/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kommende trafikterror i KBH
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 23-05-09 10:41

http://jp.dk/indland/trafik/article1701995.ece

"Blitz! Blitz! Blitz! Bilister i København risikerer at få stribevis af
fartbøder på én og samme køretur, hvis kommunen får held til at få
Folketinget til at stramme færdselsloven, så det bliver muligt at opstille
en perlerække af fotofælder"

Vore allesammens ven, Klaus Bondam (I ved - ham der foreslog at opsætte
smog-alarmer der ville blokere indfaldsvejene om morgenen, så folk ikke
kunne komme på arbejde), har slået til igen. IMHO burde han fise over i
Ørstedparken hvor han hører hjemme, men det er selvfølgelig kun MIN mening.
Det kan være det giver bagslag den dag arbejdspaldserne begynder at rykke ud
af København pga. utålelige adgangsforhold.

mvh.
Kim Frederiksen


 
 
Per Beer Hansen (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 23-05-09 10:48


"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i meddelelsen
news:GsKdnQfen_AWWYrXnZ2dnUVZ8ladnZ2d@giganews.com...
> http://jp.dk/indland/trafik/article1701995.ece
>
> "Blitz! Blitz! Blitz! Bilister i København risikerer at få stribevis af
> fartbøder på én og samme køretur, hvis kommunen får held til at få
> Folketinget til at stramme færdselsloven, så det bliver muligt at opstille
> en perlerække af fotofælder"

Mener du at fordi man er blevet taget én gang, på en given strækning, så bør
det give dig retten til at fortsætte med høj hastighed, uden at få en ny
bøde?
Altså en slags "hastighedsovertrædelsesfrikort"?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f


Kim Frederiksen (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 23-05-09 10:55

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
news:4a17c636$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Mener du at fordi man er blevet taget én gang, på en given strækning, så
> bør det give dig retten til at fortsætte med høj hastighed, uden at få en
> ny bøde?
> Altså en slags "hastighedsovertrædelsesfrikort"?

Du er skrap til at fange pointen

Nej, jeg mener at det er hul i hovedet at ville sætte hastighedsgrænsen ned
til 40

/Kim


JBH (23-05-2009)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 23-05-09 11:00


"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:rMednbR_aJZMWorXnZ2dnUVZ8q6dnZ2d@giganews.com...
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
> news:4a17c636$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Mener du at fordi man er blevet taget én gang, på en given strækning, så
>> bør det give dig retten til at fortsætte med høj hastighed, uden at få en
>> ny bøde?
>> Altså en slags "hastighedsovertrædelsesfrikort"?
>
> Du er skrap til at fange pointen
>
> Nej, jeg mener at det er hul i hovedet at ville sætte hastighedsgrænsen
> ned til 40
>

Hvorfor det ?

Som jeg forstår det vil man differentiere hastighederne, så det er de steder
hvor der er mange bløde trafikanter hastigheden nedsættes. Andre steder
skulle hastigheden hæves til mere end 50kmt.

mvh
JBH



Kim Frederiksen (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Kim Frederiksen


Dato : 23-05-09 11:07

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
news:4a17c921$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Som jeg forstår det vil man differentiere hastighederne, så det er de
> steder hvor der er mange bløde trafikanter hastigheden nedsættes. Andre
> steder skulle hastigheden hæves til mere end 50kmt.

Hvor ser du at de vil sætte hastigheden op til mere end 50?

/Kim


JBH (23-05-2009)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 23-05-09 13:13


"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:wLWdnUUzy75FV4rXnZ2dnUVZ8h-dnZ2d@giganews.com...
> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
> news:4a17c921$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Som jeg forstår det vil man differentiere hastighederne, så det er de
>> steder hvor der er mange bløde trafikanter hastigheden nedsættes. Andre
>> steder skulle hastigheden hæves til mere end 50kmt.
>
> Hvor ser du at de vil sætte hastigheden op til mere end 50?
>

Det læste jeg på tekst tv.

mvh
JBH



Armand (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 23-05-09 14:17

JBH skrev:
> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
>
>>
>> Nej, jeg mener at det er hul i hovedet at ville sætte hastighedsgrænsen
>> ned til 40
>>
>
> Hvorfor det ?
>
> Som jeg forstår det vil man differentiere hastighederne, så det er de steder
> hvor der er mange bløde trafikanter hastigheden nedsættes. Andre steder
> skulle hastigheden hæves til mere end 50kmt.
>
Lad nu være med at hoppe på dén igen!
Ved forrige omlægning af de faste hastighedsgrænser var 50 i byerne
noget folk godt kunne acceptere når man så til gengæld kunne få lov til
at køre 130 på motorvej, men inden at loven var vedtaget var de 130'
gledet ud af teksten opg det er først ved senere lejlighed er de
nuværende 130' kommet på plads.
Også dengang var mulighed for at forhøje hastigheden hvor det lokalt var
relevant en del af lovteksten. Så når man nu nævner at ville nuancere
til begge sider er det salgsgas der kun i meget ringe omfang vil blive
brugt til at forhøje hastigheden, derved at dér allerede er hævet til
60' hvor det skønnes relevant og de 10 km's forskel næppe vil ændre på
opfattelsen af nødvendig højere hastighed end :-|

--
Armand.

JBH (23-05-2009)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 23-05-09 14:58


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:4a17f697$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> JBH skrev:
>> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
>>>
>>> Nej, jeg mener at det er hul i hovedet at ville sætte hastighedsgrænsen
>>> ned til 40
>>>
>>
>> Hvorfor det ?
>>
>> Som jeg forstår det vil man differentiere hastighederne, så det er de
>> steder hvor der er mange bløde trafikanter hastigheden nedsættes. Andre
>> steder skulle hastigheden hæves til mere end 50kmt.
>>
> Lad nu være med at hoppe på dén igen!
> Ved forrige omlægning af de faste hastighedsgrænser var 50 i byerne noget
> folk godt kunne acceptere når man så til gengæld kunne få lov til at køre
> 130 på motorvej, men inden at loven var vedtaget var de 130' gledet ud af
> teksten opg det er først ved senere lejlighed er de nuværende 130' kommet
> på plads.
> Også dengang var mulighed for at forhøje hastigheden hvor det lokalt var
> relevant en del af lovteksten. Så når man nu nævner at ville nuancere til
> begge sider er det salgsgas der kun i meget ringe omfang vil blive brugt
> til at forhøje hastigheden, derved at dér allerede er hævet til 60' hvor
> det skønnes relevant og de 10 km's forskel næppe vil ændre på opfattelsen
> af nødvendig højere hastighed end :-|
>

Du ved udemærket hvad en hastighedsforskel på 10kmt gør, både på
standselængde og på selve energien i kollisionsøjeblikket....
Det vigtigste er (efter min mening) at få antallet af de alvorlige ulykker
bragt ned, og ikke om folk må få lov at køre stærkt. Det her er jo ikke en
købmandsbutik, hvor "betalingen" er at vi så bare tillader højere
hastigheder andre steder, før det er undersøgt om det nu er forsvarligt at
gøre det.

mvh
JBH



Jesper Hedegaard (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 24-05-09 18:05


"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a1800ea$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:4a17f697$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> JBH skrev:
>>> "Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
>>>>
>>>> Nej, jeg mener at det er hul i hovedet at ville sætte hastighedsgrænsen
>>>> ned til 40
>>>>
>>>
>>> Hvorfor det ?
>>>
>>> Som jeg forstår det vil man differentiere hastighederne, så det er de
>>> steder hvor der er mange bløde trafikanter hastigheden nedsættes. Andre
>>> steder skulle hastigheden hæves til mere end 50kmt.
>>>
>> Lad nu være med at hoppe på dén igen!
>> Ved forrige omlægning af de faste hastighedsgrænser var 50 i byerne noget
>> folk godt kunne acceptere når man så til gengæld kunne få lov til at køre
>> 130 på motorvej, men inden at loven var vedtaget var de 130' gledet ud af
>> teksten opg det er først ved senere lejlighed er de nuværende 130'
>> kommet på plads.
>> Også dengang var mulighed for at forhøje hastigheden hvor det lokalt var
>> relevant en del af lovteksten. Så når man nu nævner at ville nuancere til
>> begge sider er det salgsgas der kun i meget ringe omfang vil blive brugt
>> til at forhøje hastigheden, derved at dér allerede er hævet til 60' hvor
>> det skønnes relevant og de 10 km's forskel næppe vil ændre på opfattelsen
>> af nødvendig højere hastighed end :-|
>>
>
> Du ved udemærket hvad en hastighedsforskel på 10kmt gør, både på
> standselængde og på selve energien i kollisionsøjeblikket....
> Det vigtigste er (efter min mening) at få antallet af de alvorlige ulykker
> bragt ned, og ikke om folk må få lov at køre stærkt. Det her er jo ikke en
> købmandsbutik, hvor "betalingen" er at vi så bare tillader højere
> hastigheder andre steder, før det er undersøgt om det nu er forsvarligt at
> gøre det.
>
> mvh
> JBH
>
Årh - stop dog den evige jagt efter penge !
Du falder for alle de sædvanlige, forkromede meninger om at fart er farlig -
det eneste formål er at malke trafikanter i den hellige trafiksikkerheds
navn.
Men det rigtige navn er stadig mammon !

Claus Bondam - var det ikke ham, der ville have flere buske i Ørstedsparken
?
Det burde have advaret jer mod at stemme ham ind !

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



Knud (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Knud


Dato : 24-05-09 18:13

>
> Claus Bondam - var det ikke ham, der ville have flere buske i
> Ørstedsparken ?


Skulle ikke undre mig - den mand stikker snuden i alt, som han absolut ingen
forstand har på - og hans allerstørste aversion er den motoriserede trafik.
På trods af han er bormester i Danmarks hovedstad regerer han som en bykonge
i en mindre provinsby.

Knut


Z (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Z


Dato : 23-05-09 11:52

> Nej, jeg mener at det er hul i hovedet at ville sætte hastighedsgrænsen
> ned til 40

Prøv 30:

http://politiken.dk/indland/article717292.ece
Ekspert: 40 km/t er slet ikke lavt nok

Der kan da ikke være nogen tvivl om at Bondam & Co mister pladsen til
næste valg nu - lad os da bare håbe at de ikke får stemt nogen af deres
sindsyge forslag igennem.

JBH (23-05-2009)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 23-05-09 13:19

"Z" <svari@gruppen.invalid> skrev i en meddelelse
news:4a17d53c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nej, jeg mener at det er hul i hovedet at ville sætte hastighedsgrænsen
>> ned til 40
>
> Prøv 30:
>
> http://politiken.dk/indland/article717292.ece
> Ekspert: 40 km/t er slet ikke lavt nok
>
> Der kan da ikke være nogen tvivl om at Bondam & Co mister pladsen til
> næste valg nu - lad os da bare håbe at de ikke får stemt nogen af deres
> sindsyge forslag igennem.


"»Det er meget mærkeligt med grænse på 40 km/t, for i Sverige, Holland og
Tyskland har man en grænse på 30 km/t i byområder. Hastigheden skal så langt
ned som muligt«, siger Henrik Harder til Ritzau."


Jaa, de er sindssyge alle sammen, men Klåge Åge ved hvilken hastighed vi bør
køre med......Måske du endda mener vi istedet skal hæve hastigheden, for vi
derved så ikke opholder os så længe i den farlige trafik og risikoen så er
mindre.


/JBH



Ivan Madsen (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 23-05-09 13:32

On Sat, 23 May 2009 14:18:47 +0200, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
wrote:

>"Z" <svari@gruppen.invalid> skrev i en meddelelse
>news:4a17d53c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Nej, jeg mener at det er hul i hovedet at ville sætte hastighedsgrænsen
>>> ned til 40
>>
>> Prøv 30:
>>
>> http://politiken.dk/indland/article717292.ece
>> Ekspert: 40 km/t er slet ikke lavt nok
>>
>> Der kan da ikke være nogen tvivl om at Bondam & Co mister pladsen til
>> næste valg nu - lad os da bare håbe at de ikke får stemt nogen af deres
>> sindsyge forslag igennem.
>
>
>"»Det er meget mærkeligt med grænse på 40 km/t, for i Sverige, Holland og
>Tyskland har man en grænse på 30 km/t i byområder. Hastigheden skal så langt
>ned som muligt«, siger Henrik Harder til Ritzau."
>
>
>Jaa, de er sindssyge alle sammen, men Klåge Åge ved hvilken hastighed vi bør
>køre med......Måske du endda mener vi istedet skal hæve hastigheden, for vi
>derved så ikke opholder os så længe i den farlige trafik og risikoen så er
>mindre.
>

I de tætte gader er 30 nok fornuftigt, men så skal man ubetinget
skilte op hvor det er muligt for ikke at formindske respekten for
grænserne. Jeg ser dagligt, hvordan man ikke bruger skiltene på M3
fornuftigt - den ene dag står der "60" over alle tre spor sydgående 2
km før det begynder at spidse til, næste dag "110" over tre spor med
10 km/t 2 km før sammenfletning.

JBH (23-05-2009)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 23-05-09 14:50


"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:9vqf15hfv00l2jotr1rb30i3c9stbn6mdt@4ax.com...
> On Sat, 23 May 2009 14:18:47 +0200, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
> wrote:
>
>>"Z" <svari@gruppen.invalid> skrev i en meddelelse
>>news:4a17d53c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>>>> Nej, jeg mener at det er hul i hovedet at ville sætte hastighedsgrænsen
>>>> ned til 40
>>>
>>> Prøv 30:
>>>
>>> http://politiken.dk/indland/article717292.ece
>>> Ekspert: 40 km/t er slet ikke lavt nok
>>>
>>> Der kan da ikke være nogen tvivl om at Bondam & Co mister pladsen til
>>> næste valg nu - lad os da bare håbe at de ikke får stemt nogen af deres
>>> sindsyge forslag igennem.
>>
>>
>>"»Det er meget mærkeligt med grænse på 40 km/t, for i Sverige, Holland og
>>Tyskland har man en grænse på 30 km/t i byområder. Hastigheden skal så
>>langt
>>ned som muligt«, siger Henrik Harder til Ritzau."
>>
>>
>>Jaa, de er sindssyge alle sammen, men Klåge Åge ved hvilken hastighed vi
>>bør
>>køre med......Måske du endda mener vi istedet skal hæve hastigheden, for
>>vi
>>derved så ikke opholder os så længe i den farlige trafik og risikoen så er
>>mindre.
>>
>
> I de tætte gader er 30 nok fornuftigt, men så skal man ubetinget
> skilte op hvor det er muligt for ikke at formindske respekten for
> grænserne. Jeg ser dagligt, hvordan man ikke bruger skiltene på M3
> fornuftigt - den ene dag står der "60" over alle tre spor sydgående 2
> km før det begynder at spidse til, næste dag "110" over tre spor med
> 10 km/t 2 km før sammenfletning.

Det har du ret i, vi må håbe at de nye tiltag administreres fornuftigt, så
respekten for fartgrænserne bevares.

mvh
JBH



KASO (23-05-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 23-05-09 23:02


"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4a17ff07$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:9vqf15hfv00l2jotr1rb30i3c9stbn6mdt@4ax.com...
>> On Sat, 23 May 2009 14:18:47 +0200, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
>> wrote:
>>
>>>"Z" <svari@gruppen.invalid> skrev i en meddelelse
>>>news:4a17d53c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>> Nej, jeg mener at det er hul i hovedet at ville sætte
>>>>> hastighedsgrænsen
>>>>> ned til 40
>>>>
>>>> Prøv 30:
>>>>
>>>> http://politiken.dk/indland/article717292.ece
>>>> Ekspert: 40 km/t er slet ikke lavt nok
>>>>
>>>> Der kan da ikke være nogen tvivl om at Bondam & Co mister pladsen til
>>>> næste valg nu - lad os da bare håbe at de ikke får stemt nogen af deres
>>>> sindsyge forslag igennem.
>>>
>>>
>>>"»Det er meget mærkeligt med grænse på 40 km/t, for i Sverige, Holland og
>>>Tyskland har man en grænse på 30 km/t i byområder. Hastigheden skal så
>>>langt
>>>ned som muligt«, siger Henrik Harder til Ritzau."
>>>
>>>
>>>Jaa, de er sindssyge alle sammen, men Klåge Åge ved hvilken hastighed vi
>>>bør
>>>køre med......Måske du endda mener vi istedet skal hæve hastigheden, for
>>>vi
>>>derved så ikke opholder os så længe i den farlige trafik og risikoen så
>>>er
>>>mindre.
>>>
>>
>> I de tætte gader er 30 nok fornuftigt, men så skal man ubetinget
>> skilte op hvor det er muligt for ikke at formindske respekten for
>> grænserne. Jeg ser dagligt, hvordan man ikke bruger skiltene på M3
>> fornuftigt - den ene dag står der "60" over alle tre spor sydgående 2
>> km før det begynder at spidse til, næste dag "110" over tre spor med
>> 10 km/t 2 km før sammenfletning.
>
> Det har du ret i, vi må håbe at de nye tiltag administreres fornuftigt, så
> respekten for fartgrænserne bevares.
>

Tjah - hvordan tror du det går med respekten, når man efter salamimetoden
kommer med udtalelser om, hvor stor forskel 10km/t gør - så derfor skulle vi
først fra 60 -> 50 - og nu til 40km/t - som jo også er for meget så ned med
yderligere 10 til 30km/t - og derfra til 20km/t - for 10km/t gør jo en stor
forskel - og så til 10 - og videre til 0 km/t - så har vi den totale
sikkerhed

Lad os nu bevare fornuften: Ja - der dør mennesker i trafikken - men der
døde også mange, da vi havde hestevogne (faktisk flere end idag svjh.). Vi
kan ikke sætte samfundet i stå - men vi kan lære at blive bedre til at undgå
ulykkerne. Kørte vi alle efter reglerne idag, ville vi redde mange flere liv
end ved at ændre nogle grænser, som ingen til sidst kan tage seriøst.


Jesper Hedegaard (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 24-05-09 18:11


"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
news:4a18725d$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> news:4a17ff07$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> "Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:9vqf15hfv00l2jotr1rb30i3c9stbn6mdt@4ax.com...
>>> On Sat, 23 May 2009 14:18:47 +0200, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
>>> wrote:
>>>
>>>>"Z" <svari@gruppen.invalid> skrev i en meddelelse
>>>>news:4a17d53c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>>> Nej, jeg mener at det er hul i hovedet at ville sætte
>>>>>> hastighedsgrænsen
>>>>>> ned til 40
>>>>>
>>>>> Prøv 30:
>>>>>
>>>>> http://politiken.dk/indland/article717292.ece
>>>>> Ekspert: 40 km/t er slet ikke lavt nok
>>>>>
>>>>> Der kan da ikke være nogen tvivl om at Bondam & Co mister pladsen til
>>>>> næste valg nu - lad os da bare håbe at de ikke får stemt nogen af
>>>>> deres
>>>>> sindsyge forslag igennem.
>>>>
>>>>
>>>>"»Det er meget mærkeligt med grænse på 40 km/t, for i Sverige, Holland
>>>>og
>>>>Tyskland har man en grænse på 30 km/t i byområder. Hastigheden skal så
>>>>langt
>>>>ned som muligt«, siger Henrik Harder til Ritzau."
>>>>
>>>>
>>>>Jaa, de er sindssyge alle sammen, men Klåge Åge ved hvilken hastighed vi
>>>>bør
>>>>køre med......Måske du endda mener vi istedet skal hæve hastigheden, for
>>>>vi
>>>>derved så ikke opholder os så længe i den farlige trafik og risikoen så
>>>>er
>>>>mindre.
>>>>
>>>
>>> I de tætte gader er 30 nok fornuftigt, men så skal man ubetinget
>>> skilte op hvor det er muligt for ikke at formindske respekten for
>>> grænserne. Jeg ser dagligt, hvordan man ikke bruger skiltene på M3
>>> fornuftigt - den ene dag står der "60" over alle tre spor sydgående 2
>>> km før det begynder at spidse til, næste dag "110" over tre spor med
>>> 10 km/t 2 km før sammenfletning.
>>
>> Det har du ret i, vi må håbe at de nye tiltag administreres fornuftigt,
>> så respekten for fartgrænserne bevares.
>>
>
> Tjah - hvordan tror du det går med respekten, når man efter salamimetoden
> kommer med udtalelser om, hvor stor forskel 10km/t gør - så derfor skulle
> vi først fra 60 -> 50 - og nu til 40km/t - som jo også er for meget så
> ned med yderligere 10 til 30km/t - og derfra til 20km/t - for 10km/t gør
> jo en stor forskel - og så til 10 - og videre til 0 km/t - så har vi den
> totale sikkerhed
>
> Lad os nu bevare fornuften: Ja - der dør mennesker i trafikken - men der
> døde også mange, da vi havde hestevogne (faktisk flere end idag svjh.). Vi
> kan ikke sætte samfundet i stå - men vi kan lære at blive bedre til at
> undgå ulykkerne. Kørte vi alle efter reglerne idag, ville vi redde mange
> flere liv end ved at ændre nogle grænser, som ingen til sidst kan tage
> seriøst.
Måske det var en bedre ide at opdrage de bløde trafikanter til at passe
bedre på sig selv ?
Over de seneste 30 år i Københavns trafik er udviklingen helt entydig; en
støt stigende andel af de bløde trafikanter færdes som om de er bløde - i
bolden !
Ikke overraskende betyder det at flere og flere af dem kommer til skade i
trafikken.
Måske det var på tide at opdrage dem til at tænke sig om i stedet for at
forsøge at opdrage alle andre trafikanter til at passe på dem, er ikke vil
passe på sig selv ?

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spilder



KASO (24-05-2009)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 24-05-09 21:15


"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.dk> skrev i meddelelsen
news:4a197fad$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4a18725d$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:4a17ff07$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>
>>> "Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>> news:9vqf15hfv00l2jotr1rb30i3c9stbn6mdt@4ax.com...
>>>> On Sat, 23 May 2009 14:18:47 +0200, "JBH" <skodkontoen@hotmail.com>
>>>> wrote:
>>>>
>>>>>"Z" <svari@gruppen.invalid> skrev i en meddelelse
>>>>>news:4a17d53c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
>>>>>>> Nej, jeg mener at det er hul i hovedet at ville sætte
>>>>>>> hastighedsgrænsen
>>>>>>> ned til 40
>>>>>>
>>>>>> Prøv 30:
>>>>>>
>>>>>> http://politiken.dk/indland/article717292.ece
>>>>>> Ekspert: 40 km/t er slet ikke lavt nok
>>>>>>
>>>>>> Der kan da ikke være nogen tvivl om at Bondam & Co mister pladsen til
>>>>>> næste valg nu - lad os da bare håbe at de ikke får stemt nogen af
>>>>>> deres
>>>>>> sindsyge forslag igennem.
>>>>>
>>>>>
>>>>>"»Det er meget mærkeligt med grænse på 40 km/t, for i Sverige, Holland
>>>>>og
>>>>>Tyskland har man en grænse på 30 km/t i byområder. Hastigheden skal så
>>>>>langt
>>>>>ned som muligt«, siger Henrik Harder til Ritzau."
>>>>>
>>>>>
>>>>>Jaa, de er sindssyge alle sammen, men Klåge Åge ved hvilken hastighed
>>>>>vi bør
>>>>>køre med......Måske du endda mener vi istedet skal hæve hastigheden,
>>>>>for vi
>>>>>derved så ikke opholder os så længe i den farlige trafik og risikoen så
>>>>>er
>>>>>mindre.
>>>>>
>>>>
>>>> I de tætte gader er 30 nok fornuftigt, men så skal man ubetinget
>>>> skilte op hvor det er muligt for ikke at formindske respekten for
>>>> grænserne. Jeg ser dagligt, hvordan man ikke bruger skiltene på M3
>>>> fornuftigt - den ene dag står der "60" over alle tre spor sydgående 2
>>>> km før det begynder at spidse til, næste dag "110" over tre spor med
>>>> 10 km/t 2 km før sammenfletning.
>>>
>>> Det har du ret i, vi må håbe at de nye tiltag administreres fornuftigt,
>>> så respekten for fartgrænserne bevares.
>>>
>>
>> Tjah - hvordan tror du det går med respekten, når man efter salamimetoden
>> kommer med udtalelser om, hvor stor forskel 10km/t gør - så derfor skulle
>> vi først fra 60 -> 50 - og nu til 40km/t - som jo også er for meget så
>> ned med yderligere 10 til 30km/t - og derfra til 20km/t - for 10km/t gør
>> jo en stor forskel - og så til 10 - og videre til 0 km/t - så har vi den
>> totale sikkerhed
>>
>> Lad os nu bevare fornuften: Ja - der dør mennesker i trafikken - men der
>> døde også mange, da vi havde hestevogne (faktisk flere end idag svjh.).
>> Vi kan ikke sætte samfundet i stå - men vi kan lære at blive bedre til at
>> undgå ulykkerne. Kørte vi alle efter reglerne idag, ville vi redde mange
>> flere liv end ved at ændre nogle grænser, som ingen til sidst kan tage
>> seriøst.
> Måske det var en bedre ide at opdrage de bløde trafikanter til at passe
> bedre på sig selv ?
> Over de seneste 30 år i Københavns trafik er udviklingen helt entydig; en
> støt stigende andel af de bløde trafikanter færdes som om de er bløde - i
> bolden !
> Ikke overraskende betyder det at flere og flere af dem kommer til skade i
> trafikken.
> Måske det var på tide at opdrage dem til at tænke sig om i stedet for at
> forsøge at opdrage alle andre trafikanter til at passe på dem, er ikke
> vil passe på sig selv ?
>
Det har du desværre ret i.....


Claus U (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Claus U


Dato : 23-05-09 11:33

Kim Frederiksen skrev:

> http://jp.dk/indland/trafik/article1701995.ece
>
> "Blitz! Blitz! Blitz! Bilister i København risikerer at få stribevis af
> fartbøder på én og samme køretur, hvis kommunen får held til at få
> Folketinget til at stramme færdselsloven, så det bliver muligt at
> opstille en perlerække af fotofælder"

Det vil under alle omstændigheder ikke nytte at sænke hastigheden til 40
uden at følge op med en slags intens kontrol. Det er ikke mit indtryk, at
hastigheden på H.C. Andersens Boulevard er faldet fra 60 km/t, siden
kommunen indførte 50 km/t.

--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Elmer Fjort (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Elmer Fjort


Dato : 23-05-09 18:19


"Claus U" <usenet@dumbass.dk> skrev i en meddelelse
news:den.23.05.2009.klokken.12.34.52.sendte.claus.u.et.indlaeg@cykeltyven.dk...
> Kim Frederiksen skrev:
>
>> http://jp.dk/indland/trafik/article1701995.ece
>>
>> "Blitz! Blitz! Blitz! Bilister i København risikerer at få stribevis af
>> fartbøder på én og samme køretur, hvis kommunen får held til at få
>> Folketinget til at stramme færdselsloven, så det bliver muligt at
>> opstille en perlerække af fotofælder"
>
> Det vil under alle omstændigheder ikke nytte at sænke hastigheden til 40
> uden at følge op med en slags intens kontrol. Det er ikke mit indtryk, at
> hastigheden på H.C. Andersens Boulevard er faldet fra 60 km/t, siden
> kommunen indførte 50 km/t.


Kan man overhovedet køre meget mere end 40 kilometer i timen der??

Hvordan bliver det så lige med forureningen??
Den bil jeg kører rundt i bruger markant meget mere brændstof, ved at
skulle
køre i 3 gear.


Elmer



Klaus D. Mikkelsen (23-05-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-05-09 18:26

Elmer Fjort skriver:
>
> Hvordan bliver det så lige med forureningen??
> Den bil jeg kører rundt i bruger markant meget mere brændstof, ved at
> skulle køre i 3 gear.

Ergo i forureningens hellige øjemed sætte vi alle vejes hastigheder til
70 km/t. Kører trafikken lagsommere, standser alle biler på stedet
(slukker motoren).




Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

JBH (23-05-2009)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 23-05-09 18:33


"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse
news:gv9b71$19lc$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Claus U" <usenet@dumbass.dk> skrev i en meddelelse
> news:den.23.05.2009.klokken.12.34.52.sendte.claus.u.et.indlaeg@cykeltyven.dk...
>> Kim Frederiksen skrev:
>>
>>> http://jp.dk/indland/trafik/article1701995.ece
>>>
>>> "Blitz! Blitz! Blitz! Bilister i København risikerer at få stribevis af
>>> fartbøder på én og samme køretur, hvis kommunen får held til at få
>>> Folketinget til at stramme færdselsloven, så det bliver muligt at
>>> opstille en perlerække af fotofælder"
>>
>> Det vil under alle omstændigheder ikke nytte at sænke hastigheden til 40
>> uden at følge op med en slags intens kontrol. Det er ikke mit indtryk, at
>> hastigheden på H.C. Andersens Boulevard er faldet fra 60 km/t, siden
>> kommunen indførte 50 km/t.
>
>
> Kan man overhovedet køre meget mere end 40 kilometer i timen der??
>
> Hvordan bliver det så lige med forureningen??
> Den bil jeg kører rundt i bruger markant meget mere brændstof, ved at
> skulle
> køre i 3 gear.
>

Troede efterhånden vi havde set alle undskyldningerne for at køre stærkt,
men så var der en mere....


mvh
JBH



Sommer (24-05-2009)
Kommentar
Fra : Sommer


Dato : 24-05-09 10:34


"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
news:GsKdnQfen_AWWYrXnZ2dnUVZ8ladnZ2d@giganews.com...
> http://jp.dk/indland/trafik/article1701995.ece

> Det kan være det giver bagslag den dag arbejdspaldserne begynder at rykke
> ud af København pga. utålelige adgangsforhold.
>
> mvh.
> Kim Frederiksen
Det vil da kun være godt hvis arbejdspladserne rykker ud af københavn.

De fleste vil så kunne finde en bilig til en rimelig pris i nærheden af
deres arbejde.

Der vil ikke være de store trafikkøer hver morgen

Forureningen vil fjernes fra københavn

Godt for miljøet da de fleste skal bruge kortere kørselstid for at komme på
arbejde når der ikke er kø

Godt for familien, nu får du mere tid sammen med dem

Du er mindre stressetnår du kommer hjem, når du ikke har siddet i kø.

Virksomhederne kan bo billigere end de kan i københavn.

Virksomheder får nemmere ved at transportere varer når de ikke skal igennem
en myldretid.


Så¨jeg fatter ikke hvad du brokker dig over.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste