Myrer igen igen
Fra : Stampe

Dato : 22-05-09 06:19

Men far & mor - samt en af mine brødre har store problemer med myrer inde i
huset - Det råd med 15g gær, 2 sp sukker og 2L vand har jeg læst - men
hvordan gør man når de er på gulvet og køkkenbordet samtt under vasken? Og
hvad med B10? kan man sprøjte med det inde og i køkkenet?

Mvh
Allan

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-05-09 11:58

"Stampe" <ask@ SLET ask-service.dk> skrev i en meddelelse
> Men far & mor - samt en af mine brødre har store problemer med myrer inde
> i huset - Det råd med 15g gær, 2 sp sukker og 2L vand har jeg læst - men
> hvordan gør man når de er på gulvet og køkkenbordet samtt under vasken?

Man køber noget pulver i tyskland, og så er det slut med dem.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Steen Suder

Dato : 22-05-09 12:10

Stampe skrev:
> [...]
> - men hvordan gør man når de er på gulvet og køkkenbordet samtt under
> vasken? Og hvad med B10? kan man sprøjte med det inde og i køkkenet?

Nu er jeg normalt ikke meget for mærkevarer, men har desværre måttet
sande at dåserne fra Bayer har virket for os i stue og køkken.
De andre år har vi prøvet billige dåser fra DK og virkningen har været
mindre.

--
Steen Suder

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-05-09 14:59

> [...]
> hvordan gør man når de er på gulvet og køkkenbordet samtt under vasken? Og
> hvad med B10? kan man sprøjte med det inde og i køkkenet?

Vi havde også myrer i vildskab i køkkenet et par dage. Pludselig var de væk.
Vi fandt dem i filteret i opvaskemaskinen. De lignede en ½ liter
kaffegrums... :(

- Martin

Fra : Ceroy

Dato : 22-05-09 15:09

"Stampe" <ask@ SLET ask-service.dk> skrev i melding
> [...]
> hvordan gør man når de er på gulvet og køkkenbordet samtt under vasken? Og
> hvad med B10? kan man sprøjte med det inde og i køkkenet?

Hva med en Myrsluger (Myrmecophagidae) som husdyr?

Fra : TMus

Dato : 22-05-09 16:36

"Stampe" <ask@ SLET ask-service.dk> wrote in

> [...]
> læst - men hvordan gør man når de er på gulvet og køkkenbordet samtt
> under vasken? Og hvad med B10? kan man sprøjte med det inde og i

Jeg har med stor tilfredshed brugt Mortalin Myrespray for et par måneder
siden. Der var myrer både inden og udendørs langs den ene mur/væg, men
efter en gang med det spray har jeg ikke set dem, hverken inde eller ude.
Sørgede for at spraye godt ind ved alle små hulrum, og ventede så en uge
med at vaske lige hvor der var sprøjtet. På soklen udendørs fik det et
jævnt lag, og her er heller ikke flere myrer nu. Glæder mig til at se
hvor længe det virker, men indtil nu har det virket meget bedre end alle
de "for underligt til at være sandt"-agtige råd man kan finde... Myrerne
er helt væk for nu..

-TMus

Fra : Stampe

Dato : 22-05-09 17:13

"TMus" <TMus@TMus.TMus> skrev i meddelelsen
> [...]
> hvor længe det virker, men indtil nu har det virket meget bedre end alle
> de "for underligt til at være sandt"-agtige råd man kan finde... Myrerne

Tror jeg forsøger mig med Mortalin - Tak for svarene

Mvh
Allan

Fra : Kate

Dato : 24-05-09 09:00

> "TMus" <TMus@TMus.TMus> skrev i meddelelsen

> Tror jeg forsøger mig med Mortalin - Tak for svarene

Myrerne er også flyttet indenfor hos mig, men det middel er det giftigt
for katte? Jeg vil helst ikke have slået mine 2 katte ihjel i processen
med at myrde myrer.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-05-09 11:03

In news:Xns9C1565A307A4Ddoughnutoliwerinvali@130.225.247.90,
Kate <doughnut@oliwer.invalid> typed:

> Myrerne er også flyttet indenfor hos mig, men det middel er det
> giftigt for katte? Jeg vil helst ikke have slået mine 2 katte ihjel i
> processen med at myrde myrer.

Jeg har også lige læst om et vidundermiddel til brug indendørs. Det skulle
ikke være farligt for andre "husdyr" end insekterne. Kan ikke huske om det
var i "Idényt" der blev reklameret.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kate

Dato : 24-05-09 11:34

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> wrote in

> [...]
> Det skulle ikke være farligt for andre "husdyr" end insekterne.
> Kan ikke huske om det var i "Idényt" der blev reklameret.

Jeg får ikke idényt, så der kan jeg ikke læse om det. husker min mormor
havde myrelokkedåser, men jeg fandt ikke at de havde den store effekt,
ihvertfald var huset grusomt invaderet af myrer. Jeg opdagede i hvor
høj grad da vi ryddede huset efter hendes død ;-(

Så det skal tages i opløbet her.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Tove Krieger

Dato : 24-05-09 11:56

In news:Xns9C157FDC94DE6doughnutoliwerinvali@130.225.247.90,
> [...]
> effekt, ihvertfald var huset grusomt invaderet af myrer. Jeg opdagede
> i hvor høj grad da vi ryddede huset efter hendes død ;-(

Jeg skal prøve at "efterforske" hvor jeg så det. Min mand har vandet soklen
flere gange med myremiddel, og det har da hjulpet en smule, men ikke helt
endnu.

Mini fik en lille smule rå lever i hendes skål forleden. Et lille stykke var
faldet ud på gulvet (der var lidt blod på), og jeg siger dig at gulvet hvor
det lå var simpelthen sort af myrer, bvadr - hvor ulækkert. Det er sikkert
panelerne der er indgangsdør for dem, så de myrer skal bare udryddes koste
hvad det vil.

Fra : Armand

Dato : 24-05-09 12:57

Tove Krieger skrev:
> [...]
>
> Jeg skal prøve at "efterforske" hvor jeg så det. Min mand har vandet
> soklen flere gange med myremiddel, og det har da hjulpet en smule, men

På samme måde to en veninde et år også sit tilbagevendende myrproblem i
opløbet, troede hun.
Myrerne lever/overvintrer under huset indenfor soklen og bekæmpelse
udvendigt langs soklen spærrer kun kræene inde i huset, så hun havede et
længerevarende flerfoldigt myreproblem dén sommer

--
Armand.

Fra : Kate

Dato : 24-05-09 16:56

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in

> [...]
> bekæmpelse udvendigt langs soklen spærrer kun kræene inde i huset,
> så hun havede et længerevarende flerfoldigt myreproblem dén sommer

Er hun sluppet af med utyskerne, og i fald, hvordan? Jeg har gjort
grundigt rent bag komfuret, hvor jeg mistænkte dem for at være, men der
var nu ikke så mange. Dog er det nogle timer siden jeg så myrerne,
ligesom om de forsvandt samtidig med et temmeligt kraftigt regnvejr i
formiddags. Men hvis regnen fik dem til at gemme sig er det jo kun
midlertidigt de er væk.

Jeg har enormt mange myrer udenfor, men har ikke bekæmpet dem effektivt
pga de førnævnte katte.

--
Kate

gerne ældre.