Tung trafik på lille vej - GPS-problem?
Fra : Anders

Dato : 24-05-09 11:20

Hej i gruppen,
Vi bor på en lille, stilfærdig villavej, hvor der hyppigt kommer både
varevogne og rigtigt store lastbiler igennem - lastbilerne bliver typisk
nødt til at bakke baglæns ud igen, fordi de ikke kan komme forbi de
parkerede biler, og varevognene kører typisk som om den onde selv var i
hælene på dem....
Jeg tænker om det kan være et "GPS-problem" - at køre ned af vores vej i
sted for at blive på den store vej og dreje i et lyskryds sparer formentlig
50 meter eller noget. Og så kunne det jo være at GPS'erne sender alle dem
der ikke kan finde vej selv ned til os - til stor gene.
Jeg har ikke selv en GPS så jeg kan tjekke det - er der nogen der kender til
et sted på nettet hvor man kan tjekke GPS'ernes ruteplanlægning?
Og ved om det er muligt at få en vej gjort "ikke-gennemkørlig", eller hvad
vi nu skal kalde det;)

MVH
Anders Bak

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-05-09 12:28

"Anders" <Not@myrealemail.dk> wrote in

> Og ved om det er muligt at få en vej gjort "ikke-gennemkørlig", eller
> hvad vi nu skal kalde det;)

Enten skal du have det gjort "rigtigt", altså f.eks. få lavet gennemkørsel
forbudt på vejen eller også skal du have fat i de firmaer der leverer
dataene til GPS producenterne og have dem til at markere vejen som
uhensigtsmæssig.

Fra : Armand

Dato : 24-05-09 13:11

Anders skrev:
> [...]
> Jeg har ikke selv en GPS så jeg kan tjekke det - er der nogen der kender til
> et sted på nettet hvor man kan tjekke GPS'ernes ruteplanlægning?

Prøv at lægge en rute på viamichelin.com. Det må være de samme parametre
at dén site bruger!

> Og ved om det er muligt at få en vej gjort "ikke-gennemkørlig", eller hvad
> vi nu skal kalde det;)

Kommunen!

Noget andet er at hvis en lastvogn ikke kan komme igennem er der da
nogle der parkerer ulovligt.
I almindelighed skal der altid være plads til at en brandbil kan komme
frem - Det dér har i altså også et problem :-|

--
Armand.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 24-05-09 13:38

Anders tastede følgende:
> [...]
> et sted på nettet hvor man kan tjekke GPS'ernes ruteplanlægning?
> Og ved om det er muligt at få en vej gjort "ikke-gennemkørlig", eller hvad vi

Som det også nævnes andetsteds så skal du nok have fat i dem der
laver de data som GPS producenterne bruger. Vi bor selv på en blind
vej og har også jævnligt biler som kommer og vender igen. Selv politi
og ambulance har jeg set vende om. Er nu spændt på om de dersens
opdateringer man kan lave selv på TT bliver opfanget nogen steder og
kommer med som rettelser i senere udgivelser.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Brian Lund

Dato : 24-05-09 12:51

> [...]
> Jeg har ikke selv en GPS så jeg kan tjekke det - er der nogen der kender
> til et sted på nettet hvor man kan tjekke GPS'ernes ruteplanlægning?

Nu sidder jeg selv i logistikken i et større firma, nogle af de historier
man hører om er tossede, vores trækker-trailere bliver nogle gange
dirrigeret ud af grusveje af GPS'erne..! (Selvom der er asfaltveje, som dog
er længere)
Så det er næsten helt sikkert GPS'erne der får dem til at vælge de veje.

Men nogle gange har vi altså også mange-tons leveringer til kunder som bor
ude på lars tyndskids mark og så til højre...

Brian

Fra : paladsrevolution@gma~

Dato : 25-05-09 15:31

On 24 Maj, 12:20, "Anders" wrote:
> [...]
> Jeg har ikke selv en GPS så jeg kan tjekke det - er der nogen der kender til
> et sted på nettet hvor man kan tjekke GPS'ernes ruteplanlægning?

Der er to leverandører af kortdata til gps'er - http://www.teleatlas.com/
og http://www.navteq.com/ - du kan sikkert finde deres danske
"kontorer" et eller andet sted.
Alternativt læs denne http://mobilsiden.dk/index.php?aId=6236 - måske
findes der et lignende bruger community for brugere af Navteq's kort?

> Og ved om det er muligt at få en vej gjort "ikke-gennemkørlig", eller hvad
> vi nu skal kalde det;)

Som andre har skrevet - tag kontakt til kommunen (få hele gadens ejere
til at være medunderskrivere) og få ændret vejstatus (blind vej,
ensrettet eller hvad I nu kan komme frem til).
Vær dog opmærksom på, som en anden skriver, at parkeringer ikke må
være til gene for gennemkørende trafik - øget opmærksomhed fra
kommunens side kan resultere i besøg af byens parkeringsvagter

Prøv også at tage kontakt med Krak.dk samt kort- og matrikelstyrelsen
- dgs.dk laver vist ikke selv deres kort selv.

Fra : Fly Christensen

Dato : 26-05-09 07:48

On Sun, 24 May 2009 12:20:24 +0200, "Anders" <Not@myrealemail.dk> wrote:

>Og ved om det er muligt at få en vej gjort "ikke-gennemkørlig", eller hvad
>vi nu skal kalde det;)

Prøv den her:

http://www.youtube.com/watch?v=xe2RJ5laQqQ

Fly