Kørsel med beruset passager
Fra : Henrik Eriksen

Dato : 27-05-09 19:43

Hej

En bekendt af mig som er ved at tage kørekort, fortalte at han havde fået at
vide at reglerne er strammet op: Nu er det ulovligt at køre (ædru) med en
eller flere berusede passagerer(!!)

Påskudet skulle være, at berusede passagerer kan lave ballade så chaufføren
bliver forstyrret, så risikoen for at køre galt stiger.

Er der noget om det? Det lyder helt ude i hampen!

Venligst
Henrik E.

Fra : Hauge

Dato : 27-05-09 19:54

Henrik Eriksen wrote:
> En bekendt af mig som er ved at tage kørekort, fortalte at han havde
> fået at vide at reglerne er strammet op: Nu er det ulovligt at køre
> (ædru) med en eller flere berusede passagerer(!!)

Hold da op, så går de fleste taxa'er da nedenom og hjem.

/Hauge

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 27-05-09 20:06

Den Wed, 27 May 2009 20:53:37 +0200 skrev Hauge:

> Hold da op, så går de fleste taxa'er da nedenom og hjem.
>
> /Hauge

Ja, og /Hauges cykel bliver hugget op.

---
Karl Erik.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-05-09 20:24

Henrik Eriksen skrev:

> En bekendt af mig som er ved at tage kørekort, fortalte at han havde fået at
> vide at reglerne er strammet op: Nu er det ulovligt at køre (ædru) med en
> eller flere berusede passagerer(!!)

Genialt. Alle taxachauffører kan pakke sammen og tage sig et nyt
job. Det betyder færre biler i byerne.

> Påskudet skulle være, at berusede passagerer kan lave ballade så chaufføren
> bliver forstyrret, så risikoen for at køre galt stiger.

Man vil foretrække at have dem tumlende rundt på gader og
stræder? Eller de skal måske cykle hjem?

--
Bertel

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 28-05-09 02:04

Henrik Eriksen skrev:
> [...]
> chaufføren bliver forstyrret, så risikoen for at køre galt stiger.
>
> Er der noget om det? Det lyder helt ude i hampen!

Mjah... hvis du er kørerlærer hænger du, så vidt jeg ved, på den, hvis
eleven er påvirket.
Det kan være at din ven har misforstået noget.

- cep

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-05-09 18:02

"\"Claus E. Petersen\" <\"Snurrberget\"@" <"REMOVE> wrote in

> Mjah... hvis du er kørerlærer hænger du, så vidt jeg ved, på den, hvis
> eleven er påvirket.

Det er fordi det - i forhold til ansvar - er kørelæreren der kører bilen.
Det er også kørelæreren der mister kørekortet hvis eleven tager en tur med
100km/t forbi en fotofælde i en byzone.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-05-09 20:15

Henrik Stidsen skrev:

> Det er fordi det - i forhold til ansvar - er kørelæreren der kører bilen.

Vil vi andre ikke også kunne blive straffet hvis vi overlader en
bil til en beruset person (uanset om vi er passagerer)?

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-05-09 21:17

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote in

> Vil vi andre ikke også kunne blive straffet hvis vi overlader en
> bil til en beruset person (uanset om vi er passagerer)?

Jo, men en kørelærer har altid ansvaret uanset om eleven er beruset eller
ej.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-05-09 21:28

Henrik Stidsen skrev:

> Jo, men en kørelærer har altid ansvaret uanset om eleven er beruset eller
> ej.

Hvorfor satte du så ikke punktum efter "ved"?

--
Bertel

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-05-09 22:10

> Hvorfor satte du så ikke punktum efter "ved"?

Hvilket "ved" ?

Fra : Benny Andersen

Dato : 28-05-09 02:11

On 27 Maj, 20:53, "Hauge" <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:
> Hold da op, så går de fleste taxa'er da nedenom og hjem.
Et godt eksempel på hvad love også er - noget nogen lever af at
håndtere på den rigtige måder.
- og et eksempel på 'koden' eller den virkelige mening bag en 'du
skal' lov: - med den nedfældede og også af og til anvendte regel: 'en
hyrevogschauffør har ret til at afvise kendeligt berusede personer'
lever hyrevognsbranchen af at løse dette problem.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 28-05-09 06:34

Bertel Lund Hansen skrev

> Genialt.

Jeg vil formode at der undtagelser for politi/falck/brandvæsen?
Ellers bliver det lidt svært at transportere fulde folk til detention/
blodprøve/udpumpning med mindre man finder nogen der er bevidstløse af
druk ...

- Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-05-09 14:31

Peter Lykkegaard skrev:

> Jeg vil formode at der undtagelser for politi/falck/brandvæsen?

Jeg var ironisk.

--
Bertel

Fra : Per Rønne

Dato : 28-05-09 13:47

Henrik Eriksen <henrik_erik@hotmail.com> wrote:

> [...]
> bliver forstyrret, så risikoen for at køre galt stiger.
>
> Er der noget om det? Det lyder helt ude i hampen!

En naturlig følge af en sådan regel ville være, at politiet ikke længere
kan tage stærkt berusede personer op, og køre dem i dentention eller til
skadestue.

Ditto for ambulancer ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 28-05-09 14:27

Den Wed, 27 May 2009 21:11:48 +0200 skrev Hauge:

> NÃ¥ja, skidt med det, min hjerne er trods alt stadig 100% intakt.
>
> /Hauge

100% af en 10% normal hjerne siger ikke meget.

Ellers ærgerligt for dig - du var jo lige ved at få noget fremmed den
anden aften, men så kom damen der ejer hunden - bad luck hva' /Hauge.

---
Karl Erik.