Irriterende luft i toppen af en side
Fra : Kristian Thy

Dato : 26-05-09 16:53

Jeg har downloaded en css-template fra oswd.org som jeg sidder og
tilpasser. Nu har jeg så fået pillet ved noget så jeg får en
irriterende afstand fra toppen af siden til mit indhold.

Originalt design:
http://www.oswd.org/files/designs/3695/cash/

Min side:
http://riesstrasse26.de/index.php

Siden validerer (både html og css), og jeg kan ikke se noget i
Firebugs layout-oversigt der ser forskelligt ud, og alligevel er der
forskel. Problemet forekommer både i Firefox 3 og IE8. Hjælp?

(Et tillægsspörgsmål: Hvorfor virker mit favicon kun i IE? Det er sat
ind på samme måde som en anden af mine sider, hvor det virker fint i
begge browsere ...)

på forhånd tak,
Kristian

Fra : Birger Sørensen

Dato : 27-05-09 00:28

Kristian Thy har bragt dette til verden:
> [...]
>
> (Et tillægsspörgsmål: Hvorfor virker mit favicon kun i IE? Det er sat
> ind på samme måde som en anden af mine sider, hvor det virker fint i

Du har en css definition for html.
iflg. standarderne.

Hvis du i stedet sætter en
* {
margin : 0px;
padding : 0px;
}
finder dit layout op til toppen igen.

Jeg ved så ikke om det ødelægger noget andre steder - men det er en
"standard" måde at fjerne forskelligheder i layout mellem browsere.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Kristian Thy

Dato : 27-05-09 01:05