Mand anhold for at fremsætte trusler.
Fra : N_B_DK

Dato : 29-05-09 18:49

En elev fra Teknisk Skole i Horsens blev i eftermiddag anholdt, fordi
han om formiddagen havde skabt frygt på sin skole ved at møde op iført
camouflagetøj og med en guitarkasse. Han sigtes nu for at have fremsat
trusler, oplyser politiet.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2009/05/29/173955.htm

Hvordan kan han blive anholdt for at have fremsat trusler, blot fordi
han har noget tøj på der ar gjort nogle bange?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 29-05-09 19:26

N_B_DK wrote:
> [...]
>
> Hvordan kan han blive anholdt for at have fremsat trusler, blot fordi
> han har noget tøj på der ar gjort nogle bange?

Det undrede også mig meget. Mit gæt er at der er mere i historien, end
hvad de korte notitser på tekst-TV kan indeholde.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : N_B_DK

Dato : 29-05-09 19:29

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> wrote in message

> Det undrede også mig meget. Mit gæt er at der er mere i historien, end
> hvad de korte notitser på tekst-TV kan indeholde.

Ja enig, for man burde ikke kunne blive anholdt på noget SÅ spinkelt.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 29-05-09 20:09

On Fri, 29 May 2009 19:49:16 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hvordan kan han blive anholdt for at have fremsat trusler, blot fordi
>han har noget tøj på der ar gjort nogle bange?
Husk altid på at journalister og ligende godtfolk har det med ikke at
være helt troværdige/korrekte i deres skriverier, det er vigtigere at
få noget bragt frem, fremfor at sæte sig grundigt ind i tingene og
derefter bringe artiklen.
Man kan ikke på baggrund af en nyhedsartikel skrevet af en tilfældig
journalist drage nogen troværdige slutninger omkring hvad politiet har
foretaget sig og på hvilket grundlag de har gjort det.

I dette tilfælde ser det ud til at politiet anholder (tilsyneladende
fordi de mener at han har været i besiddelse af våben), og derefter
går i gang med at finde beviser på anholdtes bopæl.
Men som altid holder politiet kortene tæt til kroppen og fortæller
ikke alle detaljer.

/Hans

Fra : Per Christoffersen

Dato : 29-05-09 22:02

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan kan han blive anholdt for at have fremsat trusler, blot fordi han
> har noget tøj på der ar gjort nogle bange?

Det kan han, hvis man skønner at han har iført sig tøjet med det formål at
gøre nogen bange, om man i øvrigt mener at kunne løfte bevisbyrden for
hensigten.
Uanset hvordan man fremfører trusler er/kan det være ulovligt.

/Per

Fra : blue

Dato : 30-05-09 07:36

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan han, hvis man skønner at han har iført sig tøjet med det formål at
> gøre nogen bange, om man i øvrigt mener at kunne løfte bevisbyrden for
> hensigten.

Hvilken strafbar handling mener du, at han truer med ved at iføre sig
camouflagetøj?

Fra : Per Christoffersen

Dato : 30-05-09 09:41

"blue" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> "Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken strafbar handling mener du, at han truer med ved at iføre sig
> camouflagetøj?

Det har jeg ingen emning om for jeg kender ikke detaljerne.
Jeg har svaret generelt, for jeg vil ikke, som andre, gætte på konkrete
sager, som jeg kun har et perifert kendskab til.

/Per

Fra : N_B_DK

Dato : 30-05-09 10:56

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote in message

> Det har jeg ingen emning om for jeg kender ikke detaljerne.

Ok, har du kendskab til nogen sager, hvor folk er blevet dømt for
trusler alene pga deres påklædning/udseende?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 31-05-09 14:05

> "Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> wrote in message

> Ok, har du kendskab til nogen sager, hvor folk er blevet dømt for trusler
> alene pga deres påklædning/udseende?

Nej.
Jeg har heller ikke forholdt mig til om det er tilstrækkeligt grundlag for
en anholdelse eller en varetægtsfængsling. Jeg har kun anført det
ræsonnement der må ligge bagved anholdelsen.
Sagen kører jo stadigvæk, så vi kan jo vente og se hvad dommen siger.

/Per

Fra : blue

Dato : 31-05-09 15:07

> Jeg har heller ikke forholdt mig til om det er tilstrækkeligt grundlag for
> en anholdelse eller en varetægtsfængsling. Jeg har kun anført det
> ræsonnement der må ligge bagved anholdelsen.

Du mener altså, at han blev anholdt fordi han havde camouflagetøj på?

Fra : Per Christoffersen

Dato : 31-05-09 15:53

> "Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener altså, at han blev anholdt fordi han havde camouflagetøj på?
Læs nu bare hvad jeg har skrevet ind til nu en gang til, - så bør det står
rimeligt klart hvad jeg mener.

/Per

Fra : Thomas M

Dato : 30-05-09 14:12

blue wrote:

> Hvilken strafbar handling mener du, at han truer med ved at iføre sig
> camouflagetøj?

Når man tager i betragtning alle de skole skyderier der har været i bl.a Usa
og Tyskland, skulle de ansatte så bare have ladet ham gå rundt på skolen i
sit camouflagetøj og medbragte guitarkasse, EFTER han kommer med truende
udtalelser mod sin lærer?

http://ekstrabladet.dk/112/article1175033.ece

"Overfor en kammerat havde han sagt om læreren: - Han ville nok have haft
mere respekt for mig, hvis jeg havde taget mit gevær med, fremgik det af
grundlovsforhøret i dag mod den 23-årige."

--
/ Thomas

Fra : blue

Dato : 31-05-09 08:14

"Thomas M" <its@secret> skrev i en meddelelse

> [...]
> Usa og Tyskland, skulle de ansatte så bare have ladet ham gå rundt på
> skolen i sit camouflagetøj og medbragte guitarkasse, EFTER han kommer med

Nej, bestemt ikke - jeg mener de ansatte og politiet har gjort det helt
rigtige. Det jeg reagerede på var dette:

"Det kan han, hvis man skønner at han har iført sig tøjet med det formål at
gøre nogen bange, om man i øvrigt mener at kunne løfte bevisbyrden for
hensigten."

Altså at iførsel af camouflagetøj skulle være nok til at blive betragtet som
trusler.

Fra : QBIC [6400] - Niels ~

Dato : 31-05-09 06:06

Elev der skabte panik løsladt igen
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-22694948.html?forside

Ikke nogen voldpsykopat
"Det var mærkeligt, at jeg skulle i fængsel, fordi jeg havde taget nogle
legetøjsvåben med i skole. Jeg har jo ikke gået rundt og sigtet med dem. Jeg
har bare vist dem frem til et par kammerater. Jeg er jo ikke nogen
voldspsykopat. Jeg har haft en ren straffeattest hele mit liv," siger Philip
Jørgensen til ...

Så forklaringen har jo at han har været dum og taget noget med som kunne
ligne et rigtig våben

/ Niels