Re: Hvad man læser...
Fra : Tomas O.

Dato : 31-07-01 08:37

"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3b65e91c$0$249$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
SNIP
> Nå, ja - og så er sex jo forresten godt.
> Hvad i himlens navn skal man så lige bruge dopamin til at
> huske det for? *GG*

Jeg tror du misforstår. Dopmain er et stof i hjernen der er en af
de kemiske forbindelser mellem hjernecellerne og overfører
information. Dopamin tager jeg af at overføre information om
glæde vellyst og andre gode ting.

Når ma for eksempel bliver narkoman er det blandt andet dopaminen
der bliver hijacked af narkoen og 'misbrugt'. Der er en bremse
indbygget i det fleste mennesker så man ikke bliver afhængig af
sex for eksempel (i en sådan grad at resten af ens liv bliver
totalt smadret) Denne bremse er ude af fynktion hos mennesker som
for eksempel ludomaner.

Det er nok at helt andet stof der hjælper en med at huske noget
om matematik, da det for ret så mange nok ikke er behageligt *G*

Medmindre de er matematikgenier som synes matematik er smukt. Så
hjælper dopaminen dem nok en del *S*

Hilsen
Tomas o.

Fra : Sott

Dato : 31-07-01 17:04

Hej Tomas :0)

"Tomas O." <tfo@gmx.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> de kemiske forbindelser mellem hjernecellerne og overfører
> information. Dopamin tager jeg af at overføre information om

*tsk, tsk*
Kan jeg nu ikke engang lave lidt useriøst drilleri, uden du straks
skal belemre min hjerne med faktuelle oplysninger

> Når ma for eksempel bliver narkoman er det blandt andet dopaminen
> der bliver hijacked af narkoen og 'misbrugt'.

Se, DET vidste jeg ikke.
Så må det vel nærmest føles som en hamrende depression, der vælder ind
over en, når man prøver at blive clean - altså samtidig med alle de
abstinenser der får kroppen til at gå "amok". Puha - not funny... Men
det må da være rart at vide, hvis man er i en sådan proces, at det er
sådan det hænger sammen, og at det har en ende.

> Der er en bremse
> indbygget i det fleste mennesker så man ikke bliver afhængig af
> sex for eksempel

Åhh... jeg kan nu godt føle mig ret afhængig
- men det skyldes såmænd nok kun, at jeg ikke får behovet dækket
Når først muligheden er tilstede og man føler at behovet tilgodeses,
så bliver det iflg. min erfaring også mindre påtrængende.

> (i en sådan grad at resten af ens liv bliver
> totalt smadret)

Definér "smadret"... ikke for at være ordkløver.

Jeg tænker bare på, at indimellem kan jeg da godt synes, at det er
lidt enerverende at tanker om sex og lyst til sex opstår så ofte.
Altså det ville da være en lettelse, dersom det kun meldtes sig ved
f.eks. nattetide
Det kan godt medføre manglende koncentration til tider - altså for
mig.
Jeg oplever da, at jeg kan have svært ved at se en film til ende, hvis
jeg bliver liderlig midt i det hele - for så mister jeg interessen for
den, og vil hellere "noget andet".
Jeg oplever også, at jeg kan "kede" mig i et selskab - simpelthen
fordi jeg ser det som en forhindring for onani/sex.
I det hele taget kan jeg godt blive voldsomt frustreret af at undvære
sex i længere tid af gangen, og jeg oplever ikke at onani er "nok",
som ventil.

Er der andre, der oplever manglende sex som sådan "et problem"?

Jeg spørger fordi, jeg engang imellem bliver rigtig træt af mig selv
og af at have det sådan med det - som om jeg selv "skaber" et problem,
der overhovedet ikke behøver at være der. Jeg kunne vel for pokker da
bare bruge energien på noget andet, lade være at tænke på det og så
ellers bare leve livet uden sex i de perioder, hvor det nu må være
sådan (men selvfølgelig med onani *S*)...

> [...]
> om matematik, da det for ret så mange nok ikke er behageligt *G*
>
> Medmindre de er matematikgenier som synes matematik er smukt. Så

Selvom jeg ikke er et matematikgeni - så synes jeg godt, at matematik
kan være smukt. Der er en "renhed" over matematik, synes jeg. Og
når/da jeg pludselig fik lov at opleve at "forstå" lidt indenfor
matematik, så var det en vildt dejlig og berusende følelse. Det er så
konkret og alligevel så abstrakt, at det rummer både udfordring og
forudsigelighed i et... Mmm... når jeg engang får tid, så vil jeg
skisme lære mere... måske skulle jeg studere det som gammel, i stedet
for latin

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Tomas O.

Dato : 31-07-01 20:57

"Sott" <sott@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3b66e39b$0$2562$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
Hej Søsser )

Smadret liv af sexafhængighed:

I Guds eget alnd og i Danmark er der folk der er så opslugt af
sex at de bruger uhyggelig meget tid på nettet for at finde det
og/eller, som dater til højre og venstre for at få sex, at det
går ud over deres familieliv. De bliver skilt og nogne gange
mister de deres job.

Der findes behandling for sexafhængighed, lige så vel som
afhængighed af at spille.

Hilsen
Tomas O.

Fra : Hanne L

Dato : 01-08-01 16:26

Sott skrev i en meddelelse news:3b66e39b$0$2562$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Tomas O skrev

> [...]
> Når først muligheden er tilstede og man føler at behovet tilgodeses,
> så bliver det iflg. min erfaring også mindre påtrængende.

Jeg synes nu snarere, det er sådan, at mere vil have
mere.
Men da jeg, efter jeg gik fra ungernes far, ikke havde en
fast kæreste i 8 år, og der var lang tid mellem, jeg havde
sex med nogen, oplevede jeg, at jeg lettere og lettere
kunne undvære det eller erstatte det med onani.

Tror du ikke også, det hænger sammen med, at du savner
nærheden og det kendskab, man har til hinanden i et fast
forhold? Og ikke "bare" det seksuelle?

Kærlig hilsen
Hanne L

- -
"Det, der sker nu, er livet.
Det, du håber vil ske, er ikke livet."

Fra : Sott

Dato : 03-08-01 18:33

Kære Hanne :0)

"Hanne L" <maanelys@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tror du ikke også, det hænger sammen med, at du savner
> nærheden og det kendskab, man har til hinanden i et fast
> forhold? Og ikke "bare" det seksuelle?

Jeps - sømmet på hovedet *G*

Jeg savner det, så det indimellem næsten er en fysisk størrelse
indeni, der fylder alt for meget.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Hanne L

Dato : 03-08-01 23:39

Sott skrev i en meddelelse news:3b6ae27a$0$39012$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Kære Søs

> Jeps - sømmet på hovedet *G*

Det tænkte jeg nok *S*. Tingene hænger jo sammen.

> Jeg savner det, så det indimellem næsten er en fysisk størrelse
> indeni, der fylder alt for meget.

Jeg husker sagtens den desperation, det somme tider
kunne fylde mig med i de 8 år, hvor jeg ikke havde en
fast kæreste, efter jeg gik fra ungernes far.
Jeg kunne føle mig så kærlighedsløs, at jeg forestillede
mig, hvordan jeg for ud på gaden og trak den første, den
bedste? med ind i min seng. Ikke absolut for at bolle med
ham, men for at føle nærheden, mærke den fysiske kontakt
med en mand.
Det, at jeg vidste, det ikke var løsningen, afholdt mig fra
desperate handlinger. Jeg forførte dog engang en af de
håndværkere, der arbejdede på ejendommen, efter jeg
havde budt ham ind på kaffe *GGG*.

Og så tror jeg endda, at vi enlige mødre er heldigere
end mange mænd, fordi vi har børnene. Det betyder,
at vi har fysisk kontakt med andre, fordi vi kæler med
vores børn. Det kan aldrig erstatte kontakten mellem
mand og kvinde, men dog lindre længslen. Det er i
hvert fald min oplevelse.

Kærlig hilsen
Hanne L

Fra : Sott

Dato : 04-08-01 16:51

Kære Hanne :0)

> [...]
> desperate handlinger. Jeg forførte dog engang en af de
> håndværkere, der arbejdede på ejendommen, efter jeg

Ja, man kan vel altid med mellemrum forføre en stakkels mand, der
ganske sagesløs må affinde sig med at blive seksuelt udnyttet

Hmm... det synes jeg nu ikke det gør.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Hanne L

Dato : 05-08-01 13:31

Sott skrev i en meddelelse news:3b6c1aa7$0$52878$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Kære Søs

> Ja, man kan vel altid med mellemrum forføre en stakkels mand, der
> ganske sagesløs må affinde sig med at blive seksuelt udnyttet

Jeps, hvis behovet er der, har jeg ingen skrupler *GGG*.

> Hmm... det synes jeg nu ikke det gør.

Jeg kan ikke undvære fysisk kontakt, så det virker på en
eller anden måde for mig. Det sker godt nok ikke så meget
mere, fordi mine to teenagere ikke kæler lige så meget med
deres mor som tidligere i deres liv. Og det er selvfølgelig
dem, der får lov til at bestemme, hvornår de har behovet.

Kærlig hilsen
Hanne L