|
| Mondeo 1.8 St. Car fra 98 Fra : Ukendt |
Dato : 24-05-09 09:41 |
|
Har kig på ovenstående som har kørt 288.000 km.
Hvordan er det med rust på sådan en og er der noget specielt jeg skal være
opmærksom på ?
Overvejer at bytte den med min Avensis 1.6 fra 1998 som kun har kørt 178000
km.
Mvh. Allan
| |
Tom (24-05-2009)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 24-05-09 09:58 |
|
"Allan M" <allan at allanm dot dk ¤#> skrev i en meddelelse
news:4a190828$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
> Har kig på ovenstående som har kørt 288.000 km.
> Hvordan er det med rust på sådan en og er der noget specielt jeg skal være
> opmærksom på ?
>
> Overvejer at bytte den med min Avensis 1.6 fra 1998 som kun har kørt
> 178000 km.
mondeo II ruster ad h. til i de bagerste skærme og ved benzindæksel. Ellers
er bilen ok.
--
Tom
| |
TDN (24-05-2009)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 24-05-09 10:03 |
| | |
Ukendt (24-05-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-05-09 19:10 |
|
"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4a190d56$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Allan M" <allan at allanm dot dk ¤#> skrev i meddelelsen
> news:4a190828$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
>> Har kig på ovenstående som har kørt 288.000 km.
>> Hvordan er det med rust på sådan en og er der noget specielt jeg skal
>> være opmærksom på ?
>>
>> Overvejer at bytte den med min Avensis 1.6 fra 1998 som kun har kørt
>> 178000 km.
>>
>>
>>
>> Mvh. Allan
>>
>
> Her er en brugttest af mondeo:
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/9138862A-4728-4229-A5C6-F8056F4D9597/0/brugtbiltest.pdf
>
> Til sammenligning Avensis:
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/40E379BE-B163-412F-B6F5-1C23E872A198/0/6669.pdf
>
> Jeg ville vælge en avensis i stc.
>
> Hvorfor nedgradere kvalitetsmæssig ? har du haft problemer med din Avensis
> ?
>
> Mvh
> Thomas
Måske for at få nogle penge fri!
Ellers ville man da ikke gøre det.
Erik
| |
Klaus D. Mikkelsen (24-05-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 24-05-09 11:16 |
| | |
Ukendt (24-05-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-05-09 11:45 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
news:4A191E5F.135E4A7D@du.kan.finde.den...
> Allan M skriver:
>>
>> Overvejer at bytte den med min Avensis 1.6 fra 1998 som kun har kørt
>> 178000
>> km.
>
> Fordi?
>
Et godt bud er nok meget små tandløse mennesker med stort støjniveau.
Det magiske ord er St.Car.
Må indrømme, at jeg villle være valen ved at indbytte en kvalitetsjapaner
med 178 kkm til en tysker med 110 kkm mere på klokken.
Men hvis der et spørgsmål om slet ikke at skulle finde nye penge, så hmmm.
Er en stationcar nu også livsnødvendig? Rar ja, men derfra?
Men jeg skal da indrømme, at både Taunus og Granada stationcar'en var ganske
dejlige, da ungerne var helt små. Specielt Granadaen, der åd to barnevogne
på langs uden adskillelse i bagagerummet. Og V6'eren på 2,8 liter lød sq
godt - Men godt benzinen var relativt billig den gang.
Mvh
--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk
| |
Brian Sørup (24-05-2009)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 24-05-09 19:34 |
|
"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:4a19253a$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Men jeg skal da indrømme, at både Taunus og Granada stationcar'en var
> ganske dejlige, da ungerne var helt små. Specielt Granadaen, der åd to
> barnevogne på langs uden adskillelse i bagagerummet. Og V6'eren på 2,8
> liter lød sq godt - Men godt benzinen var relativt billig den gang.
>
Benzinen dengang var relativt ..... Dyrere.......
Idag skal du ikke arbejde nær så lang tid for at få råd til en liter benzin
som du skulle for f.eks. 25 år siden da de ovennævnte Ford'er var i sine
velmagtsdage..........
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.
1986 Oldsmobile Custom Cruiser
| |
Frodo Nifinger (25-05-2009)
| Kommentar Fra : Frodo Nifinger |
Dato : 25-05-09 00:56 |
|
"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a199330$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> news:4a19253a$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Men jeg skal da indrømme, at både Taunus og Granada stationcar'en var
>> ganske dejlige, da ungerne var helt små. Specielt Granadaen, der åd to
>> barnevogne på langs uden adskillelse i bagagerummet. Og V6'eren på 2,8
>> liter lød sq godt - Men godt benzinen var relativt billig den gang.
>>
>
> Benzinen dengang var relativt ..... Dyrere.......
> Idag skal du ikke arbejde nær så lang tid for at få råd til en liter
> benzin som du skulle for f.eks. 25 år siden da de ovennævnte Ford'er var i
> sine velmagtsdage..........
> --
Hehe, min var godt nok fra 1978, men det er da ikke ret mere end 11 år siden
jeg sendte den på pension.
Og jow, jeg husker benzinregningen som pænt høj. Omtrent 2100 kr/md. eller
ca 1/3 mere end i dag med 5000 km færre årligt end nu. Husker også, at
Granadaen var grund til, at jeg havde en affære med en Peugeot EU-scooter
Men havde jeg haft den i dag, havde vores nuværende kørsel kostet over
50 kilo årlig alene i benzin.
Og dengang var det en nedslidt skøjte, der typisk kostede mig over 1000 kr i
reparationer hver måned.
Der er vist grund til at rusten har fået lov til at tage næsten alle
Granadaerne og for den sags skyld også Scorpioerne
Jeg husker tydeligt den voldsomme reduktion i brændstofudgifterne, da
Granadaen røg til fordel for en Toyota Camry 1,9 TD'er. Fra 7 km/l på Oktan
98 blyet til 16 km/l på Diesel. Brændstofregingen faldt til næsten en
trediedel.
Mvh
--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk
| |
Ukendt (25-05-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-05-09 19:23 |
|
>> Overvejer at bytte den med min Avensis 1.6 fra 1998 som kun har kørt
>> 178000
>> km.
>
> Fordi?
Fordi vi skal have en barnevogn med i bilen og har brug for en stationcar
nu.
Helst ville jeg ud i noget byttehandel med at bytte lige over fra Avensis
til noget tilsvarende i stationcar.
Er egentligt mere end tilfreds med Avensis' - der bare ikke nogen
problemer - udover akut pladsmangel.
Vores stærkt begrænset kørselbehov (Ikke over 5000 km om året når der køres
til) gør bare at vi ikke har så meget lyst til at smide ekstra penge efter
en anden bil.
Men det kan være vi gør det alligevel.
Mvh. Allan
| |
TDN (25-05-2009)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 25-05-09 19:32 |
|
"Allan M" <allan at allanm dot dk ¤#> skrev i meddelelsen
news:4a1ae21f$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Overvejer at bytte den med min Avensis 1.6 fra 1998 som kun har kørt
>>> 178000
>>> km.
>>
>> Fordi?
>
> Fordi vi skal have en barnevogn med i bilen og har brug for en stationcar
> nu.
> Helst ville jeg ud i noget byttehandel med at bytte lige over fra Avensis
> til noget tilsvarende i stationcar.
>
> Er egentligt mere end tilfreds med Avensis' - der bare ikke nogen
> problemer - udover akut pladsmangel.
> Vores stærkt begrænset kørselbehov (Ikke over 5000 km om året når der
> køres til) gør bare at vi ikke har så meget lyst til at smide ekstra penge
> efter en anden bil.
>
> Men det kan være vi gør det alligevel.
>
>
> Mvh. Allan
>
>
Hvorfor ikke en avensis stc. i privat handel med lidt flere km end din og
sælge din privat så skal du ikke lægge 10-15 t.kr. ved en forhandler.
Mondeo's bagagerum rummer 540 liter og Avensis Stc. 530 liter. Mondeo's er
muligvis mere regulert, det ved jeg ikke, men målt på liter er der jo ikke
den store forskel.
Mvh.
Thomas
| |
Klaus D. Mikkelsen (25-05-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 25-05-09 21:56 |
|
Allan M skriver:
>
> Fordi vi skal have en barnevogn med i bilen og har brug for en stationcar
> nu.
Okay, da vi skulle til at køre med barnevogn, valgte vi en barnevogn der
kunne være i bagagerummet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/bvg.html
Vi har endnu til gode at mangle plads i bagagerummet. Bagsædet i min bil
er _ikke_ bagagerum.
> Helst ville jeg ud i noget byttehandel med at bytte lige over fra Avensis
> til noget tilsvarende i stationcar.
Okay. Overvej evt en Astra, De kan "sluge" rimeligt meget.
> Vores stærkt begrænset kørselbehov (Ikke over 5000 km om året når der køres
> til) gør bare at vi ikke har så meget lyst til at smide ekstra penge efter
> en anden bil.
Jeg ville ikke satste på en knapt 300.000 km/s mondeo...
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Tom (25-05-2009)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 25-05-09 22:01 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4A1B05DA.A49303D4@du.kan.finde.den...
> Allan M skriver:
>>
>> Fordi vi skal have en barnevogn med i bilen og har brug for en stationcar
>> nu.
>
> Okay, da vi skulle til at køre med barnevogn, valgte vi en barnevogn der
> kunne være i bagagerummet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe/bvg.html
>
> Vi har endnu til gode at mangle plads i bagagerummet. Bagsædet i min bil
> er _ikke_ bagagerum.
>
>
>> Helst ville jeg ud i noget byttehandel med at bytte lige over fra Avensis
>> til noget tilsvarende i stationcar.
>
> Okay. Overvej evt en Astra, De kan "sluge" rimeligt meget.
>
>> Vores stærkt begrænset kørselbehov (Ikke over 5000 km om året når der
>> køres
>> til) gør bare at vi ikke har så meget lyst til at smide ekstra penge
>> efter
>> en anden bil.
>
> Jeg ville ikke satste på en knapt 300.000 km/s mondeo...
pga?
HVIS den ikke har rust de omtalte steder, (skærme og benzindæksel) hvad er
så problemet?
--
Tom
| |
Klaus D. Mikkelsen (25-05-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 25-05-09 22:11 |
| | |
Tom (25-05-2009)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 25-05-09 22:17 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:4A1B0965.E6BAC85D@du.kan.finde.den...
> Tom skriver:
>>
>> HVIS den ikke har rust de omtalte steder, (skærme og benzindæksel) hvad
>> er
>> så problemet?
>
> At de oftest er "trætte" efter så mange km.
Det er ikke de meldinger som mondeo-ejere kommer med her i gruppen. Der er
da flere som har mondeo'er der hastigt nærmer sig den ½ million Km.
--
Tom
| |
Ukendt (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-05-09 16:55 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4a1b0ae9$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Det er ikke de meldinger som mondeo-ejere kommer med her i gruppen. Der er
> da flere som har mondeo'er der hastigt nærmer sig den ½ million Km.
412.360 pre-deo.
| |
Ukendt (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-05-09 20:04 |
|
>> Fordi vi skal have en barnevogn med i bilen og har brug for en stationcar
>> nu.
>
> Okay, da vi skulle til at køre med barnevogn, valgte vi en barnevogn der
> kunne være i bagagerummet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe/bvg.html
Barnevognen kan også være i bagagerummet - endda snildt hvis hjulene tages
af.
Det er bare lige det jeg ikke gidt at bakse med - at stå og tage hjulene af.
Tror endda at hvis jeg "bare" tager hjulene af så kan stel og lift være der
med hjul ved siden af.
Det er bare dovenskab med de hjul og det ville jeg helst slippe for.
Er dog sprunget væk fra en Ford Mondeo efter en kort prøvetur fordi som en
skrev så var det en "nedgradering" og det havde han så ret i.
Mvh. Allan
| |
Tom (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 27-05-09 19:04 |
|
"Allan M" <allan at allanm dot dk ¤#> skrev i en meddelelse
news:4a1c3f31$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Fordi vi skal have en barnevogn med i bilen og har brug for en
>>> stationcar
>>> nu.
>>
>> Okay, da vi skulle til at køre med barnevogn, valgte vi en barnevogn der
>> kunne være i bagagerummet:
>> http://home6.inet.tele.dk/moppe/bvg.html
>
> Barnevognen kan også være i bagagerummet - endda snildt hvis hjulene tages
> af.
> Det er bare lige det jeg ikke gidt at bakse med - at stå og tage hjulene
> af.
>
> Tror endda at hvis jeg "bare" tager hjulene af så kan stel og lift være
> der med hjul ved siden af.
>
> Det er bare dovenskab med de hjul og det ville jeg helst slippe for.
>
> Er dog sprunget væk fra en Ford Mondeo efter en kort prøvetur fordi som en
> skrev så var det en "nedgradering" og det havde han så ret i.
Tja, jeg kan slet ikke se hvorfor man skifter bil pga. en barnevogn. De 1½
år som en barnevogn er aktiv, kan man sagtens lige klemme den ned i
bagagerummet eller nøjes med en klapvogn.
I øvrigt er mondeo en lam æske med sådan en 1.8 motor
--
Tom
| |
Kim Voss Schrader (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 27-05-09 20:57 |
|
Hej!
Tom wrote:
....
> I øvrigt er mondeo en lam æske med sådan en 1.8 motor
Så er det jo godt at du HAR købt din ST220
--
Mvh, Kim Voss Schrader (der bliver ved indtil resultater opnås ;))
| |
Ukendt (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-05-09 21:20 |
|
"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse
news:4a1d9b19$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!
>
> Tom wrote:
> ...
>> I øvrigt er mondeo en lam æske med sådan en 1.8 motor
I forhold til hvad dog ?
Min brors 1.8 har ingen problemer
og sparker da frisk fra land.
Men nogen RS'er blir' den nok aldrig...
| |
hojvaelde@gmail.com (24-05-2009)
| Kommentar Fra : hojvaelde@gmail.com |
Dato : 24-05-09 19:27 |
|
On 24 Maj, 10:41, "Allan M" <allan at allanm dot dk ¤#> wrote:
> Har kig på ovenstående som har kørt 288.000 km.
> Hvordan er det med rust på sådan en og er der noget specielt jeg skal være
> opmærksom på ?
>
> Overvejer at bytte den med min Avensis 1.6 fra 1998 som kun har kørt 178000
> km.
Jeg har gjort det, og fortrudt det, mange gange. Årsagen var to af de
der tandløse elementer som du nævner senere. Hjælpemidlerne fylder.
Jeg skiftede fra en Toyota Corolla til en 1996/1997 mondeo 1,8 stc med
275 kkm på klokken.
Toyotaen kørte bare, det skal du ikke regne med at deoen gør.
Følgende var skiftet da vi fik Deoen:
Komplet undervogn bag i. D.v.s. alle gummibøsninger var skiftet.
Køler tværrør under motor skiftet.
Rørene under motoren til servostyringen skiftet.
Vi har skiftet følgende:
Gearkassen.
Forhjuls lejer (flere gange)
Bundplade under motoren.
Den ødelægger dækkene på bahjulene. Mekkeren har haft laseren på og
fundet ingen ting.
Du skal regne med at forden er de del mere tørstig.
Benny
| |
Ukendt (26-05-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-05-09 19:30 |
|
<hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:f79a1e0f-cde4-490a-b282-c72dee805677@c9g2000yqm.googlegroups.com...
On 24 Maj, 10:41, "Allan M" <allan at allanm dot dk ¤#> wrote:
> Har kig på ovenstående som har kørt 288.000 km.
> Hvordan er det med rust på sådan en og er der noget specielt jeg skal være
> opmærksom på ?
>
> Overvejer at bytte den med min Avensis 1.6 fra 1998 som kun har kørt
> 178000
> km.
Jeg har gjort det, og fortrudt det, mange gange. Årsagen var to af de
der tandløse elementer som du nævner senere. Hjælpemidlerne fylder.
Jeg skiftede fra en Toyota Corolla til en 1996/1997 mondeo 1,8 stc med
275 kkm på klokken.
Toyotaen kørte bare, det skal du ikke regne med at deoen gør.
Følgende var skiftet da vi fik Deoen:
Komplet undervogn bag i. D.v.s. alle gummibøsninger var skiftet.
Køler tværrør under motor skiftet.
Rørene under motoren til servostyringen skiftet.
Vi har skiftet følgende:
Gearkassen.
Forhjuls lejer (flere gange)
Bundplade under motoren.
Den ødelægger dækkene på bahjulene. Mekkeren har haft laseren på og
fundet ingen ting.
Du skal regne med at forden er de del mere tørstig.
Benny
Ja, men lad dog manden købe Mondeon, så finder han nok ud af hvorfor Toyota
har en lidt højere brugtpris.
Og, måske har han for mange penge som han gerne vil bruge til reparationer.
Måske er han heldig og får en god bil.
Hvad fatter gør......
Mvh. Erik
| |
Tom (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 27-05-09 19:01 |
|
"Erik" <erik(snabelA)spritny(dot)dk> skrev i en meddelelse
news:4a1c351d$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> <hojvaelde@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:f79a1e0f-cde4-490a-b282-c72dee805677@c9g2000yqm.googlegroups.com...
> On 24 Maj, 10:41, "Allan M" <allan at allanm dot dk ¤#> wrote:
>> Har kig på ovenstående som har kørt 288.000 km.
>> Hvordan er det med rust på sådan en og er der noget specielt jeg skal
>> være
>> opmærksom på ?
>>
>> Overvejer at bytte den med min Avensis 1.6 fra 1998 som kun har kørt
>> 178000
>> km.
>
>
> Jeg har gjort det, og fortrudt det, mange gange. Årsagen var to af de
> der tandløse elementer som du nævner senere. Hjælpemidlerne fylder.
>
> Jeg skiftede fra en Toyota Corolla til en 1996/1997 mondeo 1,8 stc med
> 275 kkm på klokken.
>
> Toyotaen kørte bare, det skal du ikke regne med at deoen gør.
Rent vrøvl, muligt at en rolla er en anden bil end mondeo, men at en mondeo
ikke skulle køre har intet på sig.
> Følgende var skiftet da vi fik Deoen:
>
> Komplet undervogn bag i. D.v.s. alle gummibøsninger var skiftet.
> Køler tværrør under motor skiftet.
> Rørene under motoren til servostyringen skiftet.
og med det vil du fortælle at en rolla ikke har sliddele der skal skiftes?
Det forklarer jo også hvorfor toyota i sønderborg har ø'ens største
autoværksted, når der ikke skal skiftes dele i en toyota.
Ovenstående er helt alm. dele som endda thansen og høyer autodele sælger som
uoriginale, også til en rolla.....og de lagerføres fordi thansen ikke sælger
noget?
> Vi har skiftet følgende:
> Gearkassen.
Sh*t happens, men ikke noget mondeo har som en problem
> Forhjuls lejer (flere gange)
> Bundplade under motoren.
hjulejer er da også alm sliddele som skal skiftes med et eller andet
interval afhængig af hvor godt afballanceret ens hjul er, samt hvor hårdt
man kører i rundkørselen. Bundpladen er bare et stykke plastic som holder
bilens levetid med mindre man kører mod noget. Siger vel ikke ret meget om
hvor ringe en mondeo skulle være i forhold til en rolla.
Du VED vel heller ikke hvordan mondeo'en har været kørt før du købte den? og
hvor hårdt læsset den har været?
Min deo' kører f.eks stadig med de ORIGINALE fjedre og støddæmpere (bagi)
efter små 400.000 Km
> Den ødelægger dækkene på bahjulene. Mekkeren har haft laseren på og
> fundet ingen ting.
Igen det rene vås, en mondeo ødelægger da ikke bagdækkene hvad er det for
noget f*s. Så er det enten dig eller også bilen der var slået skæv....eller
voldsænket.
> Du skal regne med at forden er de del mere tørstig.
Ja det kan så være rigtigt.
> Benny
>
> Ja, men lad dog manden købe Mondeon, så finder han nok ud af hvorfor
> Toyota har en lidt højere brugtpris.
Begge biler koster stort set ikke noget i dag, da de er gamle. Det er ikke
særlig seriøst hvad du omtaler. Selvfølgelig skal en toyota også have
skiftet reservedele og det meste af det du skriver er bare alm. sliddele på
en bil der har kørt 275.000 Km....wow det er selvf. utænkeligt at en toyota
skal have skiftet lejer efter så mange Km?
> Og, måske har han for mange penge som han gerne vil bruge til
> reparationer. Måske er han heldig og får en god bil.
> Hvad fatter gør......
> Mvh. Erik
Forden ruster ad h. til.....men resten af bilen er der ikke så meget at
udsætte på.
I øvrigt så havde jeg en kollega som skulle have sin Rolla's bagklap
omlakeret 1 mdr. efter han købte den som NY. Fordi den havde rustskader. Så
hermed sagt at ALLE Toyota'er ruster som bare. (ironi)
--
Tom
PS: Sorry, men jeg hader bare at høre om biler der kan køre 300.000 Km hvor
man KUN skifter viskerbladene. Hvorfor f.... sælger thansen så de samme dele
til japanske biler, hvis det er sådan at tingene ALDRIG går i stykker? og
hvorfor har toyota meget store værksteder når der kun skal laves olieskift?
Hermed ikke sagt at en rolla kan være bedre end mondeo, men dit skriv giver
jo et indtryk af at en mondeo nærmest skal overvintre på et værksted,
hvilket er totalt misvisende....tror mere på at du har fået et dårligt
eksemplar der har været kørt hårdt, så det bliver som at sammenligne æbler
med pærer.
| |
Henning Præstegaard (27-05-2009)
| Kommentar Fra : Henning Præstegaard |
Dato : 27-05-09 20:08 |
|
"Tom" <> skrev i meddelelsen ...
> PS: Sorry, men jeg hader bare at høre om biler der kan køre 300.000 Km
> hvor man KUN skifter viskerbladene. Hvorfor f.... sælger thansen så de
> samme dele til japanske biler, hvis det er sådan at tingene ALDRIG går i
> stykker? og hvorfor har toyota meget store værksteder når der kun skal
> laves olieskift?
> Hermed ikke sagt at en rolla kan være bedre end mondeo, men dit skriv
> giver jo et indtryk af at en mondeo nærmest skal overvintre på et
> værksted, hvilket er totalt misvisende....tror mere på at du har fået et
> dårligt eksemplar der har været kørt hårdt, så det bliver som at
> sammenligne æbler med pærer.
Er rønnebærne sure? Jeg vil dog give dig ret hen af vejen. Især Toyota
har
været heldig at få ry og har lavet nogle modeller der var driftsikre. Men
det
har Ford da også. Her er der bare ikke slået på tromme og blæst basuner for
de modeller og/eller årgange.
For nogle år siden fortalte du, hvor meget du havde gjort ved din daværende
dyt. Lang liste. Tror sku det var Sierraen. Hvor jeg havde en kammerat der
havde en Carina E, der med samme kilometer på bagen, næsten kun havde
fået alm. vedligehold.
Min nevø har nu en Mondeo. Kan ikke huske årgangen, men det er den med
den grimme front. Den kører upåklagelig. Bort set fra noget bøvl med
baghjulslejer. Den bil ser aldrig service, men kører hver dag uden at kny.
mvh
Henning
| |
|
|