Sommerfugldalen på Rhodos ?
Fra : bosol

Dato : 25-05-09 06:58

Søgte på Google men fandt ikke rigtig noget der kan bruges. Det vi
ønsker besked om - findes en rutebeskrivelse, et kort, vi skal gå ?
Hvorlangt kilometer skal vi gå og hvormeget tid skal vi afsætte ?
Hvordan er landskabet, bakket og med mange trapper uden gelænder ?
vh Bo

Fra : Mogens

Dato : 25-05-09 14:37

bosol wrote:
> [...]
> Hvorlangt kilometer skal vi gå og hvormeget tid skal vi afsætte ?
> Hvordan er landskabet, bakket og med mange trapper uden gelænder ?
Prøv at søge på "sommerfugledalen" ;)

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 25-05-09 15:23

findes en rutebeskrivelse, et kort, vi skal gå ?
Hvorlangt kilometer skal vi gå og hvormeget tid skal vi afsætte ?
Hvordan er landskabet, bakket og med mange trapper uden gelænder ?
vh Bo

hmmm....sæt en go' time af til selve dalen, plus det løse, hvis I skal i
kiosken
det går en del op og ned ad naturstier, men ikke noget voldsomt
ufremkommeligt.
Oplevelsen afgøres nok meget af hvor godt man er vant. Bevares, der er
rigtig mange, men de kan være svære at se, når de sidder dér med lukkede
vinger og falder i med omgivelserne. Først når de flakser rundt ser man dem
p.g.a. den flotte farve inde på oversiden af vingerne, og dermed er de også
utroligt svære at fotografere
Mvh
Niels

Fra : bosol

Dato : 25-05-09 09:50

On 25 Maj, 16:36, Mogens <n...@mail.com> wrote:

> Prøv at søge på "sommerfugledalen" ;)

Ja de første mange sider består af Inger Christensen's bog og har
intet med mit spm at gøre !

Fra : Mogens

Dato : 25-05-09 18:29

bosol wrote:

> Ja de første mange sider består af Inger Christensen's bog og har
> intet med mit spm at gøre !
Okay, men de fleste ville jo nok skrive "sommerfugledalen Rhodos". Det
hjælper at lave søgningen lidt præcis da der formodentlig findes
hundreder/tusinder af sommerfugledale rundt om på Planet Earth. Så
skulle resultaterne være lidt mere brugbare, og jeg hæftede mig ved nr.
2 i søgelisten da jeg skrev mit svar til dig (både placering på kort og
en beskrivelse).

Fra : bosol

Dato : 25-05-09 09:52

On 25 Maj, 17:23, "Niels Hejnfelt" <ni...@hejnfelt.dk> wrote:
> [...]
> p.g.a. den flotte farve inde på oversiden af vingerne, og dermed er de også

Tak, det var netop det at også kunne fotografere sommerfuglene.

Fra : N/A

Dato : 25-05-09 18:29

Fra : bosol

Dato : 25-05-09 12:46

On 25 Maj, 20:29, Mogens <n...@mail.com> wrote:

> [...]
> skulle resultaterne være lidt mere brugbare, og jeg hæftede mig ved nr.
> 2 i søgelisten da jeg skrev mit svar til dig (både placering på kort og

Jeg har set disse indlæg i Google før, men ikke direkte svar om mine
spm. Jeg troede en dansker har været der før og læser NG, men må nok
søge på tysk eller engelsk efter svar, men kan man ikke fotografere
Sommerfuglene, så kan parken undværes. Et andet spm. hvis der er
siddebænke undervejs, vi kan normalt gå 6 km i timen, men skal man
nyde opholdet undervejs til fotografering er lidt hvile for benene en
god ting. vh Bo