Harmonikamusik - yrdhk
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-09 12:16

Fra : aab

Dato : 23-05-09 12:34

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4a17dae3$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det kan lyde skrækkeligt.
> MEN
> i enkelte tilfælde kan de lyde fantastisk.Prøv at høre her:
> http://www.youtube.com/watch?v=z5nwMjCeCNI&NR=1
> http://www.youtube.com/watch?v=CpmDAu_47OE
> http://www.youtube.com/watch?v=XDNFR_w1EfY&feature=related
> http://www.youtube.com/watch?v=651-C5whXZc
>
> Hilsen Åge
Du har ganske ret, hvor lyder det dog skrækkeligt,
kunne du ikke have valgt nogen klip, hvor det
lyder fantastisk?

Hilsen
Anker

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-09 12:41

"aab" <reknaaa@mail.dk> skrev i meddelelsen

> nogen klip, hvor det
> lyder fantastisk?
>
> Hilsen
> Anker

Hehe. Jo, du skal bare klikke på de 4 links

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-09 12:54

"aab" <reknaaa@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Du har ganske ret, hvor lyder det dog skrækkeligt,
> kunne du ikke have valgt nogen klip, hvor det
> lyder fantastisk?

Okay, så får du den her. http://www.youtube.com/watch?v=Obwn4DXmJoE
og denne http://www.youtube.com/watch?v=7G2C5D8r2y0&feature=related

Det er musik med "godaw" i og en hurtig rytme.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-09 13:17

´
> Du har ganske ret, hvor lyder det dog skrækkeligt,
> kunne du ikke have valgt nogen klip, hvor det
> lyder fantastisk?

Du kan få et par klip af mig:

http://www.youtube.com/watch?v=gdqybdfwN1g
http://www.youtube.com/watch?v=lBfrJk1tjTE
http://www.youtube.com/watch?v=fPHoqxKLChA

Min far spillede harmonika i 80 år, og var meget begejstret for Angel Luis
Castaño

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-09 15:23

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=fPHoqxKLChA
>
> Min far spillede harmonika i 80 år, og var meget begejstret for Angel Luis

DU GODESTE EN GANG LARM

Fra : Max

Dato : 23-05-09 15:36

Hej Åge

> DU GODESTE EN GANG LARM

Hold op med det råberi, der er ingen døve i en musikgruppe.

--
Mvh Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-05-09 15:37

Max skrev:

>der er ingen døve i en musikgruppe.

Med hensyn til noget musik, kunne man imidlertid godt ønske at man var døv.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-09 16:30

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Med hensyn til noget musik, kunne man imidlertid godt ønske at man var
> døv.

Ja, det skal guderne vide

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-09 17:22

> Hold op med det råberi, der er ingen døve i en musikgruppe.

Tilsyneladende én, for hvordan kan man ellers kalde J.S.Bach for larm?
Ok, man behøver ikke at bryde sig om det, men "larm" har jeg godt nok ikke
hørt det beskrevet som før.

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-09 17:35

> Tilsyneladende én, for hvordan kan man ellers kalde J.S.Bach for larm?
> Ok, man behøver ikke at bryde sig om det, men "larm" har jeg godt nok ikke
> hørt det beskrevet som før.
>
> /Alex

Nåeh hvad pokker, hvad havde du ventet af en person som falder i svime over
permanentede germanere, der jodler og traller sig igennem noget meget få
opfatter som musik, mens bollefede storsvedende andre germanere slår sig på
lårene, klapper ude af takt og konsumerer uanede mængder øl serveret af
storbarmede Heidi'er, som forlængst har passeret sidste salgsdato.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-09 17:46

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Nåeh hvad pokker,

Ja, hvad Fanden

> hvad havde du ventet af en person som falder i svime over permanentede
> germanere, der jodler

Ole lå i hiiii og Peter lå i telt

> og traller sig igennem noget meget få opfatter som musik, mens bollefede

Schvuph...

> storsvedende

Støn

> andre germanere slår sig på lårene,

Av for Satan

klapper ude af takt og konsumerer uanede mængder øl

Skål og "hik"

> serveret af storbarmede Heidi'er,

Juhuuu Hej Heidi

> som forlængst har passeret sidste salgsdato.

Farvel Heidi

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-05-09 20:47

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, hvad Fanden

> Ole lå i hiiii og Peter lå i telt

> Schvuph...

> Støn

> Av for Satan
>
> klapper ude af takt og konsumerer uanede mængder øl
>
> Skål og "hik"

> Juhuuu Hej Heidi

> Farvel Heidi
>
> Hilsen Åge

Åge, du er sq ikke uden humor *GG*

mvh Eva

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-09 21:58

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Åge, du er sq ikke uden humor *GG*

Næeh bare ærgerligt, at det så sjældent viser sig

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-05-09 22:01

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Åge, du er sq ikke uden humor *GG*

Nå! - det ved jeg ik` li`e noget om.

Hilsen Åge

Fra : aab

Dato : 23-05-09 15:29

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=fPHoqxKLChA
>
> Min far spillede harmonika i 80 år, og var meget begejstret for Angel Luis

Det er nok bare mig, der ikke kan lide lyden fra en harmonika;
men jeg må indrømme, at de klip Alex gav, overraskede mig
meget positivt. Jeg har aldrig hørt harmonikaer lyde så flot.

Venlig hilsen
Anker

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-09 18:55

> Det er nok bare mig, der ikke kan lide lyden fra en harmonika;
> men jeg må indrømme, at de klip Alex gav, overraskede mig
> meget positivt. Jeg har aldrig hørt harmonikaer lyde så flot.

Jeg kunne nemt have haft den samme indstilling som dig, for hvor er der
lavet meget lort på harmonika, hvor den lyder ækelt som i de oprindelige
eksempler i denne tråd. Heldigvis har jeg haft en far der har udviddet min
horisont på det område.

En mere nutidig flot anvendelse af instrumentet, er introen i Jeff Buckley's
"Lover you should have come over":
http://www.youtube.com/watch?v=kq9R9Iu4EEs
Faktisk et af mine yndlingsnumre i det hele taget.

/Alex

Fra : Per H

Dato : 24-05-09 23:51

On Sat, 23 May 2009 16:28:59 +0200, "aab" <reknaaa@mail.dk> wrote:

>"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

>Det er nok bare mig, der ikke kan lide lyden fra en harmonika;

Det skal bare have spidsen af en lægtehammer. Det lyder afskyligt.

per

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-05-09 22:51

> [...]
> Det kan lyde skrækkeligt.
> MEN
> i enkelte tilfælde kan de lyde fantastisk.Prøv at høre her:

Der er ingen grænser for, alt hvad der kan lyde skrækkeligt....

Men helt ærligt, hvorfor dvæle ved det....

Find noget andet, der lyder bedre...

Carl Jularbo, eller Rikard Ekland...

Eller noget andet... Udvalget er faktisk rimeligt stort...

Kan du ikke finde andet, så bare noget Skipper & Co.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-05-09 09:29

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Kan du ikke finde andet, så bare noget Skipper & Co.
>
> M.V.H....Benny..

Hvor er de forøvrigt blevet af ? - umuligt at google noget med dem

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-05-09 08:02

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor er de forøvrigt blevet af ? - umuligt at google noget med dem
>
> Hilsen Åge

Hej Åge

Aner det ikke, men prøv evt at lede på navnene, John Godtfredsen & Bent Vig

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-05-09 09:45

> prøv evt at lede på navnene, John Godtfredsen & Bent Vig
>
> M.V.H....Benny..

Øhh... nå! - Hmmm.... Det er nok mest hollandsk og tysk slager jeg
efterhånden er professor i, hehe. Jeg synes så vældig om den friskhed der er
i det. Det der med hoppen og springen og klappen juhuuu og lalalala og op på
bordene "vio har dettttt åhhhhh åhhhhh. Det er så livligt og munter at det
halve kan være nok. Uhhh ha hvor det er godt. der kommer hele tiden sån en
nå sang hvor man selv bliver aktiveret under sangen. Den nye dansktop
mangeler megen livlighed. Der er lidt for meget "Du er den eneste - jeg
elsker dig så højt og vi skal leve samme til vi dør og jeg har købt et hus
til dig og det er rødt". OG BWADDRRRR.........
Tyskerne og hollænderne, de kører i stedet for meget mere med "Kom så
alle sammen - op på bordet - vi har dettt... skål og trallalala - klap klap
klao - hop hop hop og hurraaa og halelu jaaaaaaa". der er ikke så meget "du
er den eneste for mig - jeg elsker dig".
Prøv lige at se de her to eksempler livlighed i tysk dansktop. Øjeblikkets
hit hedder "So eien schøner tag - Fligerlied". Den køøører bare derudaf. den
slags hit kommer i en syndflod hele tiden:

"Fligerlied" fra Tyskland: http://www.youtube.com/watch?v=R-_xXfjB3AM

Holland kan også http://www.youtube.com/watch?v=xYEermE_bJ0&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-05-09 13:26

> [...]

den
> slags hit kommer i en syndflod hele tiden:

Hej Åge

Jamen alle musikgenrer, har deres ups and downs....
Sådan har det altid været, og det bliver nok aldrig anderledes.
Problemet er ikke altid, hvad der er, men hvad vi får at høre....

Pladeselskaberne har næsten altid, været ude af trit med deres kunder,
og så vidt jeg har forstået, er det ikke noget, de gider røre en finger for
at ændre

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-05-09 14:11

> Pladeselskaberne har næsten altid, været ude af trit med deres kunder,
> og så vidt jeg har forstået, er det ikke noget, de gider røre en finger
> for
> at ændre
____

Næhh og det er underligt. Der ligger uanede guldgrubber begravet foran næsen
på dem og de opdager det ikke, fordi de er helt berusede i deres
ungdoms-fiksering.
Danske pladeproducenter er ukompetente og direkte ungdomsparanoide.
Ligesom de fleste radiostationer.
(Minus en radiostation i Nordvestjylland, som har valgt at grave
guldgruberne op - og tage deres andel). Jeg håber de på et tidspunk får lyst
til at grave de andres andele op. De kunne starte i Viborg-området og
Ringkøbing-Skjern-området)

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-05-09 12:00

> [...]
lyst
> til at grave de andres andele op. De kunne starte i Viborg-området og

Hej Åge

Tja, men det kunne jo også skyldes, at de fleste unge, trækker mod
storbyerne,
Så der ude ved kysterne, kun er de ældre generationer tilbage...
Så er det jo lige som klart, at det er musik for dem, der spilles, og ikke
de unges.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-09 15:16

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Så der ude ved kysterne, kun er de ældre generationer tilbage...
> Så er det jo lige som klart, at det er musik for dem, der spilles, og ikke
> de unges.

Hvor gammel skal man efter din mening være for at høre til de ældre
generationer?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-05-09 16:46

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor gammel skal man efter din mening være for at høre til de ældre
> generationer?

Gammel nok til at kunne stå på egne ben

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-05-09 16:58

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Gammel nok til at kunne stå på egne ben
>
> M.V.H....Benny..

Så er Krutte da en baby endnu , hehe

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-09 21:53

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Gammel nok til at kunne stå på egne ben
>
> M.V.H....Benny..

Hmmm...du tilhører ellers åbenbart rollator generationen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-05-09 23:16

> Hmmm...du tilhører ellers åbenbart rollator generationen.

? ? ?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-05-09 10:11

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm...du tilhører ellers åbenbart rollator generationen.

Tja, det er muligt, chancen har da også været der, og jeg har da tilbragt
nogen tid i en rullestol...

Men vil du sammeligne kondital, må du hellere sørge for at være i fysisk god
form.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-05-09 16:58

> [...]

> Så der ude ved kysterne, kun er de ældre generationer tilbage...
> Så er det jo lige som klart, at det er musik for dem, der spilles, og ikke

Hej Benny

Nu taler du om den ældre generation og Krutte spørger hvad du forstår ved
den ældre generation. Den ældre generation må vel være tilskuerne på de her
klip, for
det er i hvert fald sådan noget musik de spiller på den station jeg omtaler,
som graver guld op i Vestjylland.
http://www.youtube.com/watch?v=L5YkHkSjy0U
http://www.youtube.com/watch?v=xYEermE_bJ0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=MbvjQn0FC3w
Kan du sån lige se hvilken aldersklasse der er tale om som tilskuere, her på
klippene. Det må jo være den ældre generation, som Krutte efterlyser alderen
på.

PS: Slagermusikradioen Limfjord Plus har fortalt mig at målinger viser at
lytterne er +40

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-05-09 10:06

> [...]

> på.
>
> PS: Slagermusikradioen Limfjord Plus har fortalt mig at målinger viser at

Hej Åge

Jeg troede nu ellers det var indlysene... Den ældre generation, er dem, hvis
børn flytter hjemmefra..

Det stod vel egentligt også, måske for indirekte for Allan, i det
oprindelige indlæg

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 28-05-09 15:04

> Jeg troede nu ellers det var indlysene... Den ældre generation, er dem,
hvis
> børn flytter hjemmefra..

Så må børnene eddermame blive boende længe, kender ingen under 65 udover
måske dig og Åge, der er til savl-og-bræk muzak.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-05-09 08:16

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> hvis
> >
> Så må børnene eddermame blive boende længe, kender ingen under 65 udover
> måske dig og Åge, der er til savl-og-bræk muzak.

Tja, nu kalder jeg det ikke for hverken savl eller bræk....
At jeg har mere af det, end du har, forbavser mig ikke...
Jeg har med garanti også mere Dansk top en du har....
Men jeg er til gengæld også, næsten sikker på, at jeg har IKKE SÅ LIDT mere
Rock end du har...

Det fortæller jo sådan set bare, at din omgangskreds åbenbart ikke er ret
stor )
Eller bekræfter, at folk gerne fyrer en løgn af, bare for at lade som om de
får ret.
Så må du selv vælge, hvilken linie der skal gælde.

Jeg er helt sikker på, at alle andre, nok selv forstår at tyde, hvad en
sådan påstand er..
Nemlig det jeg antager... " Vrøvl & gulvsand "

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-09 12:11

> Jeg har med garanti også mere Dansk top en du har....
> Men jeg er til gengæld også, næsten sikker på, at jeg har IKKE SÅ LIDT
mere
> Rock end du har...

Førstnævnte påstand er sikkert rigtigt, sidstnævnte tvivler jeg nu på

> Det fortæller jo sådan set bare, at din omgangskreds åbenbart ikke er ret
> stor )

Mage til vrøvl. Du ved udmærket at folk langt op i årene er til rockmusik,
fordi det er den musik de er vokset op med. Man skifter jo ikke musiksmag,
blot fordi tiden går.
Så den der med folk over 40, som du kører gælder altså ikke. Selvfølgelig er
der folk på både 20, 40 og 60 der kan lide dansktop, men det forandrer ikke
at det helt store flertal er til rock efterhånden.
Når jeg er til de store rockkoncerter er der folk fra teenagere og helt op i
efterlønsalderen, fordi rockmusik samler generationerne.

> Eller bekræfter, at folk gerne fyrer en løgn af, bare for at lade som om
de
> får ret.
> Så må du selv vælge, hvilken linie der skal gælde.

Hverken jeg eller mine venner er fyldt med løgn....men tyv tror som bekendt
at hver mand stjæler

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-05-09 12:31

> Mage til vrøvl.

Sån noget vås

> Du ved udmærket at folk langt op i årene er til rockmusik,

Så er jeg ikke nået langt op i årene endnu

> fordi det er den musik de er vokset op med.

Jeg er ikke voksetop med det

> Man skifter jo ikke musiksmag, blot fordi tiden går.

Arrrrr.. lidt kan man nu godt skifte. Da jeg var teenager hørte jeg næsten
kun dansktop - aldrig noget engelsksproget. Siden dengang er jeg nu begyndt
meget med tysk og hollandsk slager. Og engslsksproget musik har jeg nu en
masse af. Dengang havde jeg intet af sådan noget. Jeg er også begyndt
pludselig at kunne lide det der swingmusik, Benny Goodman og Ib Glindeman.
Dengang anede jeg ikke hvem de var.

> Så den der med folk over 40, som du kører gælder altså ikke.

Så lyver de altså på Limfjord Plus, når jeg får at vide at lytterne er +40
og at det er målgruppen. Det skal jeg lige huske at skælde dem ud over,
næste gang jeg er på gylle-øen. Ups. ovre på Mors, mener jeg. Godt vi har
oraklet "Krutte" til at sætte fakta på plads.

> [...]
> Når jeg er til de store rockkoncerter er der folk fra teenagere og helt op
> i efterlønsalderen, fordi rockmusik samler generationerne.

Jeg synes da ellers der er samlet mange generationer f.eks. til folkefesten
i Vildsund, hvor Kandis, Kim og Hallo og andre dansktopsangere er samlet til
det helt store slager-party. Jeg ser folk fra teenagere og helt op i
efterlønsalderen, fordi slagermusik / after ski (apres ski) samler
generationerne. men teenager-Krutte er der godt nok ikke, hehe.

Gabbbbb...........

Hilsen Åge
Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-05-09 10:47

> [...]
> efterlønsalderen, fordi slagermusik / after ski (apres ski) samler
> generationerne. men teenager-Krutte er der godt nok ikke, hehe.

Hej Åge

Du glemmer da vist, at du er vild med The Sweet... Mud...
Samt en del andre af den tids grupper..
Så helt fri, er du da heldigvis ikke gået ....

Allan ser ud til at ville bruge det, at folk på min alder og ældre
kommer til rock koncerter, som et udtryk for, at vi ikke kan
lide andre stilarter... Og siger, at rocken samler folk....

Ikke på den måde han repræsenterer rocken.

Men at rocken samler folk, har han da ret i.... Og da specielt
for folk i min alderklasse, og et stykke over....

Det var jo trods alt... Vores musik... Det var Dansk top, sjovt nok
også.... Tysk Schlager, tja det kom også ganske stille snigende ind.
Det var vel fortrinsvist, i den sidste del af 60'erne og med en stor
top lige omkring 1980... hvor det så fladede lidt ud, men egentligt
siden, har holdt sig rimeligt stabilt.... Dog skabte Die Flippers en
ganske pæn opblomstring... Men OK, de trak da ikke de store
avisoverskrifter.... Men blot nogle relativt små omtaler,
som rockfanatikere til gengæld har brugt store kræfter på at
benægte ))....

Jeg havde nær sagt, havde de brugt de samme kræfter på Rocken,
ville alle rockmusikere være blevet rigtigt lykkelige ..

M.V.H....Benny..

Det fortæller dog, med en rimelig sikkerhed, at de godt kan lide rock.
Men nævner intet om de andre arter....

Faktisk kan jeg huske, at der engang blev lavet en undersøgelse om,
hvem der var rockmusikernes største favorit...

Man blev faktisk noget overrasket, da Merle Haggard vandt.
Hvis man kan sige det sådan.

Men at Allan begynder at lyde gabende kedelig,
det har du ret i ).

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-09 14:11

> Allan ser ud til at ville bruge det, at folk på min alder og ældre
> kommer til rock koncerter, som et udtryk for, at vi ikke kan
> lide andre stilarter...

Det har jeg nu aldrig påstået
Jeg kan skam også lide andre slags musik...blues (som dog er en ingrediens i
meget rockmusik), klassisk i den lettere ende og meget andet.
Men jeg protesterer imod navnlig Åges snak om, at schlagermusik er det
hovedparten af befolkningen kan lide og din snak om ældre generationer, som
om det er et generations spørgsmål.
Rock kan lides af folk i stort alle aldre og schlagermusik har et (omend
begrænset) publikum i alle aldre.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-05-09 08:31

> [...]
som
> om det er et generations spørgsmål.
> Rock kan lides af folk i stort alle aldre og schlagermusik har et (omend

Tja, men skal du være helt ærlig... Så har han jo trods alt...
Lidt ret i hans påstand.

Ikke i samme målestok som Åge... Meen alligevel...

Jeg kender ingen, som ikke kan.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-05-09 10:13

> [...]
> mere
>
> Førstnævnte påstand er sikkert rigtigt, sidstnævnte tvivler jeg nu på

Jamen har du mere end mig, så er det indrømmet... Så har du en ganske
flot samling.

> [...]
> Når jeg er til de store rockkoncerter er der folk fra teenagere og helt op
> efterlønsalderen, fordi rockmusik samler generationerne.

Jamen jeg mener da, for kort tid siden, jeg fortalte, at min egen
storebroder
nok var en af de første rigtigt glødende Elvis fans.... Det fortæller da, at
han
trods alt, har nået en ganske moden alder..... I hvert fald er alle hans
hår..
Meget grå, ja næsten hvide.... Men pudsigt nok, lige som jeg, er han også
til lidt af hvert.... Min anden storebror, spiller selv harmonika, men går
da
heller ikke af vejen for en del rock.

Min storesøster, holder sig vist mest til det Danske....

Min lillesøster, er også til det hele, og var op gennem alle årene..
Glødende Klaus & Servant's fan... Og den direkte skyld i,
at min kone dengang forførte mig.

Og jeg selv, er jo som sagt, også til næsten alle stilarter,
men ingen er helt undtaget.

Så jeg mener egentligt ikke, at jeg på nogen måder, føler jeg har prøvet
at minimere rocken.... Tværtimod....

Men sådan, som du repræsenterer rocken, så spreder den da folk.

> Hverken jeg eller mine venner er fyldt med løgn....men tyv tror som
bekendt
> at hver mand stjæler

Nu ligger landet jo sådan, at jeg kan jo ikke være den du snakker om...
For jeg har jo ikke udelukket noget, eller nogen... Og har indtil videre.
Ikke skrevet noget, som du ikke ved selvsyn er velkommen til at
konstatere....

Men sådan som du snakker, vil jeg sige... Du er fuld af løgn...

Præcist som Alex... Der var bestemt heller ikke nogen han kendte,
der spillede sådan noget bræk... Alligevel var han for kort tid siden...
Lige ved at dø, til en familiefest, hvor der blev spillet Kandis....
Uha da da da da.... Det var en rigtig slem aften....

Jeg tror nok jeg svarede noget i retning af, at jeg nok skulle lade være
med at invitere ham til mine fester, for det var da meningen, at folk
skulle more sig til en fest... Og jeg inviterer da ikke folk, for at
genere dem, men fordi jeg gerne vil være sammen med dem.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-05-09 11:17

> [...]

> skulle more sig til en fest... Og jeg inviterer da ikke folk, for at
> genere dem, men fordi jeg gerne vil være sammen med dem.

Men du kunne jo sån set godt invitere ham og satte et mindre anlæg op ude i
garagen. Her kunne du spille lidt hard-rock for Krutte og give ham et hæfte,
så han kunne analysere musikken og skrive en lille afhandling om den.
http://www.youtube.com/watch?v=y7Ub-q0xxgs&feature=related

Så kunne i andre dække op til det store party inde i stuen imens,
ligesom her: http://www.youtube.com/watch?v=Gmc4P3pZZNU&feature=related

Men hust at smutte ind til Krutte med en kop kaffe engang imellem, hehe

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-05-09 08:26

> [...]
> ligesom her: http://www.youtube.com/watch?v=Gmc4P3pZZNU&feature=related
>
> Men hust at smutte ind til Krutte med en kop kaffe engang imellem, hehe

Hej Åge

Jamen det svarer jo til at holde fest, bare for at holde fest...

Jeg kunne fint afholde 3 vidt forskellige fester på en gang...

Men det ville jo så kræve, at jeg skulle farte rundt, som en
anden turistbus....

Jeg går ud fra, at gæster man mit hus, er det for at besøge os.
Kan de så ikke tåle lugten i bageriet, var det måske bedre,
at de takkede nej til tilbuddet, og blev væk....

Men når de har en sådan indstilling, kan jeg ikke begribe
at de påstår rocken samler folk... Set herfra, ligner det
nu mere en spredning.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-05-09 10:55

> Men når de har en sådan indstilling, kan jeg ikke begribe
> at de påstår rocken samler folk... Set herfra, ligner det
> nu mere en spredning.
>
> M.V.H....Benny..

Jeg mener jo at alene larmen vil blæse folk ud i alle retninger.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-06-09 05:29

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg mener jo at alene larmen vil blæse folk ud i alle retninger.
>
> Hilsen Åge

Hej Åge

Om rockmusik larmer....

Tja somme tider... Men lige som alle andre genrer...

Det afhænger meget af dem som fremfører det.

Som jeg engang skrev, Dave Dee og Maramlade havde lige demonstreret, hvad
det tilstedeværende anlæg kunne yde... Så kom Smokie og gav den 30% mere...
Se det var larm, af allerværste skuffe.... Det første var Rock'n'roll, så
det rislede koldt ned at rygraden.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-06-09 09:25

> [...]

> mere...
> Se det var larm, af allerværste skuffe.... Det første var Rock'n'roll, så

Med larm tænkte jeg nu mere på de skærende og frekvensmæssigt høje lyde. De
lyde der kan skære et stykke franskbrød over og smadre glas på række.
Ligesom en oprerasangerinde.
Indenfor rock`n`roll er den slags lyde som regel ikke-eksisterende. Der
er jo ikke ligefrem noget skærende nog hvinende og hylende og skrigende i et
klaver som man overfalder og hamrer og bankerr løs på, som i rock`n`roll,
ejheller en saxofon som man blæser så kraftigt i at øjne og ører er på vej
til at flyve af hovedet på en.
Her et eksempel på klaver og saxofoner i et samtidigt amok-voldsorgie
af en anden verden. http://www.youtube.com/watch?v=kZ6h0kyqSRk
(bemærk at det er uden frfekvensmæssigt høje lyde.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-06-09 08:03

> [...]

> af en anden verden. http://www.youtube.com/watch?v=kZ6h0kyqSRk
> (bemærk at det er uden frfekvensmæssigt høje lyde.

Hej Åge

Ja, jeg ved godt hvad du mener, nogle syntes det lyder fedt, når guitaristen
får et epileptisk anfald, og prøver at vride sin guitar omkring... Når min
kammerat fik sådanne anfald, fjernede vi alt omkring ham, så han ikke
skadede sig selv med det.... Men det er nok noget man må lære at leve med.
Men man har jo lov til at vælge sin musik, så kan man jo vælge det rock uden
disse flips. Men det findes altså inden for alle genrer, der findes jo også
overtoner for trompetruthorn... Ikke sandt ?

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-06-09 09:55

> der findes jo også
> overtoner for trompetruthorn... Ikke sandt ?
>
> M.V.H....Benny..

Øhhhh.... det tror jeg aldrig jeg har hørt. Har du et link?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-06-09 16:26

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Øhhhh.... det tror jeg aldrig jeg har hørt. Har du et link?
>
> Hilsen Åge

Hej Åge

Nej dem må du sgu selv finde.... Som sagt, min maskine er alt for sløv til
sådan noget.
Derfor følger jeg også meget sjældent andres link's

M.V.H...Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-06-09 10:04

> [...]

> får et epileptisk anfald, og prøver at vride sin guitar omkring... Når min
> kammerat fik sådanne anfald, fjernede vi alt omkring ham, så han ikke

Det var pænt gjort

> Men det er nok noget man må lære at leve med.

Det kommer så lige an på om man vil give sig selv en høreskade.

> Men man har jo lov til at vælge sin musik, så kan man jo vælge det rock
> uden disse flips.

Det bliver nok lidt svært at finde, hvis det da ikke er "rock`n`roll" du
taler om. Mums, sån noget har vi dagligt dagen lang her fra PLUS-omfrådet i
Vestjylland. Guf guf.
men sjovt nok er der faktisk visse skærende sange jeg godt kan klare,
hvis de samtidigt har meget af den bløde vildskab i lyden. Meget af
glamrock-en glider pænt ned.
Bluckbuster, The wild One og sån noget

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-06-09 17:38

> [...]
> men sjovt nok er der faktisk visse skærende sange jeg godt kan klare,
> hvis de samtidigt har meget af den bløde vildskab i lyden. Meget af

Hej Åge

Tja, The Sweet havde mange gode dengang.... Lige som Suzi Quatro...
Dengang, hed det Rock'n'Roll.... Nu hedder det vist Glamrock...
Hvorfor ved jeg ikke, og er egentligt også, ret så ligeglad.
Det betyder ikke noget for musikken, den er også ligeglad.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-05-09 21:09

> [...]
> sådan påstand er..
> Nemlig det jeg antager... " Vrøvl & gulvsand "

Hehe. Det er egentligt også et godt spørgsmål hvad Krutte egentlig forstår
ved ved unge. Når Krutte kalder tilskuerne i de klip jeg har vist for "folk
over 65 år" (selv om de ligner nogle på omkring 20 år), så gad jeg nok vide
hvad Krutte så forstår ved unge mennesker? - Er det dem under 6 år ?
Mon han kan acceptere dette klip
http://www.youtube.com/watch?v=nIJc6lKJI7E&feature=related eller er publikum
alt for gamle ?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-05-09 11:02

> [...]
vide
> hvad Krutte så forstår ved unge mennesker? - Er det dem under 6 år ?

Hej Åge

Tja, jeg ved snart ikke, hvornår man er ung eller gammel...

Men undtagelsesvis, så jeg på dit link...

Jeg ved ikke hvor gamle de er.... Men jeg må nok indrømme....
De fleste af dem, ville jeg ikke turde sove sammen med...
med mindre de kan fremvise en over forventning fremskreden
kønsbehåring .

OK, indrømmet, ikke fordi jeg tror dine links er kedelige...
Men min computer er rædselsfuldt langsoom...

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-05-09 10:14

> [...]

> på.
>
> PS: Slagermusikradioen Limfjord Plus har fortalt mig at målinger viser at

Hej Åge...

Jamen 40 år, det er vel også lige der omkring, dem der stiftede familie i
ung alder, sender første barn ud i livet.
Hvad enten det gælder til erhverv, eller universitet... Så de passer jo
meget godt med 40+

M.V.H....Benny..