Tvangauktion
Fra : Brian Svendsen

Dato : 24-05-09 08:25

Jeg har siddet og surfet lidt på nettet omkring tvangsauktioner.
Og der er nævnt noget om at panthaver, kan forlange ny auktion, hvis budet
ikke har været højt nok.

Men jeg kan ikke finde nogen steder, hvor mange gange de må gøre dette.

Er der nogen som kan hjælpe med, om panthaver kan gøre det i uendelighed,
eller om der er en begrænsning på dette,¨

/Brian

Fra : Benny Amorsen

Dato : 24-05-09 08:43

"Brian Svendsen" <bts-fjern-det@2ft-spam.dk> writes:

> [...]
>
> Er der nogen som kan hjælpe med, om panthaver kan gøre det i
> uendelighed, eller om der er en begrænsning på dette,¨

"Opnås der ikke på første auktion et bud, som er acceptabelt, kan enhver
panthaver eller enhver anden, som har retlig interesse i auktionens
udfald begære 2. auktion imod at stille sikkerhed for omkostningerne
herved."

"På 2. auktion er højestbydende den nye ejer af ejendommen og der kan
ikke begæres yderligere auktioner."

Ovenstående er sakset fra http://www.matrikel.net/tvangsauk.htm.

/Benny

Fra : JHB

Dato : 24-05-09 10:37

"Brian Svendsen" <bts-fjern-det@2ft-spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen som kan hjælpe med, om panthaver kan gøre det i uendelighed,
> eller om der er en begrænsning på dette,¨

Måske ikke helt relevant, men alligevel.

Hvis der ikke er nogen der byder hverken ved 1. auktion eller 2. auktion -
hvilket sker yderst sjældent - så vil man ofte på 2. auktionen aftale af
afholde en 3. auktion, hvor der så kan bydes i størstebeløbet.

/Jørn

Fra : bosol

Dato : 25-05-09 12:21

On 24 Maj, 12:36, "JHB" <jhb...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> hvilket sker yderst sjældent - så vil man ofte på 2. auktionen aftale af
> afholde en 3. auktion, hvor der så kan bydes i størstebeløbet.

Du kan helt sikkert regne med at Låsby Svendsen er med altid for at
byde og han er proffessionel på området.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 25-05-09 19:35

bosol wrote:

> Du kan helt sikkert regne med at LÃ¥sby Svendsen er med altid for at
> byde og han er proffessionel på området.

Byder han også uden for Jylland? Og har skat desuden ikke begæret
ham konkurs således at han ikke kan gøre noget?

JonB

Fra : N/A

Dato : 25-05-09 19:35