Garage og rust på bilen?
Fra : peter

Dato : 26-05-09 08:10

Hej ng!

En garage frarådes ofte, da det angiveligt fremmer rust på bilen. Er
dette korrekt? Hvor alvorligt er problemet? Det undrer mig lidt, da
der i visse lande er mange, der har garage uden at man har hørt noget
om særlige problemer med rust fra disse lande...

Mvh og på forhånd tak for svarene!

Fra : Jakob Griffel

Dato : 26-05-09 15:24

> En garage frarådes ofte, da det angiveligt fremmer rust på bilen. Er
> dette korrekt?

Det handler vel nærmere om manglende udluftning i garagen. Den må jo ikke
være _helt_ tæt, for så kan bilen ikke tørre, hvis den har kørt i regnvejr.

--
Hilsen Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-09 16:59

"peter" <peter900000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

En ventileret garage er det bedste.
Bilen slipper for snavs i luften, regnvejr, syreregn,
sne, solens stråler mv., og er bilen nypudset, ser
den pænere ud i længere tid.
Men man bør aldrig lukke garagen hvis
man har kørt i regn eller bilen ikke er helt tør.
Så blir' den som et par våde sokker - sur..

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 26-05-09 20:39

peter skrev:

> [...]
> der i visse lande er mange, der har garage uden at man har hørt noget
> om særlige problemer med rust fra disse lande...

Det kommer meget an på klimaet, hvor vi er velsignet med koldt og
fugtigt vejr en stor del af året - og ikke rigtig koldt. Derfor er den
meget åbne carport mest populær heromkring.

--
Niels

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-05-09 21:19

peter wrote:
> [...]
> der i visse lande er mange, der har garage uden at man har hørt noget
> om særlige problemer med rust fra disse lande...

Er det en opvarmet garage i forbindelse med en bolig, er det i alle fald
meget mere tærende i vinterhalvåret.

Kemiske processer foregår som bekendt hurtigere desto varmere det er.

Det samme med korrosion.

--
/Frank

Fra : FGHK

Dato : 28-05-09 07:46

[...]

Har altid haft min bil i en almindelig uopvarmet garage med god
ventilitation.

Min Mazda holdt 18 år og min Suzuki er nu på 11 år , begge stort set uden
rust. Mazdaen røg da motoren røg.