reklamation på bordplade
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-05-09 12:16

Hej

jeg har købt køkken igennem GDS-HTH med en skrædersyet bordplade som
de kalder det... Med nedsænket vask osv...

den blev leveret usamlet (dvs vinkler osv) skulle selv samles... Dette
gav ret meget arbejde at få sat dette bordplade op, da der også skulle
tilpasse til en væg ude af vinkel osv...

Jeg finder ret hurtigt ud af, at der må være noget galt med denne
bordplade. Da alm. vandstænk osv sætter skjolder på bordpladen...Dette
kan IKKE tøres af med normal opvredet klud.. Selv ved en lille test,
hvor jeg sætter et glas ned på bordpladen i 5sekunder, er der en ring
og den er IKKE til at få af med normal rengøring...

Kan i komme med anbefalinger hvordan man kan anlægge en reklamation?
Kan være de siger god okay "vi har glemt imprægneringen" og levere en
ny bordplade.... Men det giver jo så et andet problem, hvad med alt
det arbejde der er brugt på arbejdet, og hvad med min
induktionskogeplade der er skåret ud til og LIMET fast med gummikant
fra kodeplade producenten.

Det er virkerligt surt, for nu var jeg endelig ved at bliver færdig
med noget i mit hus og så kommer ærgelser allerede med at bordpladen
ikke engang kan holdes ren med en våd klud og sæbe.

Har endnu ikke ringet til sælgeren, og det er nok også fordi jeg i det
hele taget allerede er ret irreteret på HTH og de er sikkert også..
for jeg har været forbi et utal af gange fordi jeg for noget forkert
med, noget galt osv og leveringstid osv...

Men bordpladen er ligesom ret vigtig post i dette køkkenprojekt.....

Fra : Gunnar007

Dato : 19-05-09 19:43

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i meddelelsen
<Hej
<
[...]

Mon der er tale om en bordplade i træ og ikke laminat ??
Den bordplade vi fik i bøg, skulle vi da selv olie behandle inden den kunne
tages i brug.
Mon ikke det er det din mangler ??

Hilsen G

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-05-09 13:23

On 19 Maj, 20:42, "Gunnar007" <0...@teamsos.dk> wrote:

> Mon der er tale om en bordplade i træ og ikke laminat ??
> Den bordplade vi fik i bøg, skulle vi da selv olie behandle inden den kunne
> tages i brug.
> Mon ikke det er det din mangler ??

Det er en laminat, og kom fra firmaet Implast..
http://www.implast.dk/Om-Implast/Produktion-af-bordplader.aspx

Desuden har jeg fået afrundet hjørner til barbord hvor laminaten er
lidt flosset i skæringen... og det giver man noget med 800kr for pr
tilskæring...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-05-09 13:33

On 19 Maj, 21:23, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:

> Det er en laminat, og kom fra firmaet Implast..http://www.implast.dk/Om-Implast/Produktion-af-bordplader.aspx

Skal dog nok lige siges at det ikke er skjolder som kan komme på
træ... Men kjolder man kan se når lyset falder ind på bordpladen
osv... eller tørrer en klud hen over kan man se vandet ligger sig i
ringen osv.. når man gnider for at prøve at få det af, kan man ved gid
grød også se der´ hvor man har gnedet.

Fra : Martin Petersen

Dato : 19-05-09 20:38

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

osv... eller tørrer en klud hen over kan man se vandet ligger sig i
ringen osv.. når man gnider for at prøve at få det af, kan man ved gid

---------------------

Måske er der en hinde af et eller andet på laminaten. Prøv at tørre hele
pladen af i noget affedtende, og se om det ikke hjælper. Det lyder sq
mærkeligt at du kan lave skjolder på plastic.

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-09 02:53

Martin Petersen wrote:

> Måske er der en hinde af et eller andet på laminaten. Prøv at tørre
> hele pladen af i noget affedtende, og se om det ikke hjælper. Det
> lyder sq mærkeligt at du kan lave skjolder på plastic.

Da vi fik ny bordplade, sad de et meget tynd plastic
cover der skulle tages af

Fra : \"Claus E. Petersen\

Dato : 20-05-09 06:39

Bjarke Hansen skrev:
> [...]
> med, noget galt osv og leveringstid osv...
>
> Men bordpladen er ligesom ret vigtig post i dette køkkenprojekt.....

Hvis materialet som bordpladen er lavet af ikke lever op til aftalen,
kan du vel forlange en ny levering, om ikke af andet så at materialer.

Hvis du har købt noget der så flot ud i et demo køkken, og bare skrevet
under på at få leveret et køkkenbord af ubehandlet træ, så hænger du vel
på den.

Men jeg er så ikke jurist.

- cep

Fra : QBIC [6400] - Niels ~

Dato : 20-05-09 07:22

Har du snakket med firmaet ?
Det vil være de første jeg kontaktede hvis jeg havde et problem.

/ Niels