Ny vand varmer
Fra : Janner

Dato : 28-05-09 14:12

Hej,

I vores hus fra 60érne har vi en KÆMPE trommel af en vandvarmer (varmvands
beholder) der snart står for udskiftning med en gennemstrøms varmer.

Men hvilken gennestrøms vandvarmer skal vi vælge? - og hvordan med en sådans
kapacitet osv.

Vi skulle jo gerne kunne gå i bad på 2 badeværrelser samtidigt og evt. vakse
op.

På forhånd tak.

/Jan

Fra : Martin Bak

Dato : 28-05-09 14:49

"Janner" <notvalid@notvalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> sådans kapacitet osv.
>
> Vi skulle jo gerne kunne gå i bad på 2 badeværrelser samtidigt og evt.

Det kan man vist ikke med en gennemstrømningsvandvarmer.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Janner

Dato : 28-05-09 16:06

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> "Janner" <notvalid@notvalid> skrev i en meddelelse

> Det kan man vist ikke med en gennemstrømningsvandvarmer.

Leder efter nogen der der ved det ... Vist ikke er ikke lige godt nok.

Fra : Martin Bak

Dato : 28-05-09 16:18

"Janner" <baumspieler@notvalid.notvalid> skrev i en meddelelse

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Leder efter nogen der der ved det ... Vist ikke er ikke lige godt nok.

Beklager. Jeg omformulerer til så vidt jeg ved (og det er det nærmeste du
kommer uanset at nogen vil påstå at de ved noget præcist)
Gennemstrømningsvandvarmeren skal opvarme vandet mens det løber igennem den.
Det er en løsning man typisk bruger til et enkelt aftapningssted med
begrænset forbrug af varmt vand. 2 brusebade samt en opvask samtidig... det
lader sig ikke lige gøre med sådan en installation. Efter min mening har i
brug for en rigtig elvandvarmer, gerne en stor en, minimum 120 lt, hvis den
skal leve op til forventningerne. Større endnu hvis I har hang til lange
bade.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Jens Petersen

Dato : 29-05-09 13:41

On Thu, 28 May 2009 17:18:01 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
>skal leve op til forventningerne. Større endnu hvis I har hang til lange

Eller flere mindre gennemstrømningsvandvarmere, tilpasset de enkelte
forbrugssteder.

Når vandvarmeren sidder umiddelbart foran blandingsbatteriet skal man
heller ikke vente på det varme vand.
--
OV1A Jens

Good decisions come from experience. Experience comes from making bad ones

Fra : thl

Dato : 28-05-09 16:57

> [...]
> sådans kapacitet osv.
>
> Vi skulle jo gerne kunne gå i bad på 2 badeværrelser samtidigt og evt.

Se evt tidligere tråd om dette
http://kortlink.dk/google/6nqp

mvh
Thorbjørn

Fra : claus b.p.

Dato : 28-05-09 22:51

Janner wrote:
> [...]
> sådans kapacitet osv.
>
> Vi skulle jo gerne kunne gå i bad på 2 badeværrelser samtidigt og

Hvordan varmer i den og resten af huset op; el, olie, gas, fjernvarme?
Normalt er det kun med gas at man kan opvarme tilstrækkeligt hurtigt til at
benytte gennemstrømning.
Er det en af de andre løsninger skal i have en varmtvandsbeholder, men den
fylder jo ingenting i forhold til de gamle fra 60'erne.
Prøv at kigge på vandvarmere i nogle af VVS netbutikkerne. 60 eller 110
liter skulle dække behovet, afhængig af hvor mange der skal have bad
samtidig om morgenen.

/Claus