pferd", men det er også en kendty dansk sang. Hvad er
det nu den hedder???
http://www.youtube.com/watch?v=ENjlb1ms-bg&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 30-05-09 19:27

> [...]
> Er der nogen der kan det?.
> Den hedder "Das rote pferd", men det er også en kendty dansk sang. Hvad er

Det er jo "Milord" - oprindeligt sunget af Edith Piaf.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-05-09 22:22

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Tak - den var bare lidt anderledes på tysk. Jeg kunne ikke komme i tanker om
hvad den hed på dansk, fordi jeg ikke rigtigt kunne
huske en så vild sang på dansk. men det var jo så fordi den var mere rolig
på dansk.

Som tak for hjælpen kvitterer jeg lige med et andet eksempel på at tyskerne
kan give en sang en hel anden stil end den originaler. Her Papa Pinguin på
tysk
http://www.youtube.com/watch?v=eKG08z85DtY&feature=related
Vi kender den jo med øhhhh.... nå det har jeg også glemt. Dert var vist
Boney M., Gubay Dance Band eller Luv

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 31-05-09 22:29

> [...]
>
> Som tak for hjælpen kvitterer jeg lige med et andet eksempel på at
> tyskerne kan give en sang en hel anden stil end den originaler. Her Papa

Tak for linket - den er godtnok sød

> Vi kender den jo med øhhhh.... nå det har jeg også glemt. Dert var vist
> Boney M., Gubay Dance Band eller Luv

Nej, det er ingen af dem.

Det er en grand-prix melodi, der blev sunget af et par søstre, der vistnok
hed Sophie og Margali.

Mener de var fra Belgien.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-05-09 22:50

> Det er en grand-prix melodi, der blev sunget af et par søstre, der vistnok
> hed Sophie og Margali.
>
> Mener de var fra Belgien.

At de skulle være fra belgien lyder fornuftigt. De er gode til
synge-med-venlige sange. Det var det eneste land som havde en sang jeg kunne
lide, til årets MGP.

Her er de rigtige pingviner, som du taler om.
http://www.youtube.com/watch?v=OaiVCBPF10k

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-05-09 22:58

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Tak for linket - den er godtnok sød

Så vil du også synes om den lille krokodille "Schnappi". I sangen svømmer
den hele vejen gennem Nilen ned til Ægypten.
Den var et stort hit i Hele Mellemeuropa i 2006 også her i Danmark.
Selv DR P3, som ellers aldrig rører ved slager, havde den som hit.
http://www.youtube.com/watch?v=FJNd007TqLg&feature=related