At redigere i en hjemmeside
Fra : JcLind

Dato : 23-05-09 13:14

Når jeg arbejder på en hjemmeside, bruger jeg IE.
Jeg plejer at højreklikke og vælge "vis kilde".
Når jeg gør det nu, så kommer der en side frem, hvor jeg godt nok kan
se siden, men jeg kan ikke redigere.
Jeg benytter mig af Notebook, når jeg redigerer, men kan ikke gøre det
i IE8.
Kan man konfigurere IE8, så man kan få kilden vist så den er "åben"
eller hvad?

vh jakob

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 23-05-09 15:26

JcLind wrote:
> [...]
> gøre det i IE8.
> Kan man konfigurere IE8, så man kan få kilden vist så den er

Du kan vælge Filer -> Rediger med ...
Lisbet
http://spanskgrammatik.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-05-09 18:54

Lisbet Overvad Laursen wrote:

> Du kan vælge Filer -> Rediger med ...

Fungerer ikke i min IE 8 - jeg kan kun vælge at åbne i Word, selv om jeg i
Indstillinger har specifiseret, at der skal redigeres med WebWriter.

Erik Ginnerskov

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 23-05-09 18:59

Erik Ginnerskov wrote:

> Fungerer ikke i min IE 8 - jeg kan kun vælge at åbne i Word,
> selv om jeg i Indstillinger har specifiseret, at der skal
> redigeres med WebWriter.

Tja, i min kan jeg kun vælge at åbne i WebWriter.

Lisbet
http://spanskgrammatik.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-05-09 19:12

> Tja, i min kan jeg kun vælge at åbne i WebWriter.

Det må have været installationen af Office-pakken, der har været inde og
overrule min indstilling. Jeg prøvede at definere, at redigering skulle ske
med Notepad og så var det den, jeg kunne vælge med Filer -> Rediger med ...

Skiftede så tilbage til WW og nu kan jeg godt få lov til at redigere med WW.

Erik Ginnerskov

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 24-05-09 02:50

Erik Ginnerskov skrev:

> [...]
> med ...
>
> Skiftede så tilbage til WW og nu kan jeg godt få lov til at redigere med

Det forklarer sagen.
Hos mig hedder den "Rediger med Notesblok".
Jeg har ikke MS Office.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-05-09 15:12

Philip Nunnegaard wrote:

> Det forklarer sagen.
> Hos mig hedder den "Rediger med Notesblok".
> Jeg har ikke MS Office.

Jeg havde oprindelig sat IE 7 til at skulle bruge WebWriter. Senere havde
jeg installeret Office og havde så kontrolleret rediger-funktionen i IE.
Endelig havde jeg opgraderet 7 til 8.

Jeg har ikke endnu i praksis brugt hverken "Vis kilde" eller "Rediger" i IE.
Bruger kun den browser til at kontrollere rendering - og til at "gå i
banken".

Erik Ginnerskov

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-05-09 16:12

Erik Ginnerskov wrote:

> installeret Office og havde så kontrolleret
> rediger-funktionen i IE.

Ups, der skulle have stået

installeret Office og havde så ikke kontrolleret
rediger-funktionen i IE.

Erik Ginnerskov

Fra : JcLind

Dato : 24-05-09 21:32

"Erik Ginnerskov" /Lisbet Overvad Laursen wrote:

> Det må have været installationen af Office-pakken, der har været inde
> og overrule min indstilling.

Her er noget, jeg kan arbejde videre med.
Tak til jer begge for indput

VH jakob

Fra : JcLind

Dato : 13-06-09 19:56

"JcLind" <Svar-her-i@grupp.en> skrev i en meddelelse

> Her er noget, jeg kan arbejde videre med.
> Tak til jer begge for indput

Jeg har lagt en genvej til notesblok i samme bibliotek som de sider jeg
arbejder med. Vupti, når notesblok er åben, så kan man med musen føre
filnavnet (i stifinder) ned, aktivere notesblok, føre musen op i ruden
og slippe. Da er kildekoden klar i notesblok til at blive redigeret.

VH jakob