Airport Securety
Fra : bosol

Dato : 25-05-09 06:20

De fleste lufthavnes securety er i dag så finindstillet at bærer en
person en pakke Prince og pga af staniolpapiret, så piper securety
røntgen og en mands/kvinde person skal i gang med at kropsvisitere
personen. Vi følte at det er allerværst i Athens lufthavn, men også i
Heraklion er det slemt. I Athen gik securety-hånden ind bag
bukselinningen, det var lige før jeg sagde er det ikke bedst at smide
tøjet pånær trusserne ?

Jeg har til det brug nu lært at på forhånd tage ringe, ur, nøgler,
sandaler, tegnebog og livrem ned i en plastpose i min håndbagage, så
går det nemt igennem securety. Lægger man tegnebog og et dyrt ur i en
plastbakke har jeg hørt at det blev stjålet og der er ingen
erstatning.

Hvad gør I andre ?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-05-09 14:25

bosol <bosolengo@gmail.com> wrote in news:32b786ca-ff03-41c3-86c5-
44862aa1f2dc@n8g2000vbb.googlegroups.com:

> Hvad gør I andre ?

Tager det som en oplevelse

Nu skal det siges at jeg som ansat i lufthavnen skal igennem tjekket mindst
4 gange dagligt, og alting bliver rutine.

Indenfor en overskuelig fremtid har Kastrup lufthavn iøvrigt planer om at
gå over til gennemlysning af personer. Jeg ved ikke om det er rarere at
vide at der sidder securityfolk bag en skærm der nærmest kan se dig nøgen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 25-05-09 14:40

bosol skrev bl.a.:

> Jeg har til det brug nu lært at på forhånd tage ringe, ur,
> nøgler, sandaler, tegnebog og livrem ned i en plastpose
> i min håndbagage, så går det nemt igennem securety.

Jeg synes det er gået helt over gevind. Det er ydmygende
at stå der og prøve at undgå at bukserne glider ned, fordi
man har afleveret bæltet. Jeg tror jeg vil skaffe en livrem
uden metal til rejsebrug.

--
Herluf :·)

Fra : Henrik Hansen

Dato : 25-05-09 18:22

"Herluf Holdt, 3140" skriver:

> Jeg synes det er gået helt over gevind. Det er ydmygende
> at stå der og prøve at undgå at bukserne glider ned, fordi
> man har afleveret bæltet. Jeg tror jeg vil skaffe en livrem
> uden metal til rejsebrug.

Hjælper ikke - har prøvet...

I Kastrup skal man af med bæltet - metal eller ej.

I USA må man gerne beholde bæltet på, men der skal skoene af stedet
for...

Når jeg skal igennem sikkerhedskontrollen, plejer jeg at putte alle løse
genstande i lommerne på jakken, så jeg ikke har noget metal på mig -
andet end det er er opereret ind i mit ben

/Henrik

Fra : bosol

Dato : 25-05-09 09:46

On 25 Maj, 16:25, "Kent Oldhøj" <old...@gmail.com> wrote:
> [...]
>

> --
> Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

Nu bader vi på naturiststrande, så det må DE GERNE der er kun hvad GUD
har skabt

Fra : Mogens

Dato : 25-05-09 18:23

bosol wrote:

> Nu bader vi på naturiststrande, så det må DE GERNE der er kun hvad GUD
> har skabt

Personligt iklæder jeg mig en paryk og et lag læbestift og lægger et
stykke jern i underbukserne. Så kan man nyde at en kvinde går i lag med
detektivarbejdet. Inspirationen kom fra Klovn's Bispebjerg tricket ;)

Fra : N/A

Dato : 25-05-09 18:23

Fra : Michael Knudsen

Dato : 25-05-09 13:52

On May 25, 2:20 pm, bosol <bosole...@gmail.com> wrote:

> Lægger man tegnebog og et dyrt ur i en
> plastbakke har jeg hørt at det blev stjålet og der er ingen
> erstatning.

Jeg lægger altid pung, nøgler, telefon og så videre i en af de dertil
indrettede plastikbakke. Det er vel et af de mest overvågede steder,
der findes, så tyveri forekommer mig på grænsen til det
untænkelige ... men måske tager jeg fejl?

--
Michael Knudsen

Fra : Marianne

Dato : 25-05-09 20:55

>Hvad gør I andre ?

Jeg tager tøj på 'efter forholdene', dvs sko, der er lette at få af og på,
tøj uden metal, ur og pung ryger i rygsækken (håndbagage), så jeg er helt
0-metal-og-andet-bippende. Af en eller anden grund bliver jeg voldsomt
forskrækket og får hjertebanken hver gang en bipper bipper, også selv om jeg
er forberedt på det. Så jeg undgår det for enhver pris.

Det lyder skønt, hvis man vil gå over til en anden teknologi - er aldeles
ligeglad med, hvad man måtte kunne se.

mvh
Marianne

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-05-09 21:58

"Marianne" <mjanneh@gmail.com> wrote in

> Det lyder skønt, hvis man vil gå over til en anden teknologi - er
> aldeles ligeglad med, hvad man måtte kunne se.

Det er heller ikke så slemt efter min mening. Et eksempel:

http://www.flightsafrica.co.uk/blog_images/airport_xray2.jpg

Fra : bosol

Dato : 25-05-09 20:01

On 25 Maj, 22:54, "Marianne" <mjan...@gmail.com> wrote:

> [...]
> er forberedt på det. Så jeg undgår det for enhver pris.
>
> Det lyder skønt, hvis man vil gå over til en anden teknologi - er aldeles

Jeg glemte lige at der er metal i mine briller og dem har jeg ikke
tænkt mig at tage af, så skal en person føre mig igennem sekurety

vh Bo