NMT. Problem solved ....
Fra : Bjarke@Escape

Dato : 30-05-09 15:59

Jeg har skiftet mit D10 ud med D50. Det er den effektive løsning på D10'eren
elendige upload hastighed.

Det hjalp meget mere end jeg turde håbe på:
Download: 754 kb/sek (94.3 KB/sek)
Upload: 624 kb/sek (78 KB/sek)

D10'eren var kun sjældent over 100 kb/sek i upload.

den ekstra pris for D50'erne er det hele værd. Helt igennem et bedre
produkt. Eller: D10'erne er et skidt produkt. Undgå det.

Bjarke

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : HO

Dato : 31-05-09 00:40

On 30 Maj, 16:58, "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com>
wrote:
> [...]
> elendige upload hastighed.
>
> Det hjalp meget mere end jeg turde håbe på:
Hej
det er formidabel med net i båden.
i øjeblikket ligger vi i Juelsminde, uden at længes hjem til
PCeren
MEN jeg er ikke tilfreds med D50 hastigheden.
ICE NET lover mere end de kan holde, jeg har klaget mange gange til
dem.
I Kolding er den nede på gennemsnit 76.8 - i Bogense på 307 og
derunder - i Juelsminde i mellem 307,2 og 614,5
Det kører fint og de fleste sider vises hurtig - men 200,- hver måned
er dyrt når det ikke kører hurtigere.
Jeg holder familie og venner orienteret på Facebook, og hastigheden
kan fint bruges til dennne side.
MVH
HO

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 31-05-09 07:46

Mon det er noget overbelastning af deres netværk bagved. Oplever du forskel
på hastigehden morgen og aften på den samme position ?

Her til morgen går det strygende i Hundige:

Din hastighed:
Download: 1358 kb/sek (169.8 KB/sek)
Upload: 649 kb/sek (81.1 KB/sek)

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-09 08:39

Kan foskelle i antenne-forholdene spille en rolle?
Jeg er ikke selv kommet igang med målinger ...

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-09 08:44

I know ... Det hedder forskelle ... sorry ...

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 31-05-09 08:53

Bagagtel. Du når mig ikke til sokkeholderne i slåfejl !!

Jo, jeg har jo en ekstern antenne på. Jeg har ikke sammenlignet D10 og D50
uden antenne. Men det får jeg lidt erfaring med i eftermiddag. Regner med at
have PC og D50 med til et ridestævne.

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-09 09:14

> [...]
>

> --
> mvh
> Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Hej Flemming,

antenneforholdene spiller selfølgelig en væsentlig rolle - men... D10 er
ganske enkelt ikke konstrueret til de høje hastigheder - så lige meget hvor
gode antenneforhold, så vil D10 ikke kunne køre lige så godt som de større
modeller. Jeg selv bruger D35 - har aldrig haft ekstern antenne på - og den
sparker mås - den er monteret på væggen nede i salonen - men kan nemt
klipses ned og smides på ruftaget hvis det skulle være nødvendigt - (eller,
i ekstreme tilfælde - proppes i en plastikpose og hejses op med et fald).

venlig hilsen

JN

(som i denne weekend skal teste det nye sejl fra Zar - samt hf-antenne via
agterstag)

Fra : HO

Dato : 31-05-09 05:56

On 31 Maj, 08:46, "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com>
wrote:
> Mon det er noget overbelastning af deres netværk bagved. Oplever du forskel
> på hastigehden morgen og aften på den samme position ?
hejsa
ja det er stor forskel på tidspunkter.
ICE siger selv at antal bruger på masten betyder meget for
hastigheden.
+ mange andre undskyldninger som - forstyrrelser fra andre netværk,
elektronik omkring båden som radar og andet - jo jeg har fået mange
forklaringer - og de passer OK - så det er et meget sårbar net.
nu lige i snit 614,2
MVH
HO