Titel søges: Film med joust-turnering
Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 23-05-09 13:20

Jeg håber I kan hjælpe mig med den her:

Jeg leder efter titlen på en film, hvori der bl.a. udspiller sig
en ridderturnering med joust-kampe. De forskellige ridderes skjolde
er hængt op på et stativ, hvor de så kan udfordre hinanden ved at
markere hvilken ridder de vil kæmpe mod, med deres lanse.

En af ridderne, sandsynligvis hovedpersonen, udfordrer samtlige
riddere, ved at lade sin lanse ramme samtlige skjolde idét han
rider forbi.

Det er muligt at denne ridder er en ukendt ridder, ligesom jeg
også erindrer noget om en sort ridder, men det er naturligvis
rimeligt populære koncepter, som jeg muligvis blander rundt i,
og kunne stamme fra andre film.

Nogle forslag?

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-05-09 13:45

Thomas Hejl Pilgaard sendte dette med sin computer:

A Knight's Tale?

http://scope.dk/film.php?id=1288

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-05-09 13:54

In news:4a17efdb$0$90274$14726298@news.sunsite.dk,
Per Nielsen <dazzler53@hotmail.com> typed:
> Thomas Hejl Pilgaard sendte dette med sin computer:

> A Knight's Tale?
>
> http://scope.dk/film.php?id=1288

Det var også min første tanke, at det måske var "A Knight's Tale" med Heath
Ledger, men den er jo at nyere dato, og bliver p.t. sendt igen og igen på
mange satellitkanaler.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-05-09 14:24

Tove Krieger formulerede spørgsmålet:
> Det var også min første tanke, at det måske var "A Knight's Tale" med Heath
> Ledger, men den er jo at nyere dato, og bliver p.t. sendt igen og igen på
> mange satellitkanaler.

Ja, den var ok Hvorfor må den ikke være af nyere dato?

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-05-09 15:01

In news:4a17f900$0$90263$14726298@news.sunsite.dk,
Per Nielsen <dazzler53@hotmail.com> typed:
> Tove Krieger formulerede spørgsmålet:
>
> Ja, den var ok Hvorfor må den ikke være af nyere dato?

Jeg ved ikke hvorfor jeg forestillede mig at den måske var af ældre dato.
Jeg har set den to gange medens jeg endnu havde Viasat, og det er en ret god
film, men hvis du ikke har Viasat er det jo nok derfor du efterlyser den,
for den blev sendt til hudløshed i flere måneder.

Fra : Per Nielsen

Dato : 23-05-09 15:06

Tove Krieger forklarede den 23-05-2009:
> [...]
> film, men hvis du ikke har Viasat er det jo nok derfor du efterlyser den, for
> den blev sendt til hudløshed i flere måneder.

Det er jo så Thomas og ikke mig der har efterlyst den

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-05-09 15:48

In news:4a1802df$0$90274$14726298@news.sunsite.dk,
Per Nielsen <dazzler53@hotmail.com> typed:
> Tove Krieger forklarede den 23-05-2009:
>>

> Det er jo så Thomas og ikke mig der har efterlyst den

Ja for søren, det opdagede jeg for sent. Nu må vi så se om han mener, at det
er den.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 24-05-09 05:51

Tove Krieger <missminimiv@privat.dk> declared in:
4a180c96$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :
> In news:4a1802df$0$90274$14726298@news.sunsite.dk,
> Per Nielsen <dazzler53@hotmail.com> typed:

> Ja for søren, det opdagede jeg for sent. Nu må vi så se om han mener,
> at det er den.

Det er det ikke - det ER en film af ældre dato, mener jeg.
Scenen jeg omtaler er ikke i A Knights Tale, hvor de blot får
modstandere tildelt. :)

Fra : TL

Dato : 23-05-09 14:08

Ivanhoe ? <http://www.imdb.com/title/tt0084157/>

--
"The moon?!? Fish pay attention to the moon? Wow!"
- Fatlip

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 24-05-09 05:55

TL <tl_dp@roadrunner.com> declared in:
s8tf15pt5aimo6ilfi5neotrse071ansf1@4ax.com :

> Ivanhoe ? <http://www.imdb.com/title/tt0084157/>

Det troede jeg også oprindeligt.
Men efter at have kigget den groft igennem (den lå i klip på
YouTube), manglede scenen jeg omtaler.
Jeg tager lige et mere grundigt kig på den.

--

Permanently behind me: SWG & Age Of Conan.
Currently playing: WoW, LOTRO, WAR & Darkfall

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 24-05-09 10:33

KRYDSPOSTET TIL DK.MEDIER.TV
FOLLOW UP SAT TIL DK.MEDIER.TV

Thomas Hejl Pilgaard <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> declared in:
005d0fe6$0$14874$c3e8da3@news.astraweb.com :
> [...]
> Men efter at have kigget den groft igennem (den lå i klip på
> YouTube), manglede scenen jeg omtaler.
> Jeg tager lige et mere grundigt kig på den.

Nope.
Meget af det, jeg havde blandet sammen med scenen, stammede fra
netop denne udgave af Ivanhoe, men lige præcis den nævnte scene
manglede. I Ivanhoe (1982) holder ridderne selv deres skjold op,
og de andre riddere slår med deres lanse på skjoldet tilhørende
den ridder de ønsker at udfordre.

I den eftersøgte titel hænger riddernes skjolde på et stativ, en
tavle, eller nogle opstillede lanser, og en enkelt af ridderne
udfordrer hele gruppen ved at ramme alle skjoldene idét han
rider forbi dem.

Det er muligt at det ikke var så seriøs en film, men også muligt
at det slet ikke er en film. Jeg krydser lige indlægget over i
dk.medier.tv.

Nogle bud på en tv-serie der indeholder en sådan scene?
Evt. en Ivanhoe eller en af de mange Robin Hood serier?

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 24-05-09 20:30

Fundet :)

Det var Ivanhoe i den originale version fra 1952
http://www.imdb.com/title/tt0044760/