Spartle træ - hvad skal man bruge?
Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 26-05-09 09:18

Hej gruppe

Har nogle bjælker i kælderen der er fritlagt i forbindelse med nyt loft.
Nogle af dem har en del skrue/søm-huller jeg gerne vil have spartlet inden
de males.
Hvad er bedst til den spartling?

Ole Gaarde Kristensen

Fra : Ceroy

Dato : 26-05-09 10:43

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i melding
> [...]
> Nogle af dem har en del skrue/søm-huller jeg gerne vil have spartlet inden

Er det noget å lure på da? Gå til en malerforretning og kjøp vanlig sparkel.

Fra : O.L

Dato : 26-05-09 10:44

pollyfilla

Fra : Max

Dato : 26-05-09 11:10

Hej Ole

> Hvad er bedst til den spartling?

Træfylder fra Plastic Padding, det er to-komponent,
kan slibes efter 10 min. og det holder.

Købes f.eks. under varenummer 6784 hos HN.

--
Mvh Max

Fra : Rosendal

Dato : 26-05-09 20:19

> Træfylder fra Plastic Padding, det er to-komponent,
> kan slibes efter 10 min. og det holder.
>
> Købes f.eks. under varenummer 6784 hos HN.
>
> --
> Mvh Max

Lidt stort nummer at gøre ud af det hvis træet skal males bagefter.
Jeg stemmer for Polyfylla.

Rosendal

Fra : Max

Dato : 26-05-09 21:01

Hej Rosendal

> Lidt stort nummer at gøre ud af det hvis træet skal males bagefter.
> Jeg stemmer for Polyfylla.

Du har ikke fattet budskabet :)

--
Mvh Max

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 27-05-09 03:26

> [...]
> Nogle af dem har en del skrue/søm-huller jeg gerne vil have spartlet inden

Tak for buddene til jer alle.
Jeg lurer lige lidt på den 2-komponent, for der er mange huller, og hvis
prisforskellen er alt for stor - hvilket jeg kunne have den mistænkt -
bliver det nok pollyfilla.

Ole Gaarde Kristensen

Fra : N. Foldager

Dato : 27-05-09 13:34

>Jeg lurer lige lidt på den 2-komponent, for der er mange huller, og hvis
>prisforskellen er alt for stor - hvilket jeg kunne have den mistænkt -
>bliver det nok pollyfilla.

For små huller kan du næsten bruge hvad som helst. Men Polyfylla er
ellers ikke egnet til træ. Træ arbejder, og det gør polyfylla ikke.

Brug plastisk træ (træpulver i lim). F.eks. "Wood filler" fra Dana
Lim. Fås i ethvert byggemarked enten i tube eller for større mængder i
dåse, og i flere træfarver.

Påføres direkte fra tuben i mindre huiller, eller spartles på.

Mvh

Niels Foldager

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 01-06-09 18:10

"N. Foldager" <nfoldager-takethisaway@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> For små huller kan du næsten bruge hvad som helst. Men Polyfylla er
> ellers ikke egnet til træ. Træ arbejder, og det gør polyfylla ikke.

Det var også grunden´til mit spørgsmål.

> [...]
> dåse, og i flere træfarver.
>
> Påføres direkte fra tuben i mindre huiller, eller spartles på.

Den kigger jeg efter - tak for tippet

Ole Gaarde Kristensen