forsikringsspørgsmål vedr erstatning
Fra : Lasse

Dato : 25-05-09 11:51

Jeg har været ude for et uheld på en tankstation hvor en slange er sprunget
og jeg derved er blevet oversprøjtet med dieselolie.
Da det var helt nyt tøj jeg havde på (købt dagen før) mente jeg at jeg var i
min gode ret til at få fuld erstatning for tøjet, men taksatoren sagde at
jeg skulle sende det til rensning.
Jeg kørte så nærmeste renseri og afleverede mit tøj.

Efter rensning viser det sig, at vindjakken er ok men polishirt og bukser
er skjoldede.

Da jeg spurgte taksator om jeg fik dækket udgiften til at køre til renseriet
hvilket er sammenlagt 35 km samt den tid jeg har brugt på at køre til
renseri og afhente sagde han at det kunne han ikke dække.
Han ville kun dække for selve rensningen af tøjet - altså ikke kørsel til-
og fra ¨samt tiden som er brugt.

Er det rigtigt, at jeg ikke kan få dækket mine udgifter

med venlig hilsen

Lasse

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-05-09 12:19

Lasse skrev:

> Jeg har været ude for et uheld på en tankstation hvor en slange er sprunget
> og jeg derved er blevet oversprøjtet med dieselolie.

Nu igen?

--
Bertel

Fra : Lasse

Dato : 25-05-09 15:26

Hvad mener du ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-05-09 16:40

Lasse skrev:

> Hvad mener du ?

Den 27. april var der en Lasse der klagede over næsten det samme.
Var det ikke dig?

Du kan se indlægget på GoogleGroups:

http://groups.google.com/group/dk.videnskab.jura/browse_thread/thread/375a29a255499b73/e3b3d54b93664f3a?q=%22tankstation%22+group:dk.videnskab.jura

--
Bertel

Fra : Hauge

Dato : 25-05-09 17:00

Bertel Lund Hansen wrote:
> Den 27. april var der en Lasse der klagede over næsten det samme.
> Var det ikke dig?

Kan det være andet, samme email-adresse.
larsa@FJERNmail.tele.dk

/Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-09 20:33

Hauge wrote:

> Kan det være andet, samme email-adresse.
> larsa@FJERNmail.tele.dk

Er det bare en klovn eller er vi ude i noget
forsikringssvindel

Fra : padre

Dato : 25-05-09 21:01

> Nu igen?

Ved den første posting rejste han vist ikke spm. om erstatning af
rejseudgifter.

--
padre

Fra : bosol

Dato : 25-05-09 11:11

On 25 Maj, 14:18, Bertel Lund Hansen <unosp...@lundhansen.dk> wrote:

> Nu igen?
>
> --
> Bertelhttp://bertel.lundhansen.dk/                   FIDUSO:http://fiduso.dk/

Hvis du ser under profil er det samme person der spørger igen, blot
formuleret sig anderledes.

forsikringsspørgsmål vedr erstatning        dk.videnskab.jura    6 timer
siden
dieselsprøjt på tøj og bil pga defekt slange på ta nkstation
dk.videnskab.jura    27 Apr.

vh Bo

Fra : Christian Fals

Dato : 25-05-09 21:58

"Lasse" <larsa@FJERNmail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> og fra ¨samt tiden som er brugt.
>
> Er det rigtigt, at jeg ikke kan få dækket mine udgifter

Man kan undrer sig over hvorfor du vælger et renseri knap 20 km væk ?!

Fra : J

Dato : 25-05-09 22:16

"Christian Fals" <mail@deletethisfals.dk> skrev i en meddelelse
> "Lasse" <larsa@FJERNmail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Man kan undrer sig over hvorfor du vælger et renseri knap 20 km væk ?!

I Jylland er afstandende store og småligheden stor.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 25-05-09 22:07

"Christian Fals" <mail@deletethisfals.dk> writes:

> Man kan undrer sig over hvorfor du vælger et renseri knap 20 km væk ?!

Bor man ude på landet, skal man glæde sig over at have et renseri
indenfor den afstand...

Da den sidste manufakturhandler i mit fødesogn lukkede, fik mine
forældre pludselig 35km til det nærmeste sted hvor man kunne indlevere
tøj til rensning.

--
/Wegge

Fra : Jonathan Stein

Dato : 25-05-09 22:30

Lasse skrev:

> Da jeg spurgte taksator om jeg fik dækket udgiften til at køre til
> renseriet hvilket er sammenlagt 35 km samt den tid jeg har brugt på at
> køre til renseri og afhente sagde han at det kunne han ikke dække.

Privat tid er i erstatningshenseende ikke noget værd. Søg evt. blandt
tidligere indlæg i gruppen.

Med hensyn til transport, vil argumentet nok være, at det kan vente til
du alligevel er i gå-afstand fra et renseri (og dermed ingen erstatning
for kørsel).

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/