Hvilken buskrydder?
Fra : Carsten

Dato : 26-05-09 19:14

Min gamle Texas buskrydder er slidt op, og jeg er ved at se efter en
ny.
Jeg bruger specielt buskrydderen til at slå højt græs, et temmeligt
stort areal jeg slår et par gange om året. Og så lidt buske der også
holdes nede med buskrydderen.

Hvilken kan anbefales?
Texas er billigt, men jeg synes nok jeg sled den gamle op for hurtigt
(5-6 år). Så jeg er indstillet på at købe en lidt bedre, dog uden at
det nødvendigvis bliver en proffesionel maskine.

Jeg har set på en MTD 990 der er en 4-takst buskrydder til et par
tusinde. Eller måske en ECHO SRM-220 eller 265. De er lidt dyrere, men
måske også af en højere kvalitet.

Gode råd modtages.

mvh Carsten

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-05-09 21:18

On Tue, 26 May 2009 20:14:18 +0200, Carsten <Hoybye@nospam.privat.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jeg har set på en MTD 990 der er en 4-takst buskrydder til et par
>tusinde. Eller måske en ECHO SRM-220 eller 265. De er lidt dyrere, men

Jeg har en Echo, kan ikke huske modelnummeret, men den svarer meget godt
til en SRM-220ES. Den har klaret forbavsende mange ting for mig. Starter
stort set hver gang, også efter en vinter hvor den ellers bare blev sat
ind i skuret om efteråret uden yderligere vedligehold.

At nogle familiemedlemmer ikke kan kende forskel på totakts-benzin og
kædeolie har den også overlevet - TO gange!

Jeg har så desuden købt mig en god Stihl-bæresele til den - Stihl-selen
er noget mere behagelig at gå med.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/