columbia
Fra : tina hedeman

Dato : 27-05-09 14:06

Hej

Er der nogen her der har været i columbia og hvor farligt var det der
over??Han skal bo i hovedstaden
Min mand er lige tager der over i arb øjemed.
Hvad ting kan man købe derover??Ponchoer eller lign??

Hilsen Tina

Fra : Mogens

Dato : 27-05-09 14:19

tina hedeman wrote:
> [...]
> over??Han skal bo i hovedstaden
> Min mand er lige tager der over i arb øjemed.
> Hvad ting kan man købe derover??Ponchoer eller lign??

http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/FoerRejsen/Rejsevejledninger/RejsevejledningColombia

Ikke et sted jeg vile tage hen medmindre nogen tvang mig. Generelt er de
bindegale i Sydamerika, og de har ingen for noget som helt, og da slet
ikke menneskeliv.

Fra : Mogens

Dato : 27-05-09 14:20

Mogens wrote:

> [...]
>

> Ikke et sted jeg vile tage hen medmindre nogen tvang mig. Generelt er de
> bindegale i Sydamerika, og de har ingen for noget som helt, og da slet

.....ingen RESPEKT for .....

Fra : tina hedeman

Dato : 27-05-09 14:40

hej
jeg ved godt har været inde og se på den side. men jeg må håbe på det
bedste. jeg ved de har nærmest livvagter dernede og de må ikke gå udenfor
hotellet om aftenen. så kan han også bare arb i døgndrift så han kan komme
hjem igen

Fra : The Mip

Dato : 28-05-09 09:02

"tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk> wrote in message
> [...]
> hotellet om aftenen. så kan han også bare arb i døgndrift så han kan komme

Ening omkring Colombia - heller ikke et sted jeg vil tage hen "frivillig" :)
og uening om "Generelt bindegale i Sydamerika":

Nu har jeg kun været i 3x Argentina,1x Chile og 1x Urguay og udover at der
er ret meget politi på gaderne i Urguay (der selv påstår de har laveste
kriminialitetsrate i sydamerika) er det stille og rolige lande at rejse i -
alle med varme anbefalinger herfra.

The_mip

Fra : Elmer Fjort

Dato : 28-05-09 11:54

"The Mip" <Nospam@nowhere.au.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er ret meget politi på gaderne i Urguay (der selv påstår de har laveste
> kriminialitetsrate i sydamerika) er det stille og rolige lande at rejse

Jeg har da også været flere gnage i Sydamerika, og synes heller ikke
at kunne genkende det billed, med at de er bindegale.
Har rejst i Fransk Guyana, Bolivia og lidt i Brasilien.
I Bolivia og Brasilien er der steder hvor man ikke skal komme som enlig
"Gringo"
Og med mindre det er gået helt galt Fransk guyana, er det ikke farligere
der end i Frankrig generelt.

Elmer

Fra : michael

Dato : 28-05-09 23:37

Mogens skrev:

> Ikke et sted jeg vile tage hen medmindre nogen tvang mig. Generelt er de
> bindegale i Sydamerika, og de har ingen for noget som helt, og da slet
> ikke menneskeliv.

Har du selv været i Sydamerika, Mogens?

/michael

Fra : Bjarne K.

Dato : 29-05-09 09:15

"michael" <no@email.dk> wrote in message

> Har du selv været i Sydamerika, Mogens?
>
> /michael

Han _er_ fra SydAmerica

(Sorry Mogens )

Bjarne K.

Fra : Armand

Dato : 27-05-09 16:20

tina hedeman skrev:

> Er der nogen her der har været i columbia og hvor farligt var det der
> over??Han skal bo i hovedstaden
> Min mand er lige tager der over i arb øjemed.
> Hvad ting kan man købe derover??Ponchoer eller lign??

Colombia, formodentligt :-/

Uha, uha, uahdada!
Colombie er dér hvor der konstant kidnappes vesterlændinge for flere års
tilbageholdelse =

--
Armand.

Fra : Bjarne K.

Dato : 28-05-09 20:43

> [...]
> over??Han skal bo i hovedstaden
> Min mand er lige tager der over i arb øjemed.
> Hvad ting kan man købe derover??Ponchoer eller lign??

Der er selvfølgeligt farligt i Columbia, men mon ikke de folk, der skal
holde øje med din mand, har styr på tingene.

Har ikke været i Columbia, men i Peru og Chile, og her var det store hit
lamatrøjer, lamahuer og lamasokker
Super bløde strikvare, af alpaca uld. Hvis dette også gør sig gældende i
Columbia, er der helt sikkert mange lækre ting.
Købte lidt af hvert, men må tilstå, at bortset fra lamahuerne, hænger det
meste i skabet.

Bjarne K.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 09-06-09 05:45

On Wed, 27 May 2009 15:06:09 +0200, "tina hedeman" <th@dch-grenaa.dk>
wrote:

>Er der nogen her der har været i columbia og hvor farligt var det der
>over??Han skal bo i hovedstaden

Indenfor de sidste par år har jeg været i Bogota, Colombia vel omkring
5-6 gange, og jeg har aldrig haft problemer. Faktisk er det sikrere at
opholde sig i Bogota end i f.eks. Rio eller Sao Paulo (og jeg har
besøgt begge steder). Men det er jo Sydamerika, så der er visse regler
for, hvad man kan/bør...

- Praj aldrig en taxa på gaden. Bed om at få ringet efter en taxa,
eller endnu bedre, få hotellet til at arrangere en taxa. Jeg plejer at
hyre en taxa for hele dagen....

- Ikke noget med at vade alene rundt om aftenen

- Stol ikke på folk, der hævder de er civile betjente og lige skal se
dine tegnebog

- Lad værdigenstande ligge i boksen på hotellet

Jeg har oplevet folk som utroligt venlige og gæstfrie, har fået gode
venner dernede, og jeg har planer om at tage på ferie i Cartegena på
et tidspunkt.

>Min mand er lige tager der over i arb øjemed.
>Hvad ting kan man købe derover??Ponchoer eller lign??

Kaffe! Det lokale mærke Juan Valdez er rigtigt godt!

Lars