TDC
Fra : JBJ

Dato : 22-05-09 17:25

Jeg er lige kommet hjem efter at have været i udlandet i 6 måneder, før jeg
tog afsted ville jeg lave en aftale med TDC om at de satte min internet
forbindelse ned til den laveste hastighed så jeg ikke skulle betale for en
6117/768 forbindelse som jeg ikke brugte, istedet foreslog damen at jeg
lavede min forbindelse om til forbrugsafregnet 160/128 til 14 kr. pr. måned
med den aftale at jeg så kunne skifte tilbage til min oprindelige
forbindelse når jeg kom tilbage igen.

Nu er jeg så tilbage igen og forsøgte så online at "skifte hastighed", men
kan ikke komme til det da jeg ikke har telefon hos TDC (men hos Telia). Så
kl. 9.00 ringede jeg til support og den første medarbejder jeg talte med
skiftede hastigheden for mig og sagde det ville træde i kraft efter kl. 10.
Kl. 11 var det stadig ikke iorden så jeg ringede igen og talte med en ny
medarbejder som checkede linien og sagde at han lige ville tale med en
tekniker. Han kom så tilbage og sagde at det ville være iorden efter kl.
12.

Kl. 13.44 var det stadig ikke iorden. Så jeg ringede igen og denne gang kom
jeg til at tale med en "nyansat" medarbejder, som tog stikord fra en
bagved, den medarbejder blev ved at påstå at de ikke kunne gendanne min
forbindelse da denne var faset ud, men de kunne give mig en 10Mbit/1mbit
til 299 kr. pr. måned - MEN kun hvis jeg overflyttede min telefon til TDC
ellers skulle jeg betale 485 kr. pr måned for en 10Mbit forbindelse.

Nu mener jeg ikke at de har lov til at kræve at man flytter sin telefon
over til dem for at jeg kan få min forbindelse igen, da jeg jo havde en
aftale med dem før jeg rejste. Har de lov til det?

At de har udfaset min tidligere hastighed er jo ikke min fejl, så de skal
vel bare give mig en tilsvarende forbindelse. Eller hvad?

JBJ

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-05-09 17:45

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> writes:

> Nu mener jeg ikke at de har lov til at kræve at man flytter sin
> telefon over til dem for at jeg kan få min forbindelse igen, da jeg jo
> havde en aftale med dem før jeg rejste. Har de lov til det?

Har du det på skrift? Jeg ved godt at en mundtlig aftale også er
gyldig, men det er så pokkers svært at bevise. Hvis ikke du har noget
på skrift, så tror jeg desværre ikke du kommer ret langt.

Men sommetider hjælper det at blive ved med at ringe igen og igen og
igen og bede om at snakke med en der kan tage beslutninger. Altid i et
høfligt tonefald og sprog, selvom det kan være meget svært.

Jeg tror nok jeg ville prøve at finde et andet tilbud.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : JBJ

Dato : 22-05-09 18:55

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Hyggelig B'n'B i Nordjylland - plads til fire personer, hunde velkomne
> Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Hej Trine, tak for svaret, men at finde et andet tilbud er nemt nok dog kan
jeg ikke beholde min årelange email:(

JBJ

Fra : Allan F

Dato : 23-05-09 06:18

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i en meddelelse

> Hej Trine, tak for svaret, men at finde et andet tilbud er nemt nok dog
> kan jeg ikke beholde min årelange email:(

> [...]

Det skal du ikke være bekymret for. Jeg har en TDC-email adresse, selvom jeg
ikke har været kunde hos TDC Internet i over 6 år, og den virker fint - dog
kan jeg ikke sende fra den, kun modtage.

Allan F

Fra : JBJ

Dato : 24-05-09 12:13

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> jeg ikke har været kunde hos TDC Internet i over 6 år, og den virker
> fint - dog kan jeg ikke sende fra den, kun modtage.

Sæt Gmail som din udgående server:) Så vil det virke, det er sådan jeg
bruger min email når jeg er i udlandet:)

JBJ

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-09 18:02

JBJ wrote:
> "Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen

> Hej Trine, tak for svaret, men at finde et andet tilbud er nemt nok
> dog kan jeg ikke beholde min årelange email:(

Det er nu ca 3 år siden at jeg afbestilte mit TDC Internet.
Lavede en aftale om noget forbrugsafregnet internet, som vist nok kostede
299 om måneden, dette gjorde at jeg kunne beholde min mail.
Jeg har aldrig set en regning på den nye aftale, men min mail fungere
rupåklageligt, kan både sende og modtage - det skal lige siges at jeg bruget
OE til min mail, og at jeg bruger min nuværende udbyders server til
udgående, men det er min TDC-mail-adresse der bliver brugt.

--
Louise

Fra : Ole C

Dato : 22-05-09 18:31

JBJ skrev blandt andet:

(klip)

> [...]
>
> At de har udfaset min tidligere hastighed er jo ikke min fejl, så de
> skal vel bare give mig en tilsvarende forbindelse. Eller hvad?

I stedet for at kaste dig ud i en opslidende kamp med TDC, så skift til
datterselskabet Telmore, hvor du kan få den ønskede 6/768 forbindelse for
229 kr. pr. måned - incl. basislinie.

--
vh
Ole C

Fra : JBJ

Dato : 22-05-09 18:40

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> I stedet for at kaste dig ud i en opslidende kamp med TDC, så skift til
> datterselskabet Telmore, hvor du kan få den ønskede 6/768 forbindelse for

Hej Ole, jeg har overvejet at skifte men så kan jeg ikke beholde min email
som jeg har haft i mange år. Jeg har haft mange kampe med TDC gennem årene
og som regel vundet, men nu ledte jeg efter noget lovformeligt omkring det
faktum at de forsøger at (af)presse mig til at flytte telefon over til dem.

Jeg skrev ned med dato da jeg lavede aftalen med damen fra TDC, samt hvad
vi aftalte.

JBJ

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-05-09 18:57

> [...]
> dem.
>
> Jeg skrev ned med dato da jeg lavede aftalen med damen fra TDC, samt hvad

Jeg har en gammel cybercity mail, der stadig fungerer selvom abbonnementet
er lukket for 5-6 år siden. Ved forespørgsel fortalte de at mails ikke
bliver lukket sammen med abbonementet. Jeg kan stadig logge på deres
hjemmeside på det gamle brugernavn, og skifte alias og alting. Måske TDC har
samme politik?

- Martin

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-05-09 20:08

JBJ skrev:

> jeg har overvejet at skifte men så kan jeg ikke beholde min
> email som jeg har haft i mange år.

Gå evt. over til gmail så kan du skifte udbyder så tit du vil.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hauge

Dato : 22-05-09 20:32

Hans Paulin (6310) wrote:
> Gå evt. over til gmail så kan du skifte udbyder så tit du vil.

Og hvad sker der så når Gmail går nedenom og hjem eller begynder at tage
penge for det? Netop, så tuder folket igen. Intet varer evigt, med
undtagelse af døden..

Mvh Hauge

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 24-05-09 00:50

Hauge wrote:

> Og hvad sker der så når Gmail går nedenom og hjem eller begynder at tage
> penge for det? Netop, så tuder folket igen. Intet varer evigt, med
> undtagelse af døden..
>
> Mvh Hauge

Så er det jo at man kunne smide de 45 kr et dk domæne koster om året, og
så have sit eget domæne til mail - og lade Gmail håndtere mail for
dette, det koster ikke noget, og den dag de begynder at tage penge for
det, skifter du jo bare til et andet mailhotel - og beholder dit domæne
og mailadresse så længe du lyster

Fra : Hauge

Dato : 24-05-09 08:53

Esben von Buchwald wrote:
> [...]
> det, skifter du jo bare til et andet mailhotel - og beholder dit
> domæne og mailadresse så længe du lyster

Nemlig, det er det jeg selv har gjort i 10 år, og så er *de* problemer løst.
Men det kræver jo en personlig indsats, hvilket jo ikke altid er rart for
folk..

Men nu er vi så vist kommet udenfor denne gruppes emne.

Mvh Hauge

Fra : Per Pilgård

Dato : 29-05-09 09:28

"Esben von Buchwald" <find.mig@paa.google> skrev i meddelelsen

> [...]
> det koster ikke noget, og den dag de begynder at tage penge for det,
> skifter du jo bare til et andet mailhotel - og beholder dit domæne og

Hvordan får man det til at virke.

--
Per

__________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database 3832 (20090206) __________

http://www.eset.com

Fra : Ole C

Dato : 22-05-09 21:13

JBJ skrev blandt andet:

> Hej Ole, jeg har overvejet at skifte men så kan jeg ikke beholde min
> email som jeg har haft i mange år.

Jeg skiftede til Telmore sidste sommer og min TDC-mail fungerer stadig. Har
hørt det samme gælder mange andre - også folk som er flyttet helt væk fra
enhver forbindelse med TDC.
Men er det i øvrigt ikke en skidt idé, at lade sig binde til en it-udbyder
på grund af en email-adresse? Et domæne plus et webhotel behøver kun at
koste cirka 100 kroner årligt - og så kan du (formentlig) få lige den
adresse du vil have.
Problemerne i forbindelse med at skifte mail-adresse er i øvrigt hurtigt
overset...

> Jeg har haft mange kampe med TDC
> gennem årene og som regel vundet, men nu ledte jeg efter noget
> lovformeligt omkring det faktum at de forsøger at (af)presse mig til
> at flytte telefon over til dem.

Ja, hver sin fornøjelse. Jeg er nået en alder, hvor jeg nøje sorterer mine
kampe

> Jeg skrev ned med dato da jeg lavede aftalen med damen fra TDC, samt
> hvad vi aftalte.

Hvilket dog næppe er meget bevendt som bevismateriale....

--
vh
Ole C

Fra : Jean

Dato : 23-05-09 09:12

JBJ skrev:
> [...]
> kr. pr. måned med den aftale at jeg så kunne skifte tilbage til min
> oprindelige forbindelse når jeg kom tilbage igen.

Hvorfor skal det lige være den hastighed? TDC har stadigvæk mange
forskellige hastigheder... så den med at du skal vælge løsningen HomeDuo
holder ikke.

Mvh Jean.

Fra : Lyrik

Dato : 24-05-09 00:29

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i meddelelsen

>men de kunne give mig en 10Mbit/1mbit til 299 kr. pr. måned - MEN kun hvis
>jeg overflyttede min telefon til TDC ellers skulle jeg betale 485 kr. pr
>måned for en 10Mbit forbindelse.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Gå over til Cybercity. Der er ingen telefontvang.
6/512 for 199,-kr.

Jeg har haft dem i mange år og dethar jeg været 100% tilfreds med. Man kan
ændre med selvbetjening.

En ny e-mailadresse er ikke så afgørende som vi er tilbøjelig til at gøre
det til. Man sender en mail til alle sine kontakter og gør opmærksom på den
nye mail.
Man kan bede dem sende en mail tilbage, så ryger man automatisk ind i deres
kartotek med kontakter.

Windows 7 fjerner helt mailprogrammet( i den beta jeg prøvede) de vil have
at man skal gribe deres nye e-mailkoncept, som er "Windows Live"
Online mail med harddiskplads til billeder.

MvH
Jens

Fra : Ole C

Dato : 24-05-09 07:35

Lyrik skrev blandt andet:

> Man kan bede dem sende en mail tilbage, så ryger man automatisk ind i
> deres kartotek med kontakter.

Kommer helt an på hvordan "deres" mail-program er sat op....

--
vh
Ole C

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-05-09 09:21

JBJ skrev

> [...]
> bagved, den medarbejder blev ved at påstå at de ikke kunne gendanne min
> forbindelse da denne var faset ud, men de kunne give mig en 10Mbit/1mbit

Sjovt jeg er netop blevet opgraderet til 6/768 hos TDC
Det er så bredbånd professionel, men alligevel ...

- Peter

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 29-05-09 09:49

Per Pilgård <ppil@gmail.com> writes:

> Hvordan får man det til at virke.

Google-tjenesten hedder Google apps:

<http://www.google.com/a/help/intl/da/org/index.html>

(Der burde nok være en FUT her, men jeg ved ikke lige hvortil)

--
/Wegge

Fra : JBJ

Dato : 04-06-09 12:25

> [...]
>
> At de har udfaset min tidligere hastighed er jo ikke min fejl, så de skal
> vel bare give mig en tilsvarende forbindelse. Eller hvad?

Jeg ringede igen til TDC og kom til at tale med en anden medarbejder som
sagde at
det den forgående havde sagt var noget sludder og gav mig så min gamle
forbindelse igen.
Hun fik også navnet på den forgående medarbejder og ville tage sig af sagen
så det ikke
skete igen.

JBJ