Glyfonova plus
Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 27-05-09 09:33

Er blevet indehaver af en dunk glyfonova plus, der så vidt jeg kan se er en
landbrugsvariant af Roundup. I hvert fald er mængdeangivelserne sparsonne på
resterne af etiketten og fabler om hektar. Jeg synes dog at kunne stave mig
frem til at der skal 2 procent af stoffet i pr. liter vand og at denne liter
vil kunne nedvisne 10 m2 ukrudtsareal.Har jeg ret?

Fra : Ceroy

Dato : 27-05-09 10:33

"3140 Abildgaard" <FJERNbjorgheim@mail.dk> skrev i melding
> [...]
> kunne stave mig frem til at der skal 2 procent af stoffet i pr. liter vand
> og at denne liter vil kunne nedvisne 10 m2 ukrudtsareal.Har jeg ret?

Du finner nok ut svaret dit her.

http://www.lr.dk/Middeldatabasen/Product.asp?productID=50443

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 27-05-09 10:38

3140 Abildgaard wrote:
> Er blevet indehaver af en dunk glyfonova plus, der så vidt jeg kan se er en
> landbrugsvariant af Roundup.

Overvej først, at evt. overlevende ukrudt udvikler resistens mod RoundUp.

Det lyder som om du har fået den dunk ca. gratis, ellers ville jeg
påpege at man ved at købe RoundUp støtter firmaet Monsanto, som udvikler
gen-modificerede planter.
http://en.wikipedia.org/wiki/Monsanto

Fra : Preben Andersen

Dato : 27-05-09 11:02

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i
meddelelsen news:gvj1me$1kqp$1@newsbin.cybercity.dk...

> Det lyder som om du har fået den dunk ca. gratis, ellers ville jeg påpege
> at man ved at købe RoundUp støtter firmaet Monsanto, som udvikler
> gen-modificerede planter.

Ja og hvad så?
--
mvh/Preben

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-05-09 11:07

On Wed, 27 May 2009 11:38:21 +0200, "Jens C. Hansen"
<*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> wrote:

>påpege at man ved at købe RoundUp støtter firmaet Monsanto, som udvikler

Nu er Glyphonova lavet af Cheminova - så det vildeste man støtter er vel
noget forurening af danske strande?

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 27-05-09 14:27

Mads Lie Jensen wrote:

> Nu er Glyphonova lavet af Cheminova - så det vildeste man støtter er vel
> noget forurening af danske strande?

Der er måske en pointe, hvis det da ikke er fremstillet på licens fra
Monsanto.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-05-09 19:18

On Wed, 27 May 2009 15:26:55 +0200, "Jens C. Hansen"

>Der er måske en pointe, hvis det da ikke er fremstillet på licens fra
>Monsanto.

Det er det ikke - patentet (eller hvad Monsanto nu havde på det) udløb
for efterhånden en del år siden. Derfor kan man nu få glyphosat til
billig penge - men skal der stå RoundUp på det, så koster det stadig
kassen.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-05-09 21:54

On Wed, 27 May 2009 12:07:10 +0200, Mads Lie Jensen wrote:

> Nu er Glyphonova lavet af Cheminova - så det vildeste man støtter er vel
> noget forurening af danske strande?

Hvornår har Cheminova sidst forurenet danske strande?

Fortidens synder skal vel ikke i al evighed være en møllesten om halsen på
en virksomhed?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-05-09 07:04

On Wed, 27 May 2009 22:53:58 +0200, Kurt Hansen
<kurt@fjerndettetowle.dk> wrote:

>Hvornår har Cheminova sidst forurenet danske strande?

Ingen anelse.

>Fortidens synder skal vel ikke i al evighed være en møllesten om halsen på
>en virksomhed?

Næh, men de sidste mange gange jeg har hørt Cheminova nævnt i medierne
har det været i forbindelse med en forurenet strand. Før det var det om
noget giftigt stads de stadig solgte i visse ulande selv om det var
meget forbudt i hele eu.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : thl

Dato : 27-05-09 12:06

"3140 Abildgaard" <FJERNbjorgheim@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne stave mig frem til at der skal 2 procent af stoffet i pr. liter vand
> og at denne liter vil kunne nedvisne 10 m2 ukrudtsareal.Har jeg ret?

vandmængde 100 liter pr. hektar =10000 m2

mvh
Thorbjørn

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 28-05-09 01:00

thl wrote:
> "3140 Abildgaard" <FJERNbjorgheim@mail.dk> skrev i en meddelelse
>>
> vandmængde 100 liter pr. hektar =10000 m2
>
> mvh
> Thorbjørn

Det anede mig, at noget børnelærdom var gået tabt.

Fra : Frede

Dato : 27-05-09 12:18

Hvis du sprøjter den liter ud på 10 kvm. ja så får det da nok.
Det skal nok blandes op i ca 50-100 liter og vil så række til mindst
5000 kvm.

Frede

Fra : Peter Schrøder

Dato : 28-05-09 03:47

On 27 Maj, 22:53, Kurt Hansen <k...@fjerndettetowle.dk> wrote:
> Fortidens synder skal vel ikke i al evighed være en møllesten om halsen på
> en virksomhed?

Ikke i al evighed, bare Indtil de har ryddet op efter sig.
Der er stadig badeforbud ved Harboøre Tange.
Mvh
Peter Schrøder