Rapanden Rasmus
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-05-09 09:30

Hej

Ja, Rapanden Rasmus er vel også en slags musik. :)

De første to vers kender alle, men hvad med det tredje vers. Min mor
og jeg er helt enige om at der er et tredje vers, der starter med:
"Rap, rap sagde Rasmus" og fortsætter muligvis med "fløj højere op".

Er der nogen der kan hjælpe os?

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Holst

Dato : 23-05-09 09:38

Trine Kornum Christiansen wrote:

> [...]
> og jeg er helt enige om at der er et tredje vers, der starter med:
> "Rap, rap sagde Rasmus" og fortsætter muligvis med "fløj højere op".

Rapanden Rasmus er skrevet af Halfdan Rasmussen, og sangen har kun to vers.

Men ligesom andre børnesange, så dukker der indimellem ekstra vers op,
som nogen af fundet på. Fuldstændig ligesom jeg har to ekstra vers til
Mariehønen Evigglad (begge er dog nok to femte vers), og jeg har engang
hørt endnu et andet femte vers.

Jeg har dog aldrig hørt et ekstra vers til Rapanden Rasmus, men det vil
ikke overraske mig, hvis nogen har digtet et sådant.