Ikke sært at brød er dyrt!
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-05-09 00:25

http://politiken.dk/indland/article719662.ece

"Miljøorganisationen Greenpeace er utilfreds med busselskabet Movia, som
bruger benzin med rasp."
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 28-05-09 07:09

> http://politiken.dk/indland/article719662.ece
>
> "Miljøorganisationen Greenpeace er utilfreds med busselskabet Movia, som
> bruger benzin med rasp."

Gad vide om en mazda kan køre på det? Så ved jeg sgu da hvad jeg skal gøre
af alle krummerne!

Som en sidenote... Kan man gøre greenpeace tilfredse? Biobrændstof der
forurener for meget!? Hvordan det, er det partikler de mener? Partikelfilter
er vel så løsningen?

Brian

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-05-09 08:12

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> wrote in

> Som en sidenote... Kan man gøre greenpeace tilfredse? Biobrændstof der
> forurener for meget!? Hvordan det, er det partikler de mener?
> Partikelfilter er vel så løsningen?

Man fælder regnskov for at dyrke planter til olieproduktionen.

Fra : Mogens

Dato : 28-05-09 18:07

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Man fælder regnskov for at dyrke planter til olieproduktionen.

Du følger ikke med i pressen - det er netop det, man ikke gør...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-05-09 11:24

"Mogens" <no@mail.com> wrote in news:VwzTl.9125$U5.112179
@newsb.telia.net:

Det er et faktum at der fældes regnskov. Det er et faktum at f.eks
Indonesiens palmeolie produktion tredoblede fra 1990 til 2000, og
fordoblede igen fra 2000 til 2007. Det er primært sket pga. verdens
voksende fødevareefterspørgsel. Det er et faktum at f.eks. Indonesien
subsidierer øget produktion af palmeolie. Det er et faktum at det er
langt mere rentabelt at dyrke palmetræer på ryddet regnskov end på
nedlagt, tidligere dyrket jord.

Det er et faktum at biodiesel produktionen er 10-doblet fra 2000 til
2007. Det er et faktum at EU og USA subsidierer brugen af biodiesel, og
behovet vil derfor næppe falde, men derimod vokse voldsomt som tingene er
nu.

Det burde være tydeligt for enhver at biodiesel produktionen må betyde at
der fældes regnskov. Selvom f.eks. den indonesiske regering forsøger at
fortælle noget andet. Hvor kommer de nye arealer til palmeolie produktion
ellers fra?

The United Nations Food and Agricultural Organization (FAO) udsender
hvert 10. år en rapport baseret på satellit billeder, der bl.a viser hvor
nye opdyrkede arealer kommer fra. Den seneste (2000) viser at halvdelen
af de nye opdyrkede arealer på verdensplan stammer fra ryddet regnskov,
og yderligere 30% fra anden ryddet skov. Det står i skarp kontrast til
hvad der hævdes sker idag. FAO kommer med en ny rapport næste år.

Der findes store arealer af tidligere opdyrket jord, der sagtens kunne
anvendes til palmeolie produktion. I Brasilien skulle der f.eks være
arealer på størrelse med Californien. Men det er ikke ligeså rentabelt
som at rydde regnskov.

Biodiesel er egentlig slet ikke så dumt. Dyrkningen skal bare styres så
produktionen ikke primært er til gavn for kapitalen, men til gavn for
miljøet. Her svigter bl.a. EU, og det er det miljø organisationerne
opponerer imod.

Fra : Mogens

Dato : 29-05-09 16:10

> Det er et faktum at...
> Det er et faktum at...
> Det burde være tydeligt for enhver at...

Trafikselskabet har netop betinget sig, at ovenstående ikke sker - at
brændstoffet ikke er udviklet på basis af en fællet regnskov. Derfor...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-05-09 17:44

"Mogens" <no@mail.com> wrote in news:0VSTl.9153$U5.112697@newsb.telia.net:

> Trafikselskabet har netop betinget sig, at ovenstående ikke sker - at
> brændstoffet ikke er udviklet på basis af en fællet regnskov. Derfor...

Det er jo uhyggeligt. Vi kan kun vente på FAO's rapport næste år (eller
gøre som miljøorganisationerne).

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-05-09 02:04

On 28 Maj, 09:11, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:

> Man fælder regnskov for at dyrke planter til olieproduktionen.

Der er da ikke fældet regnskov på min mark, og der er da raps nu

--
Christian

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 28-05-09 11:01

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in

> Der er da ikke fældet regnskov på min mark, og der er da raps nu

Hedder du måske Man?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-05-09 12:03

Kent Oldhøj skrev:

> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in

> Hedder du måske Man?

Rain-man!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : N/A

Dato : 03-06-09 07:40

Fra : N/A

Dato : 03-06-09 07:40

Fra : N/A

Dato : 29-05-09 06:35

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-05-09 05:24

On 28 Maj, 13:03, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> Rain-man!?

Så slemt står det nu ikke til

--
Christian

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-05-09 12:28

Christian B. Andresen skrev:

> Så slemt står det nu ikke til

Hæ hæ
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-05-09 06:35

Christian B. Andresen wrote:

> Så slemt står det nu ikke til

Come on - you are an excellent driver, right?

--
vh
Torben

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 28-05-09 23:36

On Thu, 28 May 2009 08:08:37 +0200, "Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> wrote:

>Som en sidenote... Kan man gøre greenpeace tilfredse? Biobrændstof der
>forurener for meget!? Hvordan det, er det partikler de mener? Partikelfilter
>er vel så løsningen?

Aktionen handler om at vi skal lade bussen stå og tage bilen istedetfor.

Sådan tolker jeg den.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-05-09 11:27

Jesper Lauridsen <rorschak@sorrystofanet.dk> wrote in

> Aktionen handler om at vi skal lade bussen stå og tage bilen
> istedetfor.
> Sådan tolker jeg den.

Sådan vælger dit ego at tolke den, fordi det passer dit ego bedst.

Fair nok at du har den holdning, men lad da være med at tørre din
samvittighed af på andre. Du er vel trods alt ikke så naiv at du rent
faktisk tror din tolkning er rigtig.

Fra : N/A

Dato : 29-05-09 06:35

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-05-09 14:50

On May 29, 7:35 am, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Come on - you are an excellent driver, right?

Bedømt på priæmieniveau og antal skader så ja, men reelt sikkert ikke
bedre end de fleste

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-06-09 07:40

Christian B. Andresen wrote:

> Bedømt på priæmieniveau og antal skader så ja, men reelt sikkert ikke
> bedre end de fleste

Har du aldrig set Rain Man? Citat "I'm an excellent driver" sagt af
autisten.

--
vh
Torben

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-06-09 08:08

Torben Scheel skrev:

> Har du aldrig set Rain Man? Citat "I'm an excellent driver" sagt af
> autisten.

It takes an autist to remember that! *host*
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : N/A

Dato : 03-06-09 21:00

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-06-09 03:31

On Jun 3, 8:40 am, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Har du aldrig set Rain Man? Citat "I'm an excellent driver" sagt af
> autisten.

Jo nu du siger det, kan jeg godt huske det. Men jeg kan ikke se
hvorfor udsagn om ens egen eller andres kørsel skal blandes ind i en
tråd om biobrændstof.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-06-09 21:00

Christian B. Andresen wrote:

> Jo nu du siger det, kan jeg godt huske det. Men jeg kan ikke se
> hvorfor udsagn om ens egen eller andres kørsel skal blandes ind i en
> tråd om biobrændstof.

Beklager - det var et anfald af humor. Tak for hjælpen med at få det ud
af kroppen :D

--
vh
Torben

Fra : Mark

Dato : 28-05-09 10:57

"Hans Paulin (6310)" skrev i meddelelsen:

> "Miljøorganisationen Greenpeace er utilfreds med busselskabet Movia, som
> bruger benzin med rasp."

Benzin og brødkrummer - to fejl i den korte overskrift...

Det må være skrevet af en københavnsk journalist i jesussandaler og bare
tæer

/Mark.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 28-05-09 17:42

On Thu, 28 May 2009 11:56:33 +0200, Mark wrote:

> Benzin og brødkrummer - to fejl i den korte overskrift...
>
> Det må være skrevet af en københavnsk journalist i jesussandaler og bare
> tæer
>
> /Mark.

Snarere hængerøv og ølvom, vil jeg tro.

Fra : Armand

Dato : 28-05-09 21:36

Hans Paulin (6310) skrev:
> http://politiken.dk/indland/article719662.ece
>
> "Miljøorganisationen Greenpeace er utilfreds med busselskabet Movia, som
> bruger benzin med rasp."

Med raps(!) (der ér en væsentlig forskel)!

--
Armand.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 03-06-09 08:54

On Thu, 28 May 2009 01:24:33 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>http://politiken.dk/indland/article719662.ece
>
>"Miljøorganisationen Greenpeace er utilfreds med busselskabet Movia, som
>bruger benzin med rasp."

>--

Underligt nok er der sjældent nogen der sætter spørgsmålstegn ved,
hvor meget de gamle dampere den organisation sejler rundt i,
forurener.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-06-09 10:25

folmer@rasmussen.dk skrev:

> Underligt nok er der sjældent nogen der sætter spørgsmålstegn ved,
> hvor meget de gamle dampere den organisation sejler rundt i,
> forurener.

"Målet helliger midlet"!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Claus Frørup

Dato : 03-06-09 18:06

Isang tao pinangalanan, folmer@rasmussen.dk nagsulat:

>Underligt nok er der sjældent nogen der sætter spørgsmålstegn ved,
>hvor meget de gamle dampere den organisation sejler rundt i,
>forurener.

"Du skal ikke gøre som jeg gør, du skal gøre som jeg siger!"
--
Dette er en signatur.

Læs den ikke.