kedsomhed
Fra : tkruse

Dato : 24-05-09 07:00

Kedsomhed
Havde gud kedsomhed i sine hænder da han skabte Adam
Går skabertrang og kedsomhed hånd i hånd
Kedet Adam og Eva sig alligevel
Selv om de var to
Og skulle lige se om slangen passede i holdet

Fra : Lyrik

Dato : 24-05-09 18:07

"tkruse" <tkrusej@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Kreative personer keder sig vel sjældent.

Men jeg tror at Adam og Eva kedede sig ved at rende rundt i bar røv og spise
frugter, mens de passede frugtplantagen i Eden. De kunne jo se Eja og hans
storvesir Satan. Eja havde som stammehøvding i kherubimstammen, udstyr
passende til rollen, Satan hans storvezir havde en magokjortel på.. De havde
så megen kultur at de havde anlagt en frugthave og ansat de to nøgne vilde
til at passe haven.
I bjergene mod øst hvor stammens boplads var, var føden ensartet. Da de
opdagede de frugtbare forhold ved foden af Mt. Sahand, besluttede høvding
Eja sig for at variere kosten med en frugthave.
Nu vilde de noget mere. Storvesiren viste vejen. Se her sagde han, en gang
han kunne se sit snit til at være alene med dem. Her er vejen til egen
civilisation og selvbestemmelse. I kan blive lige så udviklede som os fra
kherubimstammen.

Men det er kun mig der under Jer det. Se nu frugten i ikke må spise. Det er
en "sukat" som skal tilberedes ved syltning,-og så er det ikke frugtkødet
man spiser men det indvendige lag i skalllen der syltes!
Nå sådan, sagde Eva, hun var hurtig i opfattelsen, mens hendes mand Adam var
lidt "bag efter". Han havde haft svært ved at komme sig over det med
ribbenet.

Derfra kender vi historien med Eja og landsforvisningen af storvesiren som
blev deporteret til sydsiden af bjergene hvor kurderne bor og hvor Satans
hule findes med den sorte kiste med slangelåget!
Adam og Eva fik ikke lov at spise af vinstokken som var "Livets træ". Men i
dag har vi den og den er stadig det bedste lægemiddel vi har. Derfor kaldes
et af dens produkter også for "Aqua Vita!" Livets vand der strømmer fra
vinstokkene ved kanten af livets flod.

Senere hen,- tusinder af år efter havde en hebraisk mand et møde med en
stemme der præsenterede sig fra en tornebusk. Stemmen præsenterede sig som
Eja. På den hebraiske dialekt blev han snart kaldt Jah!

MvH
Jens

Fra : tkruse

Dato : 24-05-09 16:00

On 24 Maj, 19:06, "Lyrik" <ly...@heaven.dk> wrote:
> [...]
> stemme der præsenterede sig fra en tornebusk. Stemmen præsenterede sig som
> Eja. På den hebraiske dialekt blev han snart kaldt Jah!

skam har ikke plads i mit harmoniske rige
men nu er det for sent
og jeg må lede efter mine underbukser
nu er vejen tilbage igennem en tornebusk
og den bliver mere og mere strid
harmoniens lys kan skimtes fra tornebusken
men de torn du skal igennem
er vred,skam,og alt hvad man kender af grumt
ja vær en torn har et stygt navn
sur kusse, slanten pik ,grimme,,grumme ja det er næsten endeløst
men lyset i tornebusken
er det modsatte,,det omvendte af alt det grimme