Hvilke træer ved Randers?
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-05-09 12:03

Hej

Er der nogen der kan fortælle mig hvad det er for nogle træer der står
hele vejen fra Hornbæk ud til Fladbro ved Randers?

De er rigtig store og har i øjeblikket store klaser af hvide blomster.
Men det er også det jeg sådan lige kan se fra vejen.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Brian Lund

Dato : 27-05-09 18:46

> [...]
>
> De er rigtig store og har i øjeblikket store klaser af hvide blomster.
> Men det er også det jeg sådan lige kan se fra vejen.

Har aldrig været den vej ud af... Men store træer med klaser af hvide
blomster, det kan næsten kun være kastanjetræer?

Brian

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-05-09 18:49

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> writes:

> Har aldrig været den vej ud af... Men store træer med klaser af hvide
> blomster, det kan næsten kun være kastanjetræer?

Det er helt sikker ikke kastanjer - dem kan jeg trods alt godt kende.
:) Men der står et par store, flotte kastanjer på nordsiden af vejen
på samme strækning.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-05-09 19:19

On Wed, 27 May 2009 13:03:08 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

> [...]
>
>De er rigtig store og har i øjeblikket store klaser af hvide blomster.
>Men det er også det jeg sådan lige kan se fra vejen.

Kan det være en form for rønnebær? Det er de eneste jeg kan komme i
tanke om som både kan få lidt størrelse og som står med hvide blomster
nu.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-05-09 19:31

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> writes:

> Kan det være en form for rønnebær? Det er de eneste jeg kan komme i
> tanke om som både kan få lidt størrelse og som står med hvide blomster
> nu.

Det snakkede vi også om, men fås rønnebær uden fligede blade? De så
nemlig ikke ret fligede ud.

Jeg kører muligvis forbi i morgen, så vil jeg prøve at få taget nogle
billeder. Det gør det nok lidt nemmere. :)

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-05-09 21:24

On Wed, 27 May 2009 20:30:59 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Det snakkede vi også om, men fås rønnebær uden fligede blade? De så
>nemlig ikke ret fligede ud.

Ja, der er bornholms røn/pyrenæisk røn, som har mere "almindelige"
blade. Og som også bliver lidt større end almindelige rønnetræer gør.

>Jeg kører muligvis forbi i morgen, så vil jeg prøve at få taget nogle
>billeder. Det gør det nok lidt nemmere. :)

Bestemt!
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-05-09 07:38

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> writes:

> Ja, der er bornholms røn/pyrenæisk røn, som har mere "almindelige"
> blade. Og som også bliver lidt større end almindelige rønnetræer gør.

Den ligner godt nok. Den har samme runde krone.

Fra : Ole S.

Dato : 27-05-09 23:51

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
> Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Måske det er Majtræ også kaldet Hæg.
Se link.
http://www.sitas.dk/default.asp?ID=1095&show=vare&vareid=65&varenr=H%C3%A6g01&varegrp=142&page=1

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 28-05-09 07:39

"Ole S." <virkerikke@båt.hot> writes:

> Måske det er Majtræ også kaldet Hæg.
> Se link.
> http://www.sitas.dk/default.asp?ID=1095&show=vare&vareid=65&varenr=H%C3%A6g01&varegrp=142&page=1

Den er lidt for åben i kronen, men nu fik jeg lige set en bornholmsk
røn og den ligner. Så indtil andet er bevist, tror jeg på den
bornholmske røn. :)