beskyt din mailadresse
Fra : John Lund Steffensen

Dato : 28-05-09 14:00

Hej.
I min søgen efter forståelige op opdaterede HTML koder er jeg
stødt på dette:

<script type="text/javascript">
<!--
var navn = "ditnavnher";
var domain = "domain.dk";
document.write('<a href=\"mailto:' + navn + '@' + domain +
'\">');
document.write(navn + '@' + domain + '</a>');
// -->
</script>

Mon der en en hjælpsomk sjæl, der kan forklare mig hvad det
betyder??
Jeg er ikke i stand til at tyde betydningen.
Det synes mig som om de kloge har svært ved at formidle deres
viden.
Venlig hilsen, John Steffensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-05-09 14:29

John Lund Steffensen skrev:

> I min søgen efter forståelige op opdaterede HTML koder er jeg
> stødt på dette:

Det er ikke HTML, men det forekommer i en HTML-fil. Det er
JavaScript som er et programmeringssprog der bl.a. kan bruges til
at lave ændringer på siden i en browser afhængig af brugerens
valg.

Det du har fået fat i, er et script som automatisk kan
sammensætte tekststumper, og det er her brugt for at man kan
klippe sin mailadresse i stykker så den bliver lidt sværere at
opfange automatisk. Der er hærværkere, spammere og svindlere der
opsamler mailadresser fra hjemmesider.

Jeg ville dog bruge en anden metode til at beskytte min adresse
hvis jeg fandt det nødvendigt.

Jeg vil råde dig til at glemme det igen og bruge dine kræfter på
ren HTML indtil videre.

--
Bertel

Fra : John Lund Steffensen

Dato : 28-05-09 15:01

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> hvis jeg fandt det nødvendigt.
>
> Jeg vil råde dig til at glemme det igen og bruge dine kræfter på

Hej Bertel.
Uha...Det lyder "uhyggeligt".
Jeg holder nallerne væk.
Mange tak for dit svar.