KeyListener
Fra : Leon Friborg Jeppese~

Dato : 31-07-01 08:15

Hej

Jeg sidder og roder med KeyListener, som jeg implementer i min klasse.

Når jeg så har trykket på en tast, så fanger jeg dem i keyTyped(KeyEvent e),
via:
" final int key = (int)e.getKeyChar();
if (key == KeyEvent.VK_UP) ....."

Mit problem er, at ikke alle taster kan fanges, fx VK-UP (pil op), VK_DOWN
(pil ned), VK_PAGE_UP osv.

Er der nogen som kan fortælle mig hvad der er galt, og give en mulig
løsning.

På forhånd tak

Hilsen Leon

Fra : Lars Dam

Dato : 31-07-01 08:18

On Tue, 31 Jul 2001 09:14:45 +0200, "Leon Friborg Jeppesen"
<lfj@edbgruppen.dk> wrote:

> [...]
> if (key == KeyEvent.VK_UP) ....."
>
>Mit problem er, at ikke alle taster kan fanges, fx VK-UP (pil op), VK_DOWN

prøv e.getKeyCode() istedet for e.getKeyChar() - getKeyChar()
returnerer den karakter der er associeret med tasten, mens
getKeyCode() returnerer den 'fysiske' tast der er trykket.

vh. ld

--
"Time is the fire in which we burn"